وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

شکاف دیجیتال چیست؟

در دنیایى که هر روز بیش از پیش، ارتباط افراد در فضاى مجازى شکل مى گیرد، بى شک امکان دسترسى به تکنولوژى براى ادامه چنین حیاتى، اجتناب  ناپذیر خواهد بود. به راستى در چنین شرایطى، وضعیت ۶۲ درصد از افراد این کره خاکى که در طول عمر خود حتى یک بار از تلفن استفاده نکرده اند و یا ۴۰ درصد از ساکنینى که از نعمت برق محروم اند، چه خواهد شد؟ چگونه این افراد به فضاى مجازى شکل گرفته در عصر حاضر که تنها در اختیار تعداد محدودى از ابرقدرت هاى رسانه اى است، دست خواهند یافت؟ از این واقعیت تحت عنوان «شکاف دیجیتالى»Digital Divide یاد مى شود. 

 

لطفا بقیه ی مقاله را در قسمت ادامه ی مطلب بخوانید.

ادامه مطلب ...

کد FCC چیست؟


اگر تا به حال با قطعات سخت افزار کامپیوتر سر و کار داشته اید احتمالاً متوجه شده اید که بسیارى از قطعات بدون مارک به نظر مى رسند و در بسیارى موارد قطعات بوسیله همان کارخانه اى که نام آنها روى قطعه حک شده، ساخته نشده است. بلکه در کارخانه اى در تایوان یا چین ساخته شده است. مثلاً کارت صدایى با مارک یاماها فقط چیپ آن توسط این کارخانه ساخته شده است. ولى خود کارت ممکن است در چندین کارخانه دیگر ساخته شود. اما براى دانلود نرم افزار یک قطعه باید دریافت سازنده واقعى قطعه کیست تا درایور آن را بدست آورد. آنچه در این مقاله مى خواهیم در مورد آن صحبت کنیم کد FCC است که روى بسیارى قطعات سخت افزارى قابل مشاهده است. هر قطعه سخت افزارى یا الکترونیکى یک کد FCC دارد. این کد یک کد شناسایى ثبت شده در FCC (مخفف Federal Communication Commission) است، در محلى قابل دید روى قطعه پرینت مى شود. با استفاده از این کد مى توانید اطلاعات زیادى در مورد قطعه مورد نظر خود بدست آورید. دقت کنید که ممکن است بعضى از قطعات داراى ۲ کد FCC باشند یکى را FCC ID و یکى را FCC REG گویند و براى جستجوى اطلاعات در مورد قطعه مورد نظر باید کد FCC ID مد نظر قرار گیرد. فرض کنید کد FCC یک قطعه HBQDM336P_DFV1 باشد در این کد سه حرف اول یعنى HBQ اطلاعات مربوط به نام تجارى کارخانه سازنده را مى دهد ولى اگر کد را به صورت کامل وارد کنید اطلاعات دقیق ترى بدست مى آورید. مثلاً متوجه خواهید شد که کد بالا مربوط به یک مودم است.

حذف و اضافه

پایان کلاسها ۱۳/۳/۸۸

حذف و اضافه ۸/۲/۸۸ لغایت ۱۵/۲/۸۸

 حذف اضطرارى حداکثر تا ۶/۳/۸۸

 شروع امتحانات ۱۶/۳/۸۸ لغایت ۳/۴/۸۸

 پایان اعلام نمرات  ۲۴ /۴/۸۸ 

نسخه ویژه ویندوز 7 برای سرورها تا آخر امسال عرضه می شود

منبع: http://news.cnet.com


[JUSTIFY]"بیل لینگ"(Bill Laing) مدیر مرکز Windows Server طی گفت‌وگویی اعلام کرد نسخه ویژه Windows 7 برای سرورها تا آخر سال جاری میلادی عرضه خواهد شد.

با توجه به گفته وی، سیستم‌عامل Windows 7 هم‌اکنون مهم‌ترین برنامه مایکروسافت محسوب می‌شود. لینگ در این گفت‌وگو از عرضه نسخه Windows Server 2008 R2 این سیستم‌عامل خبر داده و مطلبی را در مورد عرضه نسخه ویژه Windows 7 برای کامپیوترهای رومیزی منتشر نکرده است  اما در گذشته نسخه ویژه سیستم‌های عامل برای سرورها پس از نسخه مخصوص آن‌ها برای کامپیوترهای رومیزی عرضه می‌شد.

لینگ در این باره گفت: «ما واقعا در حال اجرای این پروژه هستیم». باید توجه داشت که R2 محصول کوچکی برای سرورها نیست و یک نرم‌افزار جامع و گسترده محسوب می‌شود و قابلیت‌های موجود در آن از پیش‌بینی‌های صورت گرفته در یک و نیم سال قبل بسیار بیشتر است.

شرکت مایکروسافت نسخه بتای از سیستم‌عامل Windows 7 برای سرورها را ژانویه وارد بازار کرد. پیش‌تر در ماه دسامبر از سال میلادی گذشته این محصول در اختیار تعداد محدودی از کاربران قرار گرفته بود. این طور که گفته می‌شود، نسخه آتی Windows 7 مخصوص سرورها که نسخه کاندید خواهد بود، به‌زودی وارد بازار می‌شود

آشنایی با 7نفر از بزرگان فناوری اطلاعات ایران

دکتر بهمین ثیابی مدیرعامل شرکت HiGrade انگلستان دکتر بهمن ثیابی استاد دانشگاه وست مینستر انگلستان ، از دهه هفتاد میلادی ، با سرمایه مالی اندک اما با فکر ممتاز و تلاش خویش ، توانست با همکاری جمعی از فارغ التحصیلان ایرانی مقیم انگلیس و مدیریت بهینه بر تیم فنی خود ، شرکت هایگرید اینترنشنال را با چند هزار دلار تاسیس کند. این شرکت ، در زمینه مونتاژ کامپیوترهای شخصی آغاز به کار کرد ، اما بعد ها ، با تولید نوت بوک های هایگرید و ابداع دستگاه ایستگاه رسانه ای دیجیتال (DMS) ، یکی از پیشرفته ترین شرکت های اروپایی در امر فناوری اطلاعات شد. به گونه ای که نوت بوک های HiGrade ، امروزه به عنوان ممتاز ترین نوت بوک های دنیای از نظر کیفیت و کارایی ، شناخته شده اند. سایت این شرکت ایرانی

امید کردستانی
معاون بازاریابی شرکت گوگا Google است مشهورترین خدمات گوگل در جهان موتور جستجوی بزرگ گوگل دات کام است ؛ با اینهمه تمام ایرانی ها در سراسر جهان ، گوگل را با نام امید کردستانی می شناسند. امید کردستانی، معاون ارشد رئیس گوگل در زمینه ارایه خدمات جهانی خرید و فروش کالا، سود فراوانی را نصیب بخش خصوصی این سایت اینترنتی کرده است. هفته نام تایم در سال 2004 از قول لورا لاک ، نویسنده این مجله نوشت : تلاش های مهندس کردستانی ، بزرگترین سایت جستجوگر دنیا را به داغ ترین بازار تبلیغاتی شبکه ای تبدیل کرده که فقط در ظرف ۱۸ ماه توانسته است از بیش از ۱۰۰ هزار آگهی کننده تبلیغاتی سبقت بگیرد. طبق محاسبات تحلیل گران، مالیات بر درآمد حاصل از این آگهی های تبلیغاتی ، یک میلیارد دلار سود مالی نصیب گوگل خواهد کرد. گفتنی است امید کردستانی فوق لیسانس MBA دارد و از مغزهای ارشد گوگل به شمار می آید.  

 

بقیه در ادامه ی مطلب

ادامه مطلب ...

لغات تخصصی پرکاربرد در کامپیوتر

* Active Desktop : قابلیتی از صفحات وب که می تواند در Desktop شما Upload شود.

* Alfa : نسخه ای که بعد از نسخه Beta می آید و برنامه کامل و بدون اشکال است و برای کار آماده است.
* ACL (Access Control List) : صفت فایل ها و پوشه ها در سیستم فایلی NTFS. این صفت تعیین کننده کاربران مجاز یا غیر مجاز جهت دسترسی به فایل ها و پوشه ها است.
* Active Window : پنجره ای است که حالت فعال دارد و در آن می توان کار کرد و بر روی تمامی پنجره ها قرار دارد.
* AGP (Advanced Graphics Port) : شیاری است مخصوص کارت های گرافیکی قدرت مند که معمولا رنگ آن قرمز یا قهوه ای است.
* Anonymous FTP : نوعی پروتوکل انتقال فایل در اینترنت است که به شما اجازه می دهد تا بتوانید به صورت یک کاربر ناشناس به شبکه متصل و فایل خود را بگیرید.
* Attributes : (صفت) صفاتی را که می توان به یک فایل داد مثلا Read Only.
* Audio CD : یک نوع CD صوتی معمولی که توسط دستگاه پخش CD یا کامپیوتر می توان آن را شنید.
* Auditing : فرایند ثبت و ذخیره عملیاتی که در یک کامپیوتر انجام می شود. این فراین در فایل هایی با پسوند .log ذخیره می شوند. 
* Baud : سرعت انتقال اطلاعت از طریق Modem.
* Beta : نسخه ویژه ای از یک نرم افزار یا سیستم عامل به منظور تست شدن و رفع اشکالات آن که برای سازمان و افراد خاصی فرستاده می شود.
* Bit : مخفف کلمه Binary Digit است و کوچک ترین واحد شمارش در کامپیوتر است.
* Bitmap : یک فرمت گرافیکی است BMP.
* Boot : راه اندازی یک کامپیوتر را Boot می گویند.
* Cache : حافظه ای پنهان که در درون CPU قرار دارد و برای افزایش سرعت در رایانه است.
* Capture : ذخیره تصاویر به صورت یک فایل در رایانه.
* CD-R : مخفف کلمه Recordable Compact Disk است و برای ذخیره اطلاعات برروی یک CD-R است که در این مدل فقط یک بار می توان بر روی CD نوشت.
* CD-RW : مخفف کلمه Rewriteable Compact Disk بوده و نوعی از CD ها است که می توان بر روی آن ها چندین بار نوشت.
* CD-ROM : دستگاهی است که توانایی خواندن CD ها را دارد و مخفف کلمه Compact Disk Read Only Memory است.
* Character : به یک علامت یا یک حرف می گویند.
* Chat : برنامه ای است که شما می توانید توسط آن با دیگران به بحث و گفتگو بپردازید.
* Client : کامپیوتری را که در یک شبکه از منابع به اشتراک گذاشته شده استفاده می کندد سرویس گیرنده می گوییند.
* Clip : قسمتی از یک فیلم و یا فایل صوتی.
* Clipboard : قسمتی از حافظه رایانه که اطلاعات به صورت موقت در آن ذخیره می شود. مانند زمانی که داریم یک فایل را کپی می کنیم.
* CMOS : حافظه ای که بر روی مادر برد قرار دارد و به وسیله یک باطری کوچک تغذیه می شود.
* Connections : برنامه و تنظیماتی که اتصال یک رایانه به اینترنت یا رایانه دیگری را تعریف می کند.
* Cookie : فایل کوچکی که توسط وب سایت بر روی رایانه شما ذخیره می شود.
* Desktop Icon : به آیکن هایی که بر روی صفحه Desktop موجد است می گویند.
* Desktop Theme : مجموعه ای از آیکن ها تصاویر و در مجموع شکل هایی که باعث تغییر کردن محیط ویندوز می شود.  
 
بقیه در ادامه ی مطلب
ادامه مطلب ...

باز هم دروس ریزشی!

دانشجویان گرامی از ساعت 15 مورخ 15/01/1388 لغایت 19/01/1388 می توانند با ورود به سایت و تکمیل فرم درخواست امتحان در دروس ریزشی در آزمون این دروس که در تاریخ های 22/01/1388 و 23/01/1388 برگزار خواهد گردید شرکت نمایند

دریافت کارت آزمون دروس ریزشی و خارج از سرفصل از طریق گزارش 427 و به همراه داشتن آن برای شرکت در جلسه امتحان دروس ریزشی و خارج از سرفصل الزامی است. 

 

دانلود فایل تاریخ امتحانات دروس ریزشی به تفکیک رشته در دو مقطع کارشناسی (سنتی و تجمیع) و کارشناسی ارشد  

 

  

توضیح:من که فیزیک ۱ توش پیدا نکردم,اگه شما پیدا کردین بگین.