وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

نمونه سوالات امتحانی 38 درس از رشته کامپیوتر

در راستای کمک به دانشجویان نمونه سوال به همراه پاسخنامه آنها به صورت رایگان قرار داده ام امیدوارم راضی باشید ..... 

 

نمونه سوالات پیام نور رشته کامپیوتر بر روی ادامه مطلب کلیک کنید

ادامه مطلب ...

نظر سنجی در رابطه با فرهنگ و دانش IT

چند وقت پیش توی روزنامه یه مطلب خوندم که در رابطه با مشکلات و مسائل فرهنگیه شهرمون صحبت هایی رو با تمام صداقت بیان کرده بود و میشه گفت خیلی منو متاسف کرد که چرا ما باید این مشکلات رو داشته باشیم در صورتی که این همه پتانسیل جوان تو شهر ماست.در ادامه برای مطالعه افکارم شما رو به ادامه مطلب دعوت میکنم...

ادامه مطلب ...

اطلاعیه

رئیس محترم پیام نور استان/ مرکز/واحد

   باسلام واحترام به منظور برگزاری آزمون تغییر رشته( مقطع کارشناسی ) از طریق بند ج سال 1389 موارد زیر را به استحضار می رساند:

1- درخواست ثبت نام دانشجویان متقاضی تغییررشته از 15 الی 31 اردیبهشت ماه سال جاری با مراجعه به مراکز و واحدها انجام پذیرد . لازم است درخواست دانشجو بررسی تا اطلاعات مربوط به موارد توسط کارشناس مرکز در سیستم گلستان درج شود .

2- پس از تایید در مراکز از تاریخ 1/3/89 لغایت 7/3/89 دانشجویان با مراجعه به سایت گلستان نسبت به انتخاب واحد و پرداخت شهریه اقدام می نمایند.

3- آزمون درشهریورماه سال جاری همزمان با آزمون ترم تابستان برگزار خواهد شد و منبع آزمون همانند منابع درسی نیمسال دوم 89-88 می باشد . متقاضیان به شرط نداشتن تداخل زمانی آزمون تغییر رشته، مجاز به انتخاب دروس ترم تابستان نیز می باشند.

4- متقاضیان تغییر رشته از طریق بند ج مطابق دفترچه نوبت بیست ویکم راهنمای پذیرش دوره های فراگیر فقط می توانند در رشته/ مرکزهای اعلام شده در دفترچه فوق الذکر نسبت به ثبت نام اقدام نمایند

5- دانشجویان متقاضی تغییر رشته توام باانتقال علاوه بر احراز شرایط تغییررشته (کسب نمره 10 در هر درس و میانگین 12) باید شرایط انتقال رانیز احراز نمایند و محل امتحان ایشان مرکز مبدا می باشد .(انتقال به مرکز تهران مقدور نیست).

6- برای شرکت در آزمون تغییر رشته از طریق بند ج گذراندن یک نیمسال کفایت می کند و نیازی به گذراندن 24 واحد درسی نیست ولی در صورت تقاضای تغییررشته توام باانتقال گذراندن 24 واحد درسی بامیانگین حداقل 12 الزامی است.

7-دانشجویانیکه تاکنون حداقل70 واحد مصوب راگذرانده اند، توصیه می شود برای تحصیل دررشته جدید از طریق شرکت مجدد در آزمون سراسری یا فراگیر اقدام نمایند .

*توجه مهم 1: تغییر رشته دانشجویان مقطع کارشناسی فراگیر منوط به گذراندن نمره خام دانشپذیری می باشد .

*توجه مهم 2: دانشجویان می توانند به کلیه رشته/گرایش های اعلام شده در دفترچه نوبت  بیست و یکم بدون درنظر گرفتن رشته وگروه آزمایشی قبلی تقاضای تغییر رشته نمایند .  ( شایان ذکر است تغییر رشته به رشته های نیمه متمرکز تربیت بدنی امکان پذیر نمی باشد) .

فرآیندهای پردازشی پنهان بوت سیستم؟؟؟؟؟

سیستم چه فرآیند و پردازشی را هنگام بوت انجام می دهد که از دید کاربر پنهان است؟

اگر دقت کرده باشیدهنگام بوت ویندوز XP ، صفحه  آبی ویندوز  رو مشاهده می کنید که در حال لود شدن ست حال اینکه این عمل لود شدن شامل شناخت سیستم عامل،عمل چک کردن تمام درایوهای سیستم و ...است که کاربر بجای مشاهده فرآیندها صفحه آبی رنگ ویندوز را می بینید که در حال لود شدن است.  برای مشاهده این فرآیندها از روش زیر استفاده نمایید:

ادامه مطلب ...

مسیر نصب ویندوز

گاهی اوقات  چند تا ویندوز رو سیستم نصب شده و به هر دلیل ممکنی میخواهید  یکی از سیستم عامل ها را پاک کنید ولی مسیر نصب آن رو نمیدانید یا فراموش کردید و یا خود  شما سیستم عامل رو نصب نکردید  خلاصه  به هر دلیل ممکنی مسیر نصب آن را نمی دانید. بنابراین از روش های زیر برای پیدا کردن مسیر نصب سیستم عامل از روشهای زیر عمل کنید : 

ادامه مطلب ...

کاربران لینوکس بخشنده ترند!!!

بر اساس مقدار پولی که طی یک برنامه اینترنتی کاربران کمک کردند(Donate) مشخص شد کاربران مکینتاش ۴۰ درصد و کاربران لینوکس ۱۰۰درصد از کاربران ویندوز بخشنده ترند!

مطلب بالا یعنی کاربران لینوکس دوبرابر سخاوتمند ترند.این مطلب تئوری های آماتوری جالبی را ایجاد کرده است،مثلا اینکه زندگی در محیط خسیس(با افراد خسیس) باعث خسیس شدن انسان ها میشه!

مطلب همین دو خط نیست و شما میدونین ادامه اش رو کجا پیدا کنین.

قابل ذکر است که نکته اصلی در آخر متن گفته شده بنابر این اگه بقیه اشو نمیخونین حداقل آخرشو بخونین!

ادامه مطلب ...

پروژه ریاضی ۲ (استاد حاتمی)

دوستانی که سر کلاس ریاضی ۲ بودند  در جریان ترجمه این کتاب هستند.و طبق تقسیم بندی استاد حاتمی هر کسی میدونه چه صفحه ای رو باید ترجمه کنه.

برای دانلود فایل ها روی آیکن کلیک کنید و در صفحه ی جدیدی که باز میشه گزینه ی دریافت فایل رو بزنید:

ICIP.1995.pdf

phdthesis.pdf

tutorial.pdf

ما هم صاحب نظام مهندسی میشیم؟

دوستان محترم،مهندسین آینده!

خبر های جالب و هیجان انگیز دارم براتون در حد هسته ای!!

از وقتی فهمیدیم قراره مهندس IT بشیم هر وقت از خیابان مصوری رد شدیم و دفتر نظام مهندسی ساختمان رو دیدیم دلمون سوخت.البته نظام مهندسی های دیگه مثل مکانیک و کامپیوتر هم هست که نمیدونم کجاست و آیا اصلا توی کرمانشاه هست یا نه!

فکر کنم خبر قابل حدس باشه : طرح تشکیل سازمان نظام مهندسی فناوری اطلاعات به دولت رفت.

شرح خبر و تحلیل در ادامه مطلب.

ادامه مطلب ...

دو خبر!!!

اینجا دو تا خبر کاملا متفاوت واسه دوستان خوبم دارم که دعوتتون میکنم به ادامه مطلب برای مطالعه این اخبار...

ادامه مطلب ...

تحلیلی بر معایب ipad

چی فکر می کردم چی شد!؟! 

 

حتما خبر دارید که اپل اوایل امسال واسه فروش محصول جدیدش یعنی IPAD چه غوغایی به پا کرد؟؟من هم یکی از طرفدارهای سرسخت ipad بودم به طوری که خیلی وقته همه اخبار و موضوع های مربوط به ipad رو دنبال می کردم و تا اندازه ای علاقه مند به این موضوع بودم که برای خرید این کالا برنامه ای قرار داده بودم ولی بعد از این که بهتر تحقیق کردم در این رابطه میشه گفت 99 درصد منصرف شدم.با توجه به این همه تبلیغ که واسش کردن و این وسیله قرار بود زلزله ای به پا کند عیب هایی که ازش من اینجا اسم می برم واقعا از این دستگاه بعید هست.خیلی ها ipad رو تحلیل کردن من هم اینجا می خوام یه تحلیلی رو این موضوع داشته باشم(البته خوبی هایی هم داره این دستگاه و من منکر این نیستم). برای مطالعه این خصوصیات ipad به ادامه مطلب رجوع کنید...

ادامه مطلب ...

انتخابات انجمن IT

خبر خیلی ساده است : انجمن علمی فناوری اطلاعات پیام نور کرمانشاه برای دومین بار داره انتخابات انجام میده.

بنا بر اعلام وبلاگ انجمن و تراکت هایی که در ساختمان فنی دیده میشه،این انتخابات در تاریخ 89/2/13 (دوشنبه) در کلاس 21 ساعت 11 تا یک انجام میشه.

همه دعوتین! حتی اگه نمیخواین کاندیدا بشین باز هم برین و از بین کاندیداها افرادی رو که فکر میکنین از عهده بر میان انتخاب کنین.

از بچه هایی که فکر میکنن میتونن توی هیئت مدیره انجمن مفید باشن و مثل گروه قبلی از همه چی مایه بزارن تا یه کاری انجام بدن  هم میخوایم که اون روز کاندیدا بشن.

انجمن علمی IT با کوشش های دوست خوبمون آقای رضایی تشکیل شد و اولین دوره انتخاباتش هم پارسال آخر اسفند ماه بود.اولین دبیر انجمن خود آقای رضایی بود که بعد از مدت کوتاهی به دلیل مشکلاتی که پیش اومد نتونست در انجمن حضور پیدا کنه و خانم ملکوتی جانشین ایشان شد.البته آقای رضایی همواره در کنار انجمن و کل بچه های IT بوده و هر کاری تونسته کرده.لازم به ذکره که دبیر کنونی انجمن خانم باتمانی هست.

کلید های میانبر

به درخواست یکی از دوستان تعدادی از کلید های میانبر رو که در استفاده از کامپیوتر خیلی به کار میان در این پست قرار دادم.به امید اینکه سودمند باشه... 

ادامه مطلب ...

یک تست هوش واقعی!!!

در تصویر زیر پنج شکل براى شما مشخص شده و شما باید با کشف ارتباط  منطقى بین این شکل ها شکل ششم را حدس بزنید. با خودتون رو راست باشید و تا زمانی که از دونستن یا ندونستن جواب مطمئن نشدید به تصویر بعدی که جواب هست نگاه نکنید.


اول خوب فکر کنید و بعد جواب رو نگاه کنید ...


ادامه مطلب ...

تست هوش

دوستان سلام.
این اولین پستی هست که تو این وبلاگ می زنم.می خوام با چند تا تست هوش شروع کنم امیدوارم که خوشتون بیاد.اگه بار اول که تست ها رو خوندین تونستین همه رو درست جواب بدین دیگه باید به هوش و دقت و ذکاوتتون امیدوار باشین.
واسه دیدن تست ها به ادامه مطلب برید...
ادامه مطلب ...

نوکیا N8 دوازده مگا پیکسل!

نوکیا گوشی 12 مگاپیکسلی خود N8 را معرفی کرد.

این گوشی که امکانات عکسبرداری و فیلمبرداری فوق‌العاده‌ای دارد، با امکان ضبط HD و نیز با دوربین 12 مگاپیکسلی دارای عدسی کارل زایس و نیز صدای دالبی، همچنین توانایی ویرایش تصاویر و فیلم‌ها را به کاربر خود می‌دهد.

مطابق اعلام نوکیا این گوسی ابزار مناسبی برای ارتباط با شبکه‌های اجتماعی و نیز استفاده از امکانات چندرسانه‌ای موجود بر روی شبکه است.

گوشی N8 دارای 16 گیگابایت حافظه داخلی است که تا 32 گیگابایت قابل افزایش است.


 
منبع:http://nikipedia.blogfa.com/