وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

قدم بعدی Watson چیست؟


مسابقه هفته رو یادتون میاد؟ خدا آقای نوذری(منوچهر) رو بیامرزه ، معمولا همه این برنامه رو با مجری گری ایشون به یاد دارن.این نوع مسابقه ها در تمام کشورها و تمام شبکه های تلویزیونی معمولا طرفدار داره.هرکس هم سعی میکنه که مسابقه رو به یه نحوی تغییر بده که برای مخاطب جذاب تر بشه ، مثلا از سال 1964 (تقریبا ۱۳۴۴ شمسی) یه مسابقه ای به اسم Jeopardy (به معنی مخاطره) در امریکا تهیه میشه که توش یک سری راهنمایی به شکل جواب گفته میشه و شرکت کنندگان باید پاسخشون رو به شکل سوال مطرح کنند.اطلاعات بیشتر در مورد این مسابقه پرطرفدار رو میتونید در ویکیپدیا بخوانید اما قصد ما معرفی این مسابقه نیست بلکه اتفاق مهمی است که در اون افتاده...

یک مسابقه بسیار عجیب ، مهم و بزرگ در روزهای 14 تا 16 فوریه برگزار شد که دو شرکت کننده آن دو نفر از قهرمانان سابق Jeopardy  بودند و شرکت کننده سوم یک کامپیوتر موسوم به Watson بود.پس از دو مرحله مسابقه این نرم افزار هوش مصنوعی توانست با بردن 77147 دلار در برابر Ken Jennings با 24000 دلار و Brad Rutter با 21600 دلار برنده هر دو مرحله مسابقه و برنده جایزه 1 میلیون دلاری این مسابقه شود.جوایز نفرات دوم و سوم نیز به ترتیب 300 هزار و 200 هزار دلار بود.

ادامه توضیحات در مورد Watson + استفاده های آینده آن در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

۴۱ تن که اینترنت را دگرگون کردند + عکس

وینتون سرف و باب کان (Vint Cerf and Bob Kahn)

وینتون سرف به همراه باب کان کسانی بودند که پروتکل TCP/IP را پایه گذاری کردند. پروتکلی که به موجب آن بین کامپیوتر های یک شبکه امکان ارتباط و انتقال پیام برقرار شد و اینترنت بر پایه آن بنا شده است. وینتون سرف در یک اظهار نظر جالب توجه بیان کرده که اینترنت آینه ای تمام نما از اجتماع افراد است و ارسال هرزنامه نیز یکی از آثار جانبی رایگان بودن سرویس ایمیل است.

alt


وینتون سرف در سمت راست و باب کان در سمت چپ 
برای دیدن بقیه افرادی که باعث دگرگونی اینترنت شدند + عکس .. به ادامه مطلب مراجعه نمایید...
ادامه مطلب ...

ورود به توییتر

بسیاری از دانشجویان که به فکر کار کردن هستند (چه قبل از اتمام تحصیل و چه بعد از آن) در مورد اینکه در محیط کار و به خصوص در شروع کار با آنها چطور رفتار میشود مضطرب هستند.

در این مطلب روند شروع به کار یک کارمند جدید در شرکت توییتر را به نقل از Alex McCauley مسئول موقعیت های تجاری (بخشی از واحد منابع انسانی) توضیح خواهیم داد.

البته منکر این قضیه نمیشویم که روند شغل و استخدام در ایران متفاوت است و همچنین این روند در شرکت های مختلف هم متفاوت است.اما دانستن اینکه با یک کارمند جدید در توییتر چگونه رفتار میشود خالی از لطف نیست.


ادامه مطلب ...

نوکیا باید چکار کند؟ + کشته شدگان مصری + با SEO در نیفتید!!

همونطور که میدونید من عادت دارم وقتی یه مدتی فعالیت نمیکنم به جبرانش پست های چندتایی بنویسم.این بار هم به جبران یک پست تحلیلی و دو لینک به مطلب پست کردم :


۱. نوکیا باید چکار کند؟ نوکیا قول داده تا ۱۱ فوریه (۲۲ بهمن) استراتژی جدید خود را اعلام رسمی کند، اما این شرکت باید چکار کند؟ با Symbian  یا MeeGo بماند ، یا به یک سیستم عامل جدید منتقل شود؟ 

شرح این گزارش از Cnet را میتوانید در ادامه مطلب بخوانید.

آپدیت : جمعه نوکیا اعلام کرد که با Microsoft همکاری خواهد کرد.


۲.در این سایت یادبودی برای تعدادی از کشته شدگان مصری در حوادث اخیر ایجاد شده است.کاری زیبا از تهیه کنندگان این صفحه و مهم تر از آن ایده بسیار جالب سایت 1000memories.com

اما آیا کاربران ایرانی آدرس این سایت را بلد نبودند؟

۳. Never Mess with a SEO این شعاری است که همه باید بدانند!هیچ وقت با یک SEO یا طراح وب یا امثال اینها در نیفتید! اگر میخواهید بدانید چرا به این لینک مراجعه کنید.(لینک فــــیلتـــــر شد! مطلبش رو به زودی میزارم)


 


ادامه مطلب ...

دانلود برنامه امتحانات و تقویم دانشگاهی نیمسال دوم ۹۰-۸۹

سلام دوستان عزیز این خبر دو گانه سوز ...  

حالا علت دوگانه سوزیش مبحث یارانه ها است برای صرفه جویی در میزان مصرف برق و اینترنت و آب و گاز و نان و...  این دو تا خبر رو توی یه پست زدم براتون ....    

تقویم دانشگاهی نیمسال دوم 90-89 - نیمسال بهار
-از تاریختا تاریخ
تاریخ تغییر رشته و انتقال15 بهمن 8915 اسفند 89
تاریخ مهمان شدن1 دی 8917 بهمن 89
ثبت نام و انتخاب واحد18 بهمن 8930 بهمن 89
شروع کلاسها1 اسفند 89 13 خرداد 90
حذف و اضافه17 اسفند 8923 اسفند 89
دریافت کارت آزمون امتحانات13 خرداد 9013 تیر 90
شروع امتحانات17 خرداد 9013 تیر 90
منبع خبرگزاری پیام نورنا

 توجه :این برنامه به صورت رسمی منتشر نشده و هر گونه تغییر در برنامه بر عهده کرمانشاه IT نمی باشد و امکان تغییر در برنامه ارائه شده وجود دارد.تاریخ های دقیق را در هنگام انتخاب واحد از سایت گلستان دریافت کنید. این برنامه فقط جهت اطلاع دانشجویان از تاریخ های امتحان ارائه شده است. 

 دانلود برنامه امتحانی نیمسال دوم 90-89  رشته های فناوری اطلاعات و کامپیوتر

تقلب 2011

قابل توجه دانشجویان ( روش های نوین تقلب 2011) و اساتید و مراقبین عزیز : 

  

نظرتون درباره این شیوه ی تقلب چیه ؟؟؟

تاریخ انتخاب واحد نیمسال دوم

تاریخ انتخاب واحد و ثبت نام ترم دوم سال تحصیلی ۹۰-۸۹ دانشگاه پیام نور از نیمه دوم بهمن ۸۹ آغاز می شود.به گزارش اخبار پیام نور ،انتخاب واحد و ثبت نام ترم دوم سال تحصیلی ۹۰-۸۹ دانشگاه پیام نور از نیمه دوم بهمن ۸۹ آغاز می شود. بر اساس تقویم آموزشی دانشگاه پیام نور زمان ثبت نام و انتخاب واحد نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۰-۸۹ این دانشگاه از ۱۸ بهمن ۸۹ آغاز و تا ۳۰ بهمن ۸۹ ادامه خواهد داشت. همچنین زمان حذف اضافه این ترم از تاریخ ۱۷ اسفند ۸۹ آغاز خواهد شد
دانشجویان برای ثبت نام و انتخاب واحد ترم بهار پیام نور باید به سیستم گلستان مراجعه کنند.

http://reg.pnu.ac.ir   http://reg1.pnu.ac.ir 


برای اطلاعات بیشتر به pnunews.com مراجعه فرمایید

خبر آمد خبری در راه است...

با سلام به همراهان همیشگی کرمانشاه IT

مفتخریم که به اطلاع شما برسانیم به زودی تغییرات گسترده ای را از طرف این گروه مشاهده خواهید کرد.تغییراتی که صرفا جهت اعتلای نام کرمانشاه IT به عنوان یک منبع اطلاع رسانی مستقل و همچنین جلب رضایت و ارائه خدمات به شما مخاطبان عزیز است.


لازم به ذکر است به دلیل این تغییرات ممکن است تا اطلاع ثانوی در استفاده از دامنه www.kermanshahit.com با اشکالاتی رو به رو شوید.اما آدرس kermanshahit.blogsky.com بدون تغییر خواهد ماند.



بیمه حوادث ... !!!

با توجه به حادثه خیز بودن ایالت ده پهن ، دانشگاه پیام نور تصمیم گرفته دانشجویان زحمت کش و درس خوان این دانشگاه را بیمه بدنه کنه  تا در صورت تصادف و یا اتفاق حادثه ( مثلا خدایی نکرده برخورد یک عدد دانشجو با یک پاره آجر... )، دانشجو بتونه دوران سلامتی شو با پولی که بیمه میده طی کنه و هرچی سریعتر برگرده سر درس و مشقش تا دانشگاه پشیمون نشده هرچه سریعتر برین کارت بیمه تون رو از سایت زیر بگیرین :

  • لطفا با مراجعه به سایت بیمه نوین اندیش پویا به آدرس الکترونیکی www.novinandish.com  نسبت به دریافت کارت بیمه حوادث خود با وارد نمودن کد ملی و شماره دانشجویی اقدام نمایید.

مزرعه محروق

رنگیست دگر این روز، از شوق کلامی نیست

                         گر من بروم زین  ره ، چشم نگرانی  نیست

عمریست در این برزخ چشمم به در است اما

                          ما را به بهشت تو افسوس که راهی نیست

هرچند فلک سبز است، داس مه نو آنجاست

                       این مزرعه محروق ، سودش به جزآهی نیست

سرگشته و حیرانم از این غم بی پایان

                           رنجی دگرم افزا گر عشق و کلامی نیست

آینه ی رسوایی بر دست نگه دارم

                              از این غم و تنهایی گر راه فراری نیست 

این قصه تکراری تا کی بنویسم من

                     دانم که دگرازعشق با من سر و کاری نیست