وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

چگونه تلفن های همراه شنود می شود؟

امروزه هر جا سخن از استراق سمع و شنود مکالمات تلفن های همراه به میان می آید تصویری که در اذهان عامه نقش می بندد این است که در هنگام برقراری تماس ، مکالمات رد و بدل شده توسط دستگاهی واسط ضبط می شود و مورد شنود قرار می گیرد.این نوع استراق سمع اگر چه می تواند مورد استفاده قرار گیرد اما با پیدایش تلفن های همراه و گسترش ارتباطات سیار ، شیوه های جدید و کاراتری جهت شنود مکالمات و استراق سمع های محیطی به کار گرفته می شود.


هر تلفن همراهی قاعدتاً دارای یک میکروفون بسیار حساس است که همواره قابلیت فعال شدن را دارا می باشد.فعال کردن این میکروفون نیازی به برقراری تماس با گوشی مزبور و فعال شدن سیم کارت گوشی و یا حتی روشن بودن تلفن همراه ندارد.

امروزه یکی از تجارت های پرسود برای شرکت های سازنده تلفن های همراه ، فروش دستگاه های فعال کننده میکروفون های تلفن های همراه و امکانات شنود این میکروفون های فعال شده می باشد.

این دستگاه ها قابلیت هایی به خریداران آنها می دهد که با استفاده از آن می توانند به راحتی ، تلفن همراه شخص مورد نظر خود را به میکروفون مخفی خود تبدیل نموده و کلیه مکالمات وی در محل کار ، منزل و یا حتی در جمع دوستان را به راحتی شنود نمایند.

ادامه مطلب ...

تقسیم بندی ذرات بنیادی

سلام یکی از زمینه های علمی مورد علا قه ی من فیزیک هست . که امیدوارم با مطالعه ی بیشتر در این زمینه ارتباط این علم رو با گرایش های تخصصی علوم زمین بیشتر پیدا کنم ودر اینده به کشفیات جدیدی برسم. امیدوارم تو نسته باشم به دوستان عزیز اطلا عات مفیدی عر ضه کنم

این تقسیم بندی در سه بخش صورت گرفته است

ادامه مطلب ...

سلام

سلام می کنم به تمام گردانندهای گل این وبلاگ .  گفتم به عنوان اولین پست خودم رو معرفی کنم.

 کو چیک همه علی هستم دانشجوی ترم۳زمین شناسی دانشگاه اصفهان. قربون همه برم. انشالله همکاری خوبی تو تمام زمینه ها داشته باشیم

نپرداختن شهریه = عدم انتخاب واحد

با عرض تبریک و تسلیت خدمت دانشجویان محترمی که به هر دلیل شهریه ی خود را پرداخت نکرده اند،به اطلاع میرساند از انتخاب واحد این افراد جلوگیری میشود.

این اطلاعیه کاملا جدی است.خود من هم هنوز پرداخت نکرده ام و الان که به سایت گلستان مراجعه میکنم ساعت و روز را به من اعلام نمیکند.

توجه کنید که در روزهای اول اعلام میکرد ولی در حال حاضر اعلام نمیکند.


پی نوشت: در نظر سنجی وبلاگ در مورد لینک های پیشنهادی حتما شرکت کنید.

موبایل و سرویس!

فناوری های جدید همواره برای رفع نیازهای انسان یا راحت تر کردن کارها به وجود می آیند.تلفن همراه به عنوان یک فناوری جدید در زمان خود پیشرفت قابل توجهی بود و راهی برای ارتباط آسان.با گذشت زمان قابلیت همراه بودن آن و اینکه در بیشتر مواقع در کنار اشخاص بود باعث شد هم انتظارات از این دستگاه بالا رود و هم راه برای ارتقای آن زیاد باشد.قابلیت های ارتباطی (اینترنت،SMS و ...) ، قابلیت های تفریحی (پخش موسیقی،بازی و...)و قابلیت های کاربردی (نرم افزارها،GPS و ...) از این موارد هستند.

به نیازهای انسان برگردیم! نمیدانم شما هم به این مورد برخورده اید یا نه،ولی در بعضی مواقع انسان در به در دنبال یک محل خاص میگردد! و این محل جایی نیست به جز....گلاب به روی تمامی مهندسین عزیز...سرویس بهداشتی!!

حال تصور کنید در خیابان این نیاز اساسی(!) گریبانگیر شما شود......شما ایرانی هستید و انتظاری نیست،ولی اگر ژاپنی بودید اوضاع در حالت بحرانی باقی نمیماند! یک شرکت ژاپنی نرم افزاری طراحی کرده است که محل نزدیک ترین سرویس بهداشتی را به کاربر نشان میدهد.

این نرم‌افزار حاوی صدها نقشه از سرویس‌های بهداشتی است که حتی اطلاعاتی مربوط به انواع سرویس‌های بهداشتی را به کاربر می‌دهد ، از جمله این‌که کدام یک مخصوص بانوان یا معلولان است یا کدام یک از این سرویس‌ها دارای مکانی برای عوض کردن پوشک بچه هستند.کاربران تلفن همراه می‌توانند این نرم‌افزار را به شکل رایگان از وب‌سایت این شرکت دانلود و در سراسر ژاپن از آن استفاده کنند.


پی نوشت: در نظر سنجی وبلاگ در مورد لینک های پیشنهادی حتما شرکت کنید.

سقف انتخاب واحد ترم جدید(ترم اول ۸۸)

امتحانات ترم قبل سخت بود؟

آیا مشروط شده اید؟

آیا از مشروطی خود دل شاد هستید؟!!

خب بهتر است اینطور نباشد،چون سقف انتخاب واحد تعیین شده برای گروههای مختلف بدین صورت تعیین شده است:

معدل کمتر از ۱۲ : ۱۲ واحد

معدل بین ۱۲ تا ۱۶/۹۹ : ۲۰ واحد

معدل بالای ۱۷ : ۲۴ واحد

برای دیدن عکس به صورت بزرگ در پورتال پیام نور روی این  لینک  کلیک کنید.

قائم مقام دانشگاه پیام نورمنصوب شد

به گزارش خبرگزاری بازیاب،به نقل از مهر،محمد مهدی فداکار از سوی سید محمد حسینی(سرپرست دانشگاه پیام نور و وزیر ارشاد) به سمت قائم مقام دانشگاه پیام نور منصوب شد.

دکتر حسینی از روسای تمام مراکز خواست که با ایشان همکاری لازم را داشته باشند.

فناوری و گم شدن کودکان

آیا تکنولوژی هایی مانند GPS قادر خواهند بود که معضل گم یا ربوده شدن کودکان را حل کند؟
با توجه به آمارهای اسفبار دزدیده شدن کوکان دانشمندان و محققان علوم جدید سعی در راه کم کردن آمار و جلوگیری از این اتفاقات ناخوشایند دارند.
این مطلب به بحث در مورد تکنولوژی های موجود در این مورد و مزایا،معایب و کارایی آنها میباشد.
گستره ی این فناوری ها از وسایلی که میتوانند آژیری به صدا در آورند که چند صد متر شنیده میشود تا GPS های پیشرفته ی اختصاصی را شامل میشود.
معرفی چند نمونه از این وسایل و بحث در مورد آنها در ادامه ی مطلب.

ادامه مطلب ...

سرعت واقعی اینترنت خود را ببینید !!!!!

به بخش آزمایش سرعت اینترنت خوش آمدید


برای تست سرعت اینترنت خود روی کلید زیر کلیک نمایید و کمی منتظر بمانید تا سرعت واقعی شما بدست آید.

Go

سرعت در اینترنت چگونه سنجیده می شود ؟ 
در هنگام تست چه کاری انجام دهیم ؟ 
چگونگی تشخیص سرعت در نمودار ؟ 
در صورت پایین بودن سرعت چکار کنیم ؟ 
 
در ادامه مطلب .....
ادامه مطلب ...

تاریخ انتخاب واحد و ثبت نام نیمسال اول(پاییز) سال تحصیلی۸۹-۸۸

شروع ثبت نام و انتخاب واحد:۲۱/۶/۸۸ لغایت ۳۱/۶/۸۸ 


شروع کلاس های رفع اشکال گروهی:۱/۷/۸۸ 


انتخاب واحد ورودی های جدید:۱/۷/۸۸ لغایت ۸/۷/۸۸ 

شروع کلاس های رفع اشکال گروهی ورودی های جدید:۹/۷/۸۸ 


حذف و اضافه:۳۰/۷/۸۸ لغایت ۷/۸/۸۸ 


*حذف اضطراری حداکثر تا ۲/۱۰/۸۸ 


پایان کلاس ها:۲/۱۰/۸۸  


زمان دریافت کارت آزمون:۵/۱۰/۸۸ لغایت ۶/۱۱/۸۸

شروع امتحانات:۱۲/۱۰/۸۸ لغایت ۶/۱۱/۸۸ 


 

*دقت شود که در قسمت حذف اضطراری گفته نشده که شروع  از چه  تاریخی است فقط آخرین روز مهلت آن ذکر شده است

تغییر قیمت کتابهای دانشگاه پیام نور

جدید ترین اطلاعیه ی پورتال پیام نور(تاریخ درج خبر ۸۸/۶/۱۵):


با توجه به واگذاری فروش کتاب دانشگاه پیام نور به بخش خصوصی طبق مصوبه هیات امناء محترم دانشگاه بهاء کلیه کتابهای دانشگاه به میزان حق الزحمه توزیع نمایندگان محترم بخش خصوصی و طبق تعرفه اعلام شده تغییر یافته است.

لازم به ذکر است که دانشگاه با وجود گرانی قیمت کاغذ و خدمات تولید و... تاکید بر پائین نگاه داشتن قیمت کتاب طبق سنوات گذشته را دارد.


 

چاپ و انتشارات دانشگاه پیام نور



دکتر حسینی: رئیس پیام نور ، وزیر فرهنگ

دکتر سید محمد حسینی رئیس دانشگاه پیام نور دیروز با کسب ۱۹۴ رای موافق،۶۱ رای مخالف و ۳۱ رای ممتنع از مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب شد.ایشان در دولت نهم قائم مقان وزیر علوم تحقیقات و فناوری بودند.

اظهارت موافقان و مخالفان ایشان را احتمالا در صدا و سیما و رسانه ها دیده و شنیده اید و در طرح این موضوعات لزومی نمیبینم.

این مطلب صرفا برای معرفی ایشان و مطلع ساختن دانشجویان از سوابق تحصیلی و اجرایی ایشان است.

شاید مطلبی در مورد سوابق تحصیلی و اجرایی وزیر جدید علوم،تحقیقات و فناوری،آقای کامران دانشجو(که ایشان را از ستاد انتخابات وزارت کشور به خوبی به یاد داریم...) در وبلاگ قرار داده شود.(موافقت یا مخالفت خود را در قسمت نظرات بیان کنید و در صورت تمایل اطلاعات در اختیار ما بگزارید.)

 

سید محمد حسینی متولد ۱۳۴۰ از رفسنجان است.دیپلم ریاضی دارد و تا زمان انقلاب فرهنگی در رشته ی مهندسی معدن تحصیل میکرده است.مدرک کارشناسی پیوسته ی او معارف اسلامی و تبلیغ از دانشگاه امام صادق(ع) میباشد.همچنین دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی خود را از دانشگاه تهران اخذ نموده است(دفاع از رساله در سال ۷۳)


بقیه ی اطلاعات در ادامه ی مطلب.

ادامه مطلب ...

محل برگزاری امتحانات ترم تابستان

حدس دانشجویان درست بود،محل برگزاری امتحانات ترم تابستان همان ساختمان جدید دانشگاه است.متاسفانه تا قطعی نشدن این موضوع و تا وقتی که به شخصه مراجعه نکردم نمیتوانستم اطلاع قطعی بدهم.

توصیه میکنم حتی اگر امتحان ندارید حتما سری به محوطه بزنید!

سوالاتی که در مراسم افتتاحیه از دکتر فرشادفر پرسیدم یادم نرفته و اگر شما آن را به یاد ندارید یا نمیدانید در میتوانید در وبلاگ "انجمن علمی مهندسی فناوری اطلاعات پیام نور کرمانشاه" مشاهده کنید.

لینک مستقیم به آن مطلب : افتتاحیه ی پروژه ی پردیس پیام نور کرمانشاه

آقای فرشادفر! آیا هنوز آن "؛یک هفته تا 10 روز" نگذشته است؟ این حرف را پنجم اردیبهشت زدید! ‍پس چرا تا به حال از آن حصاری که قرار بود زده شود خبری نیست؟

دکتر فرشادفر! این را حتی ما هم سوال نکردیم و خود شما کاملا داوطلبانه گفتید که "فضای سبز بسیار زیبا و خوبی برای دانشگاه در نظر گرفته ایم که تا اول مهر کاملا احداث میشود و قابل استفاده خواهد بود"! تا اول مهر کمتر از 20 روز باقیست و نه تنها من فکر نمیکنم در مدت 20 روز بشود این کار را انجام داد بلکه پیدا کردن فردی با این درجه ی خوشبینی (یا سادگی!) کار بسیار سخت و شاید محالی است!!

البته نگران نباشید دانشجویان ما حتما به موقع شهریه ی خود را واریز میکند!!(باور نمیکنید؟ به این لینک نگاه کنید)


پی نوشت : من یا هیچ کس دیگری شما را به هیچ وجه تشویق به ندادن شهریه نمیکنم،حتی به نظرم این کار احمقانه است! فقط و فقط منظورم این بود که با تاخیر یا نپرداختن شهریه ممکن است واحدهای شما حذف شود ولی در صورت کم کاری،بدقولی،نبود امکانات و ... هیچ اتفاقی نمی افتد!

تقلب از روی دست کارشناسان

حتما شما هم هنگام استفاده از برنامه های مختلف یا قسمت های مختلف کامپیوتر با مشکل برخورد کرده اید...

ببخشید! شما مهندسین IT کشور هستید!...ولی دوستان،آشنایان و افراد خانواده ی شما که به این مشکلات برخورد کرده اند! احتمالا از شما هم کمک خواسته اند...

بهترین چیز برای افرادی که با مشکل مواجه میشوند چیست؟ شاید اگر روش و راهی که متخصصین و افراد حرفه ای استفاده میکنند بدانند مشکل حل شود...

در قسمت ادامه ی مطلب پرده از این راز برداشته میشود!


ادامه مطلب ...