وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

پرینت کردن در سیستم های مبتنی بر کلود

کمیک استریپ،طنز،سرگرمی و شعر و موسیقی رو بزاریم کنار و یه کم به علم بپردازیم.

در مورد کلود کامپیوتینگ و SOA اطلاع دارید؟قبل از خواندن مطلب حتما یه پیش زمینه حتی ساده ازش داشته باشید.ویکیپدیا برای شروع بد نیست.سوالی هم داشتید تا جایی که بدونم در خدمتتون هستم.

یه نکته ای که ممکنه خیلی ها(مثل من) بهش دقت نکرده باشن ولی مهمه اینه که در سیستم های مبتی بر کلود ما چجوری میتونیم پرینت بزنیم؟ در ادامه مطلبی در این مورد خواهید خواند.

ادامه مطلب ...

یه روز خوب میاد؟

این بار پست من نه طنزه نه کمیک،نه علمیه نه اخبار.

آدم بعضی وقتا چیزای میشنوه که دلش میگیره.راه حلش هم امید داشتنه.گاهی هم آهنگ گوش دادن.

اگه شما هم معتقدین که "یه روز خوب میاد" میتونین توی ادامه مطلب شعر یه آهنگ رو بخونین و آهنگو دانلود کنین.

هم خواننده اش رو میدونم کیه،هم معنی شعرش که چیه.ولی میخوام بدون پیش داوری بخونین و حس کنین.

ادامه مطلب ...

تغییر ساعت درس ساختمان داده

زمان برگزاری درس ساختمان داده از روز شنبه به سه شنبه در همان ساعت تغییر یافت.

منبع:وبلاگ استاد چاله چاله

سلام مهندس!

-سلام مهندس!

-به دکتر بگو که ....

-آقای دکتر لطف فرمودین!

-مهندس پروژه ما به کجا رسید؟

البته ما که توی این دانشگاه ندیدیم کسی به کسی بگه مهندس،ولی از این به بعد توی گفتن این "عناوین" دقت کنین.چرا؟یه قانون از طرف دولت به مجلس ابلاغ و تصویب شد که بنا بر این قانون استفاده کنندگان غیر مجاز از این عناوین به مجازات ماده 556 فصل هشتم کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی محکوم میشن.حالا این مجازات ماده 556 چی هست؟ عرض میکنم خدمتتون...تشریف بیارین ادامه مطلب.


ادامه مطلب ...

چهار و نیم میلیون تومان پول گرفتیم ؛ 22 تاگل بخوریم!!!!

بازیکنان یک تیم دسته سومی در لیگ ایران با دریافت مبلغ 4.5 میلیون تومان، در یک بازی 22 گل خوردند.

بروز اتفاقات عجیب در فوتبال ایران ظاهرا به عادت تبدیل شده و دیگر کمتر کسی است که از شنیدن این اتفاقات تعجب کند. کار به جایی رسیده که افراد علاقه مند به فوتبال با شنیدن چنین خبرهایی یا سری به تاسف تکان می دهند و یا با تبسمی تاسف برانگیز از ماجرا می گذرند.

ادامه مطلب ...

با حرکت دادن اشاره گر موس برنامه ها را کنترل کنید !!

MPcomputer - آشنایی با نرم افزار STROKEITامروز قصد دارم نرم افزار بسیار مفیدی را به دوستان معرفی کنم که شاید خیلی از دوستان با این نرم افزار و قابلیت بسیار خوب آن آشنا نیستند. نرم افزار رایگان StrokeIt یک نرم افزار بسیار کوچک ( با حجم 136 کیلو بایت !!) اما بسیار جذاب و دارای قابلیتی بسیار عالی می باشد . ادامه مطلب ...

تغییر پسورد Xp بدون دانستن پسورد قبلی

اصولاً برای عوض کردن پسورد در ویندوز XP باید پسورد قبلی رو بدنیم تا بتونیم پسورد رو عوض کرد در واقع پسورد قدیمی را بنویسیم و بعد پسورد جدید رو بنویسیم تا پسورد جدید را جایگزین شه. ولی میشه با استفاد از ترفند زیر بدون نیاز به دانستن پسورد قبلی ، پسورد جدیدی را بر روی سیستم قرار دهید.  

با مراحل زیر میشه پسورد رو عوض کرد:

ادامه مطلب ...

آقا داماد کارمند اپل هستند...

-آقا داماد چیکاره هستن؟

+کارمند اپل هستن...

-چه خوب! چه قسمتی کار میکنن؟

+جلو در وای میستن واسه خریداران iPad دست میزنن!

(سری دیالوگ های "آقا داماد" که گاهی هم به صورت "عروس خانم" نوشته میشه یه شوخی وبلاگی در بین اهالی وبلاگستان فارسی است)

(منبع:امروز چه خبر؟)

البته موضوع بالا حقیقت داره! روز ۲ شنبه هفته گذشته ساعت ۹ صبح iPad به صورت عمومی در تمام جهان عرضه شد.قبل از ساعت ۹ جمعیت زیادی که برای خرید آن در تمام جهان در پشت درهای فروشگاههای اپل صف کشیده بودند شمارش معکوس انجام میدادند و کارکنان با دست زدن آنها را تشویق میکردند! خریداران پس از تحویل دستگاه نیز با دست زدن کارمندان بدرقه میشدند.

عکس ها در ادامه مطلب.

ادامه مطلب ...

دلیل تغییر چهره ی صفحه فیلترینگ چه بود؟

حسن کریمی - مدیر کل مهندسی عملیات و هماهنگی شبکه دیتا شرکت ارتباطات زیرساخت- در گفت وگو با خبرنگار سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این مطلب گفت: درواقع مرجع تصمیم گیرنده در زمینه فیلترینگ این کار گروه است و ما مجری مصوبات آن هستیم.
او ادامه داد: در برخی کشورها صفحه فیلترینگ به صورت هوشمند است، یعنی اگر کاربری به سایتی مراجعه کند که فیلتر شده باشد، صفحه به صورت هوشمند نیاز کاربر و عبارت و موضوع مورد جست وجوی کاربر را تشخیص داده و لینک های مجاز مرتبط را در اختیارش قرار می دهد.
وی گفت: به عنوان مثال اگر کاربر به سایتی خبری، یا سایت یا وبلاگی که مثلا با موضوع خانواده مرتبط است، مراجعه کند صفحه فیلترینگ هوشمند، موضوع را تشخیص داده و سایت ها و لینک های مرتبط خبری یا خانواده را در اختیار کاربر می گذارد، تا کاربر بتواند از آن استفاده کند.
مدیر کل مهندسی عملیات و هماهنگی شبکه دیتا زیرساخت گفت: صفحه فیلترینگ جدید که در برخی سایت ها به عنوان هوشمند یاد شده، هوشمند نیست اما به دلیل طراحی موضوعی آن، اهداف یک صفحه فیلترینگ هوشمند را محقق می کند.
به گفته او این صفحه سایت ها و لینک ها را که در هفت موضوع دسته بندی شده در اختیار کاربر قرار می دهد و کاربر می تواند براساس نیاز خود از آن ها استفاده کند.
کریمی در ادامه اظهار کرد: مزیت صفحه جدید فیلترینگ نسبت به صفحه قبلی، راهنمایی کاربر بر اساس موضوع مورد نیاز است.
به گزارش ایسنا کاربران اینترنت در ایام تعطیلات نوروز به دنبال ورود به سایت هایی که طبق قانون فیلتر شده اند با صفحه ای جدید مواجه شدند که با تبریک سال نو کاربر را به سایت های مجاز فعال در حوزه های مختلف هدایت کرده و دیگر عبارت قرمز رنگ "مشترک گرامی دسترسی به این سایت امکان پذیر نمی باشد" را نمایش نمی داد.
در صفحه جدید فیلترینگ سایت ها که کاربران با آن مواجهند، سایت هایی در حوزه های فرهنگ و مذهب، خبری، خانواده، سرگرمی و علمی، خدمات اینترنتی و شبکه اجتماعی معرفی شده اند تا پاسخگوی نیاز کاربر باشند.
در صفحه فیلترینگ قبلی عبارتی با این مضمون که "درصورتی که این سایت به اشتباه فیلتر شده باشد با لینک زیر (آدرس ایمیلی که معرفی شده بود) تماس بگیرید" مشاهده می شد، در صفحه جدید هم با اعلام اینکه "با استناد بهقانون جرایم رایانه ای دسترسی به تارنمای فراخوانده شده امکان پذیر نمی باشد" آدرس ای میلی برای رسیدگی به اعتراضات قرار داده شده است.

مقایسه چند مرورگر

بله بازم همان بحث همیشگی و تکراری! مقایسه فلان با فلان.... مثلا مقایسه چند تا مرورگر وب.

توی این مطلب قصد ندارم مثل همه مقایسه ها یه سری بحث های تکراری رو بگم.قصد ندارم بگم فلان مرورگر Tab browsing نداره و بعدش که اون شرکت توی نسخه بعدی این مشکل رو رفع کرد طرفدارانش بگن دیدی....

یه مقایسه تصویری سرگرم کننده.تصویر همیشه تاثیرش از نوشته بهتره.

ادامه مطلب ...

لپ‌تاپ و نت‌بوک چه تفاوت‌هایی دارند؟

سهم بازار نت‌بوک در بازار رایانه به سرعت در حال افزایش است و این دستگاه‌ اغلب به‌ عنوان جایگزین آینده لپ‌تاپ‌ها دانسته می‌شود، با این همه همچنان برخی از کاربران در مورد اینکه نت‌بوک چیست و چه فرقی با لپ‌تاپ دارد سردرگمند.

 بی‌شک لپتاپ و نت‌بوک هر دو مزایا و معایبی دارند اما می‌توان از چند نظر تفاوت آن‌ها را مورد ملاحظه قرار داد تا با توجه به کاری که انجام می‌دهیم دریابیم کدامیک برای ما مناسب‌تر خواهد بود.

ادامه مطلب ...

شارپ «نمایشگر۳ بعدی» برای تلفن همراه تولید کرد

به نقل ازخبرگزاری رویترز شرکت ژاپنی شارپ موفق به ساخت نمایشگر ۳ بعدی برای تلفن های همراه شده است.این صفحه نمایشگر که ۳ اینچی است دارای امکان نمایش تصاویر و انیمیشن‌های ۳ بعدی بوده و در ضمن  با اتصال به پخش کننده های ۳ بعدی دارای امکان نمایش فیلم‌های ۳ بعدی بدون استفاده از عینک‌های مخصوص را نیز دارا است.مدیر اجرایی شارپ “یوشیکوهاساگوا “در این مورد گفت:“مهندسان ما در حال تلاش شبانه روزی برای کاهش فاصله کیفیت نمایش بین تلویزیون‌های امروزی و نمایشگرهای ۳ بعدی بدون عینک هستند و ما باورداریم  که نمایش ۳ بعدی بسیار دلپذیر بوده و ما می‌خواهیم این لذت را به نمایشگرهای تلفن همراه را بدون عینک نیز منتقل کنیم”.

ادامه مطلب ...

پدر رایانه درگذشت!

پدر رایانه‌های خانگی که به گونه‌ای آغازگر دوران حرفه‌ای زندگی افرادی مانند بیل گیتس و پائول آلن بوده است در سن 68 سالگی درگذشت!

ادامه مطلب ...

حذف و اضافه نیمسال دوم سال تحصیلی

حذف و اضافه نیمسال دوم سال تحصیلی 89-88 از تاریخ 51/10/9831 به مدت 2 روز  

(لغایت 61/10/9831)تمدید گردید.

در 21 روز برنامه نویسی یاد بگیرید!

احتمالا همه شما میدونین که کار ما IT ها برنامه نویسی و کدنویسی نیست.این کار بیشتر به مهندسین نرم افزار مربوطه تا IT.

اما در ادامه مطلب میخوام به صورت تصویری نشون بدم که چجوری میشه یه زبان برنامه نویسی جدید(توی این مثال ++C) رو توی 21 روز یاد گرفت!

امیدوارم دوستان علاقه مند به برنامه نویسی استفاده کنند.

ادامه مطلب ...