وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

RSS چیست ؟ چگونه از rss دیگران استفاده کنیم ؟

 RSS  چیست ؟

RSS مخفف Really Simple Syndication میباشد که بشما اجازه میدهد محتویات سایت خود را دسته بندی کرده و با یک فرمت سریع و استاندارد تیتر مقالات و اخبار سایت خود را در دسترس دیگران قرار دهید. فرمت فایل های RSS همان XML است. و بصورت اتوماتیک آپدیت میشود.

بدون وجود RSS کاربران باید هر روز سایت شما را چک کنند تا بتوانند از تازه های سایت شما باخبر شوند . اما با این تکنولوژی ، کاربران ، RSS چندین سایت را در یک برنامه RSS aggregator (یا RSS خوان) در کنار هم می بینند و تایتل نوشته های اخیر سایت شما را بدون مراجعه به سایت شما مشاهده میکنند.( در دو سال اخیر میتوان گفت rss جای سایت هایی که امکان ping کردن وبلاگ را میدادند گرفت.)
برای مطالعه بقیه پست به ادامه مطلب مراجعه نمایید


نحوه استفاده از RSS وبلاگ ها : برای اینکه اولین تجربه استفاده از RSS یک وبلاگ را داشته باشید ما شما را قدم به قدم راهنمایی میکنیم تا شما هم به جمع استفاده کنندگان rss بپیوندید . در این آموزش ما از یک rss reader  آنلاین استفاده خواهیم کرد .

 

1- در این مرحله شما نیاز به یک اکانت جیمیل دارید تا بتوانید از google reader استفاده کنید . به صفحه اصلی گوگل بروید و Sign in کنید تا گوگل ، شما را شناسایی کند . حالا به آدرس www.google.com/Reader بروید تا وارد صفحه rss reader گوگل شوید .

2- rss هر وبلاگ با نمایش یک لینک در وبلاگ نشان داده شده است . به یک وبلاگ بروید و لینک RSS آن را با کلیک راست copy کنید . بطور مثال من rss یک وبلاگ نمونه را با آدرس http://feeds.feedburner.com/kermanshahit کپی کردم .

3- حالا در صفحه google reader ، آدرس RSS را در جعبه جستجوی بالای صفحه واردکنید و Enter را بزنید . گوگل با استفاده از لینک معرفی شده ، آخرین پستهای سایت مذکور را به شما نمایش میدهد. برای اینکه این rss به مجموعه rss های شما اضافه شود دکمه Subscribe را فشار دهید .

شما یک rss را با موفقیت به Google Reader خود اضافه کردید . برای سایر سایت ها نیز میتوانید عمل فوق را تکرار کنید.

حذف یک rss :

برای حذف کردن یک rss از لیست rss های خود در Google Reader دکمه Edit Subscribtions را در بالای صفحه فشار دهید . لیستی از rss های شما در کادر بالای صفحه به نمایش در خواهد آمد . روی rss مورد نظر کلیک کنید و دکمه Unsubscribe  را فشاردهید تا این لینک از rss های شما حذف گردد.

تاریخچه ای از RSS : بد نیست بدانید که طراحی اولیه RSS توسط Dave Winerانجام پذیرفت و شرکت نت اسکیپ و O'Reilly از حامیان پیشرفت آن بودند. نسخه های معروف آن 0.91 و 1.0 و 2.0 است.



نظرات 2 + ارسال نظر
امیر سه‌شنبه 11 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:14 ق.ظ

ممنون،این مطلبی بود که باید خیلی وقت پیش میزاشتم!
البته برای استفاده از فید لازم نیست که حتما از گوگل ریدر استفاده کنید،از نرم های تحت وب دیگه یا حتی نرم افزارهایی که تحت وب نیستن میتونین استفاده کنین.

sunny سه‌شنبه 25 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 06:04 ب.ظ http://ghanunedarya@yahoo.com

مرسی بازم مرسی
واقعا خسته نباشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد