وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

نوروز باستان

به باور زرتشت، ماه فروردین (نخستین ماه گاهشماری خورشیدی ایرانیان) به فره‌وشی (سرزندگی) اشاره دارد به اینکه که دنیای مادی را در آخرین روزهای سال دچار دگرگونی می‌کند. بنابراین، زرتشتیان، ده-روز را برای اینکه روح نیاکان خود را شاد کنند، گرامی می‎دارند. ممکن است این سنت که، برخی پیش از نوروز به گورستانها می‏روند، ریشه در این باور داشته باشد. یک روایت در مورد خاستگاه نوروز این است که در این روز کیاخسرو، پسر پرویز بردینا، به تخت سلطنت نشست و ایرانشهر را به اوج شکوفایی خود رساند. 

روایت دیگر این است که در این روز ویژه (یکم فروردین)، جمشید، پادشاه پیشدادی، بر روی تخت طلایی نشسته بود در حالی‏که مردم او را روی شانه‏های خود حمل می‏کردند. آنها پرتوهای خورشید را بر روی پادشاه دیدند و آن روز را جشن گرفتند. 

                       حتما ادامه مطلب را بخوانید و نظر بدین!

ادامه مطلب ...

سوال هوش!

جواب هایتان را درقسمت نظرات بنویسید.وقتی چند تا نظر جمع شد جواب سوال را در بخش نظرات مینویسم

سوال:

دو دوچرخه سوار با سرعت مشابه 10km/hr یکی به سمت شرق و دیگری به سمت غرب در حرکت هستند.روی شانه ی یکی از آنها یک مگس نشسته است.وقتی فاصله ی بین دو دوچرخه سوار 48km  میشود مگس تصمیم میگیرد که پرواز کند و روی شانه ی دوچرخه سوار دیگر بنشیند!!!

اگر سرعت پرواز کردن مگس 16km/hr باشد مگس برای رسیدن به دوچرخه سوار دیگر چه مسافتی را باید طی کند؟؟

*هــــــــــــــفت اصل بیل گیتس*

بیل گیتس، رئیس شرکت مایکروسافت، و ثروتمند ترین مرد جهان ( و ضمنا بزرگترین نیکو کار دنیا ) در یک سخنرانی در یکی از دبیرستان‌های آمریکا، خطاب به دانش‌آموزان گفت: در دبیرستان خیلی چیزها را به دانش‌آموزان نمی‌آموزند. او هفت اصل مهم را که دانش‌آموزان باید بدانند چنین بیان کرد : ادامه مطلب ...

راهنمای حل مکعب روبیک

حتما میدونید مکعب روبیک چیه؟ یه بازی فکری معتاد کننده و همچنین اعصاب خورد کن !


این بازی فکریه توسط پرفسوری مجاری به نام ارنو روبیک در سال 1974 اختراع شد، تا سال 1979 این مکعب جادویی فقط در مجارستان به تولید و فروش میرسید تا اینکه در همان سال این مکعب کم کم به آمریکا و اروپا راه یافت و نام ارنو روبیک را پرآوازه ساخت. روبیک انواع مختلف داره مثل2.2.2 یا 3.3.3 یا 4.4.4 و یا حتی بیشتر که معروفترینش همون 3.3.3 هست.

ادامه مطلب ...

چهارشنبه سوری

در ایران باستان هفت روز هفته نداشتیم . در ایران کهن هر یک از سی روز ماه ، نامی‌ ویژه دارد ، که نام فرشتگان است . شنبه و یکشنبه و... بعد از تسلط اعراب به فرهنگ ایران وارد شد . بنابراین اینکه ما شب چهارشنبه ای را جشن بگیریم ( چون چهارشنبه در فرهنگ عرب روز نحس هفته بوده ) خودش گویای این هست که چهارشنبه سوری بعد از اسلام در ایران مرسوم شد . . .

ادامه مطلب ...

نحوه ی استفاده ی صحیح از موس و کیبورد

کسانی که هر روز با کامپیوتر کار می کنند،‌ استفاده نادرست از کیبورد و ماوس موجب بروز عارضه ایی موسوم به "سندروم تونل کارپال" را در مچ دست می شود. این عارضه بسیار آزار دهنده است و دردناک بوده و درمان و جراحی بسیار دشواری دارد.

اطلاعات بیشتر در مورد سندرم تونل کارپال "C.S.T"
تعریف : تنگی کانال عصب مچ دست را سندرم تونل کارپال یا C.S.T می گویند. علایم بیماری زمانی بروز می کند که کانال عصبی که در ناحیه مچ دست قرار دارد تنگ می شود و باعث ایجاد فشار بر روی عصب مدیان مچ دست می شود.

علل و عوامل : معمولا به دلیل استفاده بیش از حد از مچ دست به ویژه در موارد کارهای ظریف و تکراری ایجاد می شود و اصولا به دنبال انجام مکرر کارهایی که با دست و مچ انجام می شود علایم بروز می کند. شیوع این بیماری در خانمهای خانه دار، بین سنین 30-40 سال، کاربران کامپیوتر، نجاران، تصویرگران، کارگران، قصابها و مکانیکهای خودرو و رانندگان ماشینهای سنگین بیشتر است؛ این اختلال همچنین متعاقب بعضی از بیماری ها به واسطه التهاب و تورمی که ایجاد می شود، نیز مشاهده می شود از جمله این بیماری ها می توان به دیابت، کم کاری غده تیروئید، روماتیسم های مفصلی، حاملگی، نارسایی کلیه، شکستگی ها و صدمات اشاره کرد.

بقیه در ادامه ی مطلب


ادامه مطلب ...

دوپینگ در بازی رایانه ای!!!

دبیر ستاد ورزش های همگانی: بازیکنی که به اتهام دوپینگ و استفاده از مواد نیروزا معرفی شده، عضو تیم ملی بازیهای رایانه ای نیست.

دکتر رامین طباطبایی دبیر کل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ : باید این فرد به ستاد بیاید تا درباره ماده ممنوعه در نمونه خود توضیح دهد ولی با توجه به ورزش مربوطه عمل دوپینگ بسیار بعید است .


میشه یکی به من بگه اینجا چه خبره؟!!


ادامه مطلب ...

مهارت خوب گوش دادن(۲)

نکته ها و توصیه هایی برای گوش دادن بهتر

ادامه مطلب ...

....

سلام دوستان....من یه درخواست خیلی کوچیک دارم ازتون.اونم اینه که وقتی که مطالبو میخونید نظر یادتون نره.فقط هم به خاطراین میگم که بدونم مطالب تا چه حدی واستون استفاده داره ،اینکه قابل قبول بوده واستون،راضی بودید یا نه چون من میبینم که هر پستی چندبار دیده شده اما بدون نظر.از دوستانی هم که نظر دادن و به بهبود مطالب کمک کردن ممنونم...همین... 

موفق باشید

برج Taipei 101

این برج یکی از بلند ترین برج های جهان(تایوان) است که دارای ۱۰۱ طبقه و بیش ار ۵۰۹ متر ارتفاع میباشد.

یکی از نکات جالب این برج این است که در ۲۰۰ متری یکی از بزرگترین گسل های زلزله در جهان ساخته شده است.

هنگام ساخت این برج به این منظور که این برج بلند هم میبایست در برابر بادهای شدید مقاوم می بود و هم انعطاف پذیری مناسبی در برابر زلزله های شدید را میداشت(استحکام و در عین حال انعطاف پذیری مناسب) سازندگان از ترفندهای بسیار جدیدی برای ساخت آن استفاده کردند که در نوع خود بی نظیر هستند.

برای کاهش اثرات باد بر این برج ورقه هایی با زوایای خاص در تمام بدنه ی برج نصب شد که میتوانند اثر باد را تا حدود ۳۰ درصد کاهش دهند.

جالب تر از آن ایده ی آویزان کردن یک گوی بزرگ در طبقه ی ۸۷ ام به وزن ۷۳۰ تن برای تعدیل کردن اثر بادهای شدید است (حدود ۴۰ ٪)

عمق فوندانسیون این برج ۸۰ متر  است.

آسانسورهای این برج سریع ترین در جهان هستند که هنگام بالا رفتن با سرعت ۱۰۰۸ متر بر دقیقه (در نیم دقیقه میتونین از پایین برج به نوک اون برین ) و هنگام پایین اومدن ۶۱۰ متر بر دقیقه سرعت دارند.

(سمت راست:تصویر گوی)


ببخشید دیگه بیشتر از این بلد نبودم ترجمه کنم  


غیرت و مهمان نوازی کرمانشاهیتان کجا رفته؟

بسیار متاسف شدم از دیدن آنچه که یک نارفیق برای دوست و همکار خوبم آقای شهرآیینی نوشته بود: 

چرا وارد سایت it کرمانشاه میشی بهت برای بار آخر  میگم  پاتو به اندازه گلیمت دراز کنی
راستی قیمت تریاک آنجا چطوره خودت میکشی یا ...
 

خواننده ی محترم (اگر چه میدانم محترم نیستی) 

این کار تو فقط باعث خرد شدن تمام نویسندگان و خوانندگان ما شد.بسیار متاسف شدم که حتی به خودت و آبروی شهرت لحظه ای فکر نکردی... 

ایشان را من دعوت کردم چون کرمانشاه IT حق همه است و حق من بود که هر کس را دلم بخواهد دعوت کنم. 

پا را تو از گلیم درازتر کردی آقای نامحترم(....) 

قیمت تریاک را هم برای چه می پرسی از دانشجوی مکانیک دانشگاه سراسری مشهد؟گویا این موضوع برای شما حیاتی است...  

آیا نیاز بود به همه نشان بدهی در شهر ما چه افرادی هست؟؟؟؟ 

نیاز بود نشان دهی چه تفکراتی هست؟؟؟ 

اما مطمئن باش تا زمانی که من هستم اجازه نخواهم داد بمانی و حقارتت را به همه نشان دهی...

آقای شهرآیینی متاسفم و متاسفم و متاسفم از آنچه پیش آمد.عذرخواهی من را به عنوان مدیر وبلاگ بپذیرید.

نرم افزارهای مرتبط با درس نرم افزار ۲

دوستانی که نرم افزار ۲ دارن و شنبه سر کلاس استاد وفامند حضور داشتند در جریان هستند که چه خبره!

همونطور که استاد قول داد اون نرم افزارهایی که لازم داریم( Rational Rose Enterprise و ...) رو بهمون رسوندن.الان CD ها دست خانم عباس آبادی هست.افرادی که با ایشان ارتباط دارند که هیچی،افرادی که با ایشان ارتباط ندارند ساعت 11 روز سه شنبه میتونن CD هارو از ایشون بگیرن.

اینترنت نامزد نوبل صلح ۲۰۱۰ شد

نوبل میدونین کی بوده؟ جایزه نوبل میدونین چیه؟ از جایزه صلح نوبل خبر دارین؟

اگه جواب های بالا مثبته اینو داشته باشین : اینترنت نامزد جایزه صلح نوبل ۲۰۱۰ شد.

واسه اخبار سطحی داشتن همین کافیه،ولی اگه تحلیل میخواین....ادامه مطلب.

ادامه مطلب ...

مهارت خوب گوش دادن(۱)

گوش دادن یکی از مهارت‌های مهم مراحل اولیه رشد  است.  پژوهشگران نشان داده‌اند که بطور متوسط 45% از وقت ارتباط صرف گوش دادن، 30% صرف صحبت کردن، 16% صرف خواندن و 9% صرف نوشتن می‌شود.  

ادامه مطلب ...

نشریه انجمن!!

سلام 

قابل توجه اون دسته از دوستانی که عضو انجمن علمی IT هستند و همکاری خودشون رو برای ارائه مطلب در نشریه انجمن اعلام کردند.برای هماهنگی به آقای بروجردی سر دبیر نشریه ایمیل ارسال کنند 

ایمیل:R_MSI@yahoo.com 

موضوعات نشریه: 

علمی.فرهنگی.ورزشی.اجتماعی