وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

راهنمای حل مکعب روبیک

حتما میدونید مکعب روبیک چیه؟ یه بازی فکری معتاد کننده و همچنین اعصاب خورد کن !


این بازی فکریه توسط پرفسوری مجاری به نام ارنو روبیک در سال 1974 اختراع شد، تا سال 1979 این مکعب جادویی فقط در مجارستان به تولید و فروش میرسید تا اینکه در همان سال این مکعب کم کم به آمریکا و اروپا راه یافت و نام ارنو روبیک را پرآوازه ساخت. روبیک انواع مختلف داره مثل2.2.2 یا 3.3.3 یا 4.4.4 و یا حتی بیشتر که معروفترینش همون 3.3.3 هست.

حل و ارائه ی راه حلی برای حل این فکر-افزار تا مدتها فکر ریاضی دانها رو به خودش جلب کرد تا اینکه بالاخره در سال 1981  راه حلی ساده توسط جیمز جی. نورس برای حل این مکعب جادویی پیدا شد و در کتابی با همین عنوان راه حلشو به چاپ رسوند. هرچند از همون سال به بعد راه حلهای زیادی برای روبیک ارائه شد ولی ساده ترین راه توسط پرفسور ریاضی به نام دیوید سینگ مستر ارائه شد. این راه  حل بسیار ساده است و مکعب رو به صورت ردیف به ردیف از پایین تا بالا به سادگی به حل میرسونه. این راه حل ا دعا میکنه که مکعب رو در کمتر از 100 حرکت حل میکنه. در سال 2007 توسط کامپیوتر راه حلی 26 حرکتی برای روبیک ارئه شد و در سال 2008 کوتاه ترین راه حل ممکن یعنی 22 حرکت برای روبیک کشف شد.

همچنین هرساله مسابقه هایی برای حل کردن سریع روبیک در جهان برگذار میشه که رکورد حل سرعتی روبیک متعلق به فردی آلمانی به اسم Erik Akkersdijk و در مدت زمان 7.08 ثانیه است. میتونید ویدو این حل رو در اینجا پیدا کنید. همچنین میتونید در این سایت تمامی رکوردها رو ببینید، بهترین رکورد ایران هم با مدت زمان 12.71 ثاتیه است.

هر حرکت در حل روبیک باید حساب شده باشه وگرنه میتونه تمام زحمت چند ساعتتونه به هدر بده. طبق ادعایی در ویکیپدیا این مکعب به چیزی در حدود 43 کوانتیلیون (10 به توان 18) حالت میتونه در بیاد. پس کاملا دقت کنید که راه رو اشنتباه نرید !

خودتان روبیک را حل کنید

حتما شما هم مکعب روبیکی درست نشده تو خونه دارید، اگه میخوایید مکعبتون رو حل کنید از این PDF( حجم ۵۵۰کیلو بایت)  استفاده کنید و قدم به قدم واسه ی حلش اقدام کنید. فقط اگه میخواید که از حل روبیک لذت ببرید، فورا جواب رو نگاه نکنید، اول هدف رو که در بالای هر صفحه سمت راست کشیده شده است رو نگاه کنید و سعی کنید که خودتون به هدف برسید و اگه نتونستید به سراغ راه حل برید.

این هم یک عکس به پیشنهاد یکی از بچه ها(مکعب روبیک برای نابینایان)

ممنون از این دوستمون


نظرات 5 + ارسال نظر
امیر چهارشنبه 26 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 04:27 ب.ظ

مرسی مهران.
هر چند که راه حلش توی اینترنت و اینور و اونور(حتی یو توب!!) زیاده ولی اینکه آدم خودش درستش کنه یه چیز دیگه اس! من که تا حالا نتونستم البته!!!!

این با بقیه فرق داره ;)

افخمی چهارشنبه 26 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 04:39 ب.ظ

واقعا این بازی سخته
جالب بود مرسی

من خودم حوصلش رو ندارم !!!
اعصابم خورد میشه

اسماعیلی پنج‌شنبه 27 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 03:24 ب.ظ

جالب بود،ممنون.من تا حالا چندبار سعی کردم که درستش کنم ،اما همیشه یه دونه مونده که درست بشه توش میمونم.مرسی خیلی جالب بود

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 27 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 05:10 ب.ظ

مهران اگه خواستی اینو هم به مطلبت اضافه کن: مکعب روبیک برای نابینایان!!!
http://www.boingboing.net/blind_rubik.jpg

:-)

iranrubiks.ir پنج‌شنبه 13 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:39 ب.ظ http://iranrubiks.ir

ایران روبیک شروع به کار کرد .

ایران روبیک گروهی است که با آموزش و خدمات دهی انواع بازیهای فکری در صدد است ایران را نیز جزو رکوردداران ورزشهای فکری از جمله روبیک در جهان کند .
لذا وبسایتی را بر همین عنوان طراحی کرده است که شامل چت روم روبیکی ، انجمن روبیک ، ثبت رکورد روبیک ، فروشگاه روبیک و ... میباشد .

ایران روبیک در صدد است تا مدیرانی را برای قسمتهای مختلف انجمن به کار گیرد . لذا از شما وبلاگ نویس گرامی خواستار است در صورت تمایل یکی از مدیران ما در این گروه بزرگ شوید .

جهت حضور در مجموعه ایران روبیک یک ایمیل برای ما ارسال فرمایید و حضور خود را به ما اعلام نمایید

ایران روبیـــــــکی با ایران روبیــــــــــــــــــــــــک

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد