وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

امکان رزرو هتل و بلیط سینما از طریق ۱۱۸

مدیرکل خدمات مخابراتی شرکت مخابرات استان تهران از برنامه های این شرکت برای ارائه سرویس های ارزش افزوده بر روی سامانه تلفنی 118 خبرداد و گفت: انواع رزرویشن، صوت، تصویر و دیتا از طریق تماس مشترکان با سامانه 118 برقرار خواهد شد.



مدیرکل خدمات مخابراتی شرکت مخابرات استان تهران از برنامه های این شرکت برای ارائه سرویس های ارزش افزوده بر روی سامانه تلفنی ۱۱۸ خبرداد و گفت: انواع رزرویشن، صوت، تصویر و دیتا از طریق تماس مشترکان با سامانه ۱۱۸ برقرار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام، عباس ابوالقاسمی آزاد در گفتگو با مهر با اشاره به برنامه های شرکت مخابرات تهران برای ارائه سرویس های جدید از طریق سامانه تلفنی ۱۱۸ اظهار داشت: تا پایان سال جاری و با انجام برخی تغییرات بر روی سوئیچ های مخابراتی امکان ارائه سرویس های نوین را از طریق سامانه پاسخگوی ۱۱۸ برای مشترکان فراهم خواهیم کرد که این سرویس ها به طور قطع می تواند انواع خدمات مورد نیاز مشترکان را پاسخگو باشد.

وی امکان اطلاع رسانی آدرسهای مورد درخواست مشترکان، مسیر مورد نظر، تفریحگاه و تفرجگاهها و رستورانها را از جمله سرویس هایی عنوان کرد که از طریق ۱۱۸ انجام می شود و گفت: در این نوع سرویس تمامی نیازهای مردم در این زمینه به موبایل یا رایانه شخصی افراد ارسال می شود.

ابوالقاسمی آزاد در توضیح این سرویس گفت: برای مثال آدرس کامل مسیر مورد درخواست مشترک و کروکی آن از طریق ۱۱۸ برروی موبایل وی ارسال می شود و مشترک برای پیدا کردن مقصد موردنظر خود زمان کمتری صرف خواهد کرد.

وی با بیان اینکه امکان رزرو هتل ، رستوران ، قطار ، هواپیما و سینما و دانلود و خرید فیلم های سینمایی و تلویزیونی از طریق ۱۱۸ تا پایان امسال ممکن می شود ، تاکید کرد که در راستای ارائه سرویس های ارزش افزوده مخابرات تهران به مشترکان ۱۱۸ را در سبد تلفنی خانوار خواهیم برد و از این پس امکان برقراری تمامی ارتباطها و اتصال به کدهای خدماتی دیگر از طریق این سامانه ممکن می شود.

مدیرکل خدمات مخابراتی شرکت مخابرات استان تهران گفت: سرویس های متنوعی که در دنیا ارائه می شود از جمله خرید الکترونیکی، اتصال به سرویس دهنده ها و مراکز خدماتی و تفریحی و رفاهی به مرور زمان از اواخر امسال و اوایل سال آینده برای مردم با شماره گیری ۱۱۸ ممکن می شود.

وی این اقدام مخابرات را در راستای پوشش هزینه های ۱۱۸ عنوان کرد و افزود: سامانه ۱۱۸ با بیش از یکهزار اپراتور پاسخگوی سالانه بیش از ۱۰ میلیارد تومان هزینه به مخابرات تهران تحمیل می کند که با ارائه سرویس های جدید قصد داریم این هزینه ها را پوشش داده و نیز مجاز به افزایش اپراتورهای پاسخگو خواهیم بود تا توان پاسخگویی به نیاز مردم افزایش یابد.

ابوالقاسمی آزاد با اشاره به بررسی های انجام شده در دیگر کشورها در استفاده از سامانه ۱۱۸ تاکید کرد که در این کشورها تماس با ۱۱۸ دارای هزینه گزافی است اما سیاست شرکت مخابرات و سازمان رگولاتوری براین است که تماس با ۱۱۸ هزینه زیادی نداشته باشد و هم اکنون هر تماس با این سامانه به اندازه یک پالس تلفن یعنی ۴۴٫۷ ریال هزینه برای مشترکان تلفن به همراه خواهد داشت براین اساس مخابرات درصدد است تا با ارائه سرویس های ارزش افزوده مقداری از هزینه های کلان ۱۱۸ را جبران کند.

به گفته وی هزینه سرویس های ارزش افزوده توسط مجمع شرکت مخابرات ایران تصویب خواهد شد.

نظرات 1 + ارسال نظر
رضا سه‌شنبه 29 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 01:00 ب.ظ

سلام خانم مارالانی
خوب هستید یکسالیه که خبری ازتون نبود با حضور مجددتون خیلی خوشحالمون کردی انشاالله که سلامت باشی

سلام.خیلی ممنونم از لطف شما دوست عزیز...
مشغله های کاری کمی باعث شده بود که فعالیتهام محدود بشه.من هم خوشحالم که برگشتم و دوباره نظرات شما رو میبینم...
واقعا دلگرم کننده اس.خیلی ممنونم...
امیدوارم شما هم موفق و سلامت باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد