وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

معرفی بعضی از رشته ها (طنز)

رشته تغذیه: رشته ای که اشتباهاً جزو رشته های دانشگاهی اومده.آینده شغلی بسیار تیره و تیریکی دارند.در بهترین حالت و در صورتی که شهرداری به فارغ التحصیلان این رشته مجوز بدهد میتوانند اقدام به باز کردن ساندویچ فروشی کنند!ضمناً دانشجویان فوق لیسانس هم میتونند Fast Food بزنند.از بزرگترین دستاورد های علمی این رشته در سالهای اخیر کشف فرمول سس هزار جزیره بوده است!از جمله دروس این رشته:هات داگ-1 هات داگ2 - سوسیس کاربردی- انسان و کالباس و.... میباشد!از بزرگان این علم هم میتوان به اکبر کثیف (ساندویچ فروشی اکبر کثافت) اشاره کرد. 
 رشته مهندسی کامپیوتر:خدا پدر مادر مخترع کامپیوتر رو بیامرزه که اگه اون نبود الان تعداد دانشجوهای این مملکت به نصف تقلیل پیدا میکرد.این روزا دیگه عادی ترین جمله ای که از یک دانشجو شنیده میشود این است: کام میخونم! نکته جالب در مورد این رشته تفکیک آن به دو گرایش نرم افزار و سخت افزار میباشد که دانشجویانی که تبحر خاصی در زمینه Fifa2006 و Max.p و .... دارند وارد گرایش نرم افزار و کسانی که میتوانند با انگشست شصت پایشان دکمه Power کامپیوتر را بزنند وارد گرایش سخت افزار میکنند.فارغ التحصیلان این رشته حوالی خیابان جمهوری مشغول فروختن CD میباشند!از دروس این رشته:بیل گیتس شناسی 1 ? سی دی مقدماتی-تفاوت Monitor و TV و....

این مطلب صرفا برای خندوندن شماست و هیچ گونه توهین به هیچ یک از رشته های زیر نیست بقیه در ادامه مطلب.... 

ادامه مطلب ...

چرا اینترنت جایزه صلح نوبل را نبرد؟

اگه یادتون باشه یه مطلب گذاشتم با عنوان اینترنت نامزد نوبل صلح ۲۰۱۰ شد که استقبال خیلی زیادی ازش کردین(این رو از بحث ها و مشارکت هاتون در قسمت نظرات میگم)

راستش دقیقا نمیدونم چرا دارم دنباله اون مطلب رو برای کسانی که علاقه ندارن مینویسم ولی مینویسم برای نوشتن...

خبر ساده است : آقای Liu Xiaobo از چین به خاطر تلاش های دراز مدت و بدون خشونت خود جهت حقوق بنیادی بشر در چین برنده این جایزه شدند.و این یعنی اینترنت برنده این جایزه نشد.

مجله دیجیتال OWNI در مطلبی به تحلیل این موضوع پرداخته که علاقه مندان در ادامه مطلب میتوانند ترجمه آنرا بخوانند.


ادامه مطلب ...

ولادت امام رضا (ع)

پیشاپیش ولادت با سعادت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) را به شما تبریک عرض میکنم.


روز سه شنبه همزمان با خجسته سالروز میلاد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در استان خراسان رضوی تعطیل رسمی است!!

بدون شرح !!!

 

منبع : گرافیک دانلود                                                                            تفاوت دانشجوی آزاد و پیام نور در فصل امتحانات                                                                                    حتما نظر بدهید

نوزدهمین دوره انتخاب و معرفی دانشجوی نمونه کشور

معاونت دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از برگزاری نوزدهمین دوره انتخاب و معرفی دانشجوی نمونه کشور در آذرماه سال جاری خبر داد.به گزارش اخبار پیام نور ، دانشجویان علاقمند و واجد شرایط برای شرکت در نوزدهمین دوره انتخاب و معرفی دانشجوی نمونه کشور می‌توانند تا ۳۰ مهر ۸۹ با تکمیل فرم شرکت ، به معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه‌های محل تحصیل خود مراجعه کنند .بر اساس این گزارش سیده اکرم اولیایی طبایی از دانشگاه پیام نور دانشجوی نمونه کشوری در سال ۸۸ در مقطع کارشناسی بود.
برای دریافت آیین نامه اجرایی انتخاب دانشجوی نمونه سال 89 کلیک کنید
برای دریافت آیین نامه انتخاب دانشجویان نمونه کلیک کنید
برای دریافت فرم انتخاب دانشجویان نمونه کلیک کنید (pdf) /  برای دریافت فرم انتخاب دانشجویان نمونه کلیک کنید (doc)   

دوستان عزیز من در یک اقدام نمادین واسه اینکه میدان بدم به جوان ها شرکت نمیکنم و انصراف میدم .. پس سریعا از این فرصت استفاده کنید...

جشنواره و نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال

 

چهارمین جشنواره و نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال در بخشهای اصلی و چندین بخش جانبی در ۱۵ مهر لغایت 24 مهر ماه در محل مصلی بزرگ امام خمینی تهران در حال برگزاری میباشد. بازدید از ساعت ۱۰ الی ۲۱ از نمایشگاه امکان پذیر است. دوستان و دانشجویانی که به دنیای اطلاعات و ارتباطات علاقه مند هستند و امکان رفتن برایشان مهیا است حتما این فرصت رو از دست ندین و از نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال تهران حتما بازدید کنید .... بخش های اصلی نمایشگاه شامل (برای توضیحات بیشتر رو آیکن کلیک کنید) : 

نرم افزار های تلفن همراه             نرم افزارهای رسانه ای              پایگاه های اینترنتی و وبلاگ ها              بازی های رایانه ای                هنرهای دیجیتال                پژوهش ، فن آوری و نوآوری 

برای اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت نمایشگاه    http://www.dmf.ir/   مراجعه فرمایید.


کنفرانس ملی امنیت اطلاعات و ارتباطات

 

کنفرانس‏های کامپیوتر و فناوری اطلاعات می‏تواند مهمترین و گسترده ترین اتفاق کامپیوتری باشد که هرساله در کشور رخ می دهد و بهترین زمینه تبادل افکار و نظریات در تمامی زمینه های فنی، مدیریتی و اجتماعی مرتبط با علم کامپیوتر کشور را فراهم می‏نماید.

 مجتمع آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان کنفرانس ملی امنیت اطلاعات و ارتباطات را با هدف رشد و توسعه دانش و فناوری کامپیوتر در دو بخش مقالات عادی و پوستری برگزار می‌کند. تأکید کنفرانس بر جنبه‌های بنیادی، کاربردی، راهبردی، و توسعه‌ای که از سودمندی خاص در سطح کشور برخوردارند می‌باشد. از تمامی محققین، دانشگاهیان، و مهندسین دعوت می‌شود ............. 

توضیحات تکمیلی در ادامه مطلب ...

ادامه مطلب ...

حذف و اضافه نیمسال اول دانشگاه پیام نور

حذف و اضافه ترم اول دانشگاه پیام نور آغاز شد. به گزارش اخبار پیام نور براساس تقویم آموزشی اعلام شده توسط دانشگاه پیام نور، زمان حذف و اضافه نیمسال اول سال تحصیلی ۹۰-۸۹ دانشگاه پیام نور از ۱۷ مهر ۸۹ شروع و تا ۲۲ مهر ۸۹ ادامه خواهد داشت.

برای حذف و اضافه به سیستم گلستان مراجعه کنید
 
http://reg.pnu.ac.ir   http://reg1.pnu.ac.ir
دسترسی سریعتر به سیستم گلستان کلیک کنید

دانلود آخرین وضعیت فهرست منابع درسی رشته های کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته
سال تحصیلی 90-89 دانشگاه پیام نور
کلیک کنید
 
دانلود آخرین وضعیت منابع دروس رشته های کارشناسی ارشد سال تحصیلی 90-89 دانشگاه پیام نور کلیک کنید 

 

منبع:http://pnunews.com/

دانلود فارسی ساز رسمی مایکروسافت برای ویندوز Seven 7

 برای اولین بار در ویندوز XP بود که مایکروسافت یه سنت شکنی عجیب انجام داد و اقدام به انتشار بسته‌ی الحاقی فارسی ساز برای کاربران فارسی زبان ویندوز XP کرد. اقدامی که شاید هیچ یک از ایرانیان تصور آن را هم نمی‌کردند.

با نصب بسته فارسی ساز محیط کاربری ویندوز و تمامی پیغام‌ها و حتی Help ویندوز به زبان فارسی قابل استفاده می‌شدند

این روند ادامه داشت و بعدها بسته‌‌ی فارسی ساز ویندوز ویستا  نیز منتشر شد.

با ارائه ویندوز ۷ ، خیلی‌ها این سوال رو مطرح می‌کردند که آیا اینبار هم مایکروسافت فارسی ساز ویندوز را ارئه می‌دهد یا خیر؟ 

لینک دانلود و توضیحات در ادامه مطلب ...

ادامه مطلب ...

بسته های نامحدود و حجمی Gprs ... ارزان و مناسب برای دانشجویان

حتماً تا به حال نام بسته های نامحدود Gprs را از دوستان خود شنیده و یا حتی از آن استفاده هم کرده اید. این سرویس امکان اتصال به اینترنت را برای شما با سرعتی مشابه ADSL ولی با قیمتی به مراتب ارزان تر در گوشی همراه یا کامپیوتر شخصی شما فراهم خواهد کرد. در حال حاضر سرویس ارائه شده توسط شرکت ایرانسل به دلیل بهره گیری از دکل های نسل سوم بسیار سریعتر و مطلوب تر از همراه اول است . در بین بسته های نامحدود GPRS پیشنهاد شخصی بنده به شما استفاده از بسته نامحدود شبانه و آخر هفته است که با مبلغی ناچیز (۳۰۰۰ تومان) بدون محدودیت حجمی از ساعت ۱۱ شب تا ۸ صبح و تمام ساعات روزهای پنج شنبه و جمعه خواهید توانست از دنیای پر پیچ و خم اینترنت لذت ببرید.و بسته نامحدود یک ماهه است که با مبلغ(10000تومان) 24 ساعته میتوانید به اینترنت وصل بوده و دانلود نامحدود نمایید اگر شرایط مناسب برای شما برقرار باشد با سرعتی معادل ۴۶۰ و دانلودی حدود ۳۰ کیلوبایت بر ثانیه .(البته سرعت دانلود بنا به مکان شما متغییر است از 5 تا 40 میتواند باشد و به شرایط فاصله از آنتن و گوشی و میزان ترافیک و... بستگی دارد)خواهید توانست به راحتی و در هر جایی که اپراتور شما آنتن بدهد به اینترنت متصل باشیداگر از این سرویس بهره برده باشید حتماً با تفاوت سرعت بارگذاری صفحات و دانلود در بین دوستان خود مواجه شده اید و مشاهده نموده اید که آنها بسیار سریعتر از شما صفحات را باز می کنند و سرعت دانلودی بیشتر از شما دارند. علت این تفاوت را باید در پشتیبانی گوشی شما از قابلیتی به نام Edge علاوه بر ساپورت Gprs دانست . Edge امکان ارتباطی معادل چند برابر Gprs معمولی با دکل های آنتن دهی نسل سوم را فراهم خواهد آورد.  این سرویس ها برای دوستانی که میخواهند در همه جا از اینترنت استفاده کنند بسیار مناسب است شما میتوانید در دانشگاه ، اتوبوس ، پارک و... هر کجا که زیر پوشش آنتن دهی باشید از اینترنت به وسلیله موبایل،لپ تاپ و کامپیوتر استفاده نمایید.... و مخصوص دانشجویانی که در خوابگاه هستند و امکان استفاده از ADSL و Dial up  رو ندارند.   

اگر مشکلی یا سوالی درمورد استفاده از این سرویس در گوشی یا کامپیوتر خود دارید می توانید (درقسمت نظرات) مطرح کنید تا در اسرع وقت پاسخ داده شود. 

لیست قیمت سرویس های مختلف و آموزش نحوه ی فعال سازی در ادامه مطلب ...

ادامه مطلب ...

مجلس ترحیم

سلام 

با توجه به این که دوستان زیادی  درخواست تاریخ مجلس ترحیم مادر گرامی آقای عارف نادری را داشتند  به اطلاع این دسته از دوستان میرسونم 

مجلس ترحیم:روز سه شنبه ساعت۴تا۵:۳۰ در خیابان شهید جعفری(کسری) مسجد میر عبدالباقی برگزار میشود 

امیدوارم هیچوقت دیگه از این پست های ناراحت کننده نداشته باشیم 

روحش شاد... 

آموزش نصب ویندوز ۷ از روی فلش USB Drive + آموزش تصویری

http://windows7themes.net/pics/windows-7-usb-dvd-download-tool.jpg

برای کسانی که نت بوک دارند و یا dvd درایوشون خراب شده و یا به هر حال نیاز به نصب ویندوز از راه های غیر از استفاده از dvd درایو دارند،نصب ویندوز از طریق cool disk یا حافظه ی فلش،ساده ترین و کار آمدترین نوع نصب هست.
برای این کار ما نیاز به dvd ویندوز سون و یا Windows 7 ISO داریم به همراه یک فلش حداقل ۴GB خالی داریم.در صورتی که از iso استفاده می کنید باید نرم افزار MagicDisc هم داشته باشید.در صورتی که از ویندوز xp استفاده می کنید نیاز به نرم افزار MBRWIZ دارید(چون Diskpart utility در ویندوز XP درایو USB drive را به عنوان یک دیسک نمی شناسد و با این نرم افزار می توانیم یک bootable USB drive بسازیم)
این آموزش ۱۰۰ درصد کار می کند وتوسط خودم تست شده و هر گونه مشکل را در قسمت نظرات اعلام کنید.

آموزش آماده سازی فلش در ویندوز ویستا :
———————————————-
حافظه ی فلش خود را به دستگاه وصل کنید و مطالب موجود درآن را خالی کنید ،چون باید فرمت شود.
مطمئن باشید که یوزر شما ADMIN هست،در این صورت Start Menu->run->cmd (Open Command Prompt) را باز کنید و موارد زیر را تایپ کنید:
 

بقیه آموزش در ادامه مطلب ...  نظر هم یادتون نره

ادامه مطلب ...

کلاس نرم افزار۱

سلام دوستان 

به اطلاع مبارک اون دسته از دوستانی که این ترم نرم افزار(۱)دارن میرسونم که امروز با استاد وفامند صحبت کردم و ایشون فرمودند که به با آقای مرادی بزرگوارصحبت کردنند ایشون باید بررسی کنند که چند نفراین درسو دارند در این ترم که به حدنصاب یک کلاس برسه کلاس تشکیل میشه. 

به امید برگزاری کلاس نرم افزار۱

گزارشی کامل از کرم استاکس نت،شیوه مقابله با آن و شایدوبایدها...؟

عکس - استاکس نت چیست ؟به گزارش بی بی سی،در ۳۱ تیرماه گذشته، شرکت سیمانتک که یکی از بزرگترین تولیدکننده های ضد ویروس در جهان است، گزارشی منتشر کرد که حکایت از آلودگی کامپیوترهای جهان به کرمی به نام "استاکس نت" داشت. 
لیام امورچو، از بخش امنیتی این شرکت در مورد این کرم اینترنتی به بی بی سی گفته بود: "واقعیت این است که ما بیشترین میزان آلودگی به کرم استاکس نت را در ایران مشاهده کرده ایم و بر این اساس احتمال می دهیم که کسی که این بدافزار را طراحی کرده، احتمالا ایران را به عنوان هدف اصلی در نظر داشته است." 
آمار این شرکت نشان می داد که ۶۰ درصد از آلودگی های این کرم در جهان، از آی پی های کاربران ایرانی ارسال شده است. 
پس از شناسایی کرم استاکس نت درجهان و گزارش سیمانتک، خبرگزاری های ایران به طور محدودی به اطلاع رسانی درباره این حمله سایبری پرداختند. 
آقای علیپور گفت که شرکت فناوری اطلاعات، نخستین شرکتی بوده است که ۲۷ تیر ماه گذشته نخستین خبر درباره ویروس استاکس نت را منتشر کرده است و این ویروس از یک سال پیش فعال بوده است. 
برخلاف دیگر بدافزارهای رایج، "استاکس نت" کامپیوترهایی را هدف می گیرد که بیشتر اوقات از بیم آلودگی به ویروس به شبکه اینترنت وصل نمی شوند.  

  • کرم استاکس نت چیست ؟
  • کرم استاکس نت تا کجا پیش رفته است؟   
  • آیا Stuxnet قویترین بدافزار تاریخ است؟
  • احتمال وجود ویروس فوق پیشرفته در نیروگاه اتمی 
  • نیروگاه های اتمی را مورد حمله قرار می دهد 
  • هدف ایران است 
  • چرا استاکس نت برای ایران تهدید جدی محسوب می شود؟ 
  • استاکس نت را چه کسی طراحی کرده است؟ 
  • عملیات استاکس نت در آینده 
  • اقدامات امنیتی ایران برای مقابله با استاکس نت 
  • روسیه یا اسرائیل، تولید کننده استاکس نت کیست؟ 
  • میرتاس چیست؟ 
  • وزارت صنایع به دنبال مقابله با کرم جاسوس صنعتی 
  • استاکس نت در کمین رایانه های شخصی  
  • نحوه عملکرد و روشهای مقابله با ویروس رایانه ای استاکس نت
        

سر تیتر های فوق و کاملترین گزارش درباره کرم استاکس نت در ادامه مطلب ....

ادامه مطلب ...