وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

روبات ها هم دروغ میگویند!!!

قبل از خبر: همانطور که میدونین بحث روبوتیک در دانشگاه ما در بین دانشجویان دانشکده فنی بحثی تقریبا داغ است(کاری به بازدهی و توانایی و ... تیم های مربوطه ندارم).چند ماه پیش با یکی از دوستان در این مورد حرف میزدیم که جمله ی جالبی را نقل قول کرد "ربات دروغ نمیگه..." که بعد از خواندن این مطلب دقیقا یاد ایشان افتادم و دوست دارم اگه این مطلب رو میخونه بدونه که انسانها دوست دارن ربات ها شبیه خودشون بشن، پس اگه لازم باشه مجبورشون میکنن دروغ هم بگن!

حالا اصل خبر:

تا به حال گروه های زیادی با بیشتر شدن قدرت رباتها نگران غلبه ی آن ها بر انسان بودند که اکنون وقت آن است که حسابی بترسند زیرا آزمایشی نشان داده که که روباتها میتوانند دروغ گفتن و فریب دادن یکیدیگر را بیاموزند!

این آزمایش برای پروژه های اکتشافی و تحقیقاتی برای یافتن منابع پاک و دوری از منابع آلوده انجام میگرفت.


شرح کامل در ادامه ی مطلب

ادامه مطلب ...

پیشگیری از آلزایمر با جستجو در اینترنت!

پژوهشی در دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس(UCLA) نشان میدهد که جستجو در اینترنت باعث کمک که فعالیت مغز و در نهایت پیشگیری از آلزایمر میشود.

افزایش سن باعث تغییراتی در مغز انسان میشود که باعث کمتر شدن اندازه و کاهش فعالیت های سلول های آن میشود.همواره فعالیت هایی مانند حل کردن جدول باعث کند شدن و یا کم شدن اثرات افزایش سن بر مغز تلقی میشود ولی جدیدا میتوان "وب گردی" را هم به این فعالیت ها اضافه کرد.

پژوهشگر ارشد این برنامه (گری اسمال) اینگونه توضیح میدهد:"جستجو در اینترنت فعالیت پیچیده ای را در مغز به همراه دارد که می تواند به تمرین دادن و بهبود عملکرد مغز تاثیر بگذارد." 

این تحقیق بر روی 24 داوطلب که بین 55 تا 76 سال سن دارند انجام شده که نیمی از آنان کاربر باتجربه ی اینترنت بوده اند.

عکس ها + پاسخ به سوالات زیر در ادامه ی مطلب:

خواندن کتاب بیشتر مغز را فعال میکند یا جستجو در اینترنت؟

دلیل افزایش فعالیت مغز در هنگام جستجو در اینترنت؟

آیا این امر در بین کاربران باتجربه و تازه کار یکسان است؟

ادامه مطلب ...

تولد اورستد

تولد هانس کریستین اورستد را به تمام دانشجویانی که فیزیک ۲ را افتادند یا با نمرات بسیار خوب(!) پاس کردند تبریک میگوییم!

آنفلونزای خوکی و فناوری اطلاعات

در روزهای اولیه که هنوز آنفلونزای خوکی همه گیر نشده بود در فرودگاه های بعضی کشورها با استفاده از دوربین های حرارتی افراد مشکوک به بیماری را شناسایی و برای آزمایش های پیشرفته تر به مراکز درمانی راهنمایی میکردند(یکی از نشانه های این بیماری تب است).

حالا که آنفلونزای خوکی(H1N1) تبدیل به یک پاندمی و بیماری همه گیر شده محققین تلاش زیادی برای جلوگیری از شیوع بیشتر آن میکنند.

موسسه ی "لابراتوارز وردوس" در سنگاپور دستگاهی به نام "ورفلو" تولید کرده است که میتواند ویروس آنفلونزای خوکی را در زمانی کوتاه شناسایی کند.


"ورفلو" چگونه کار میکند؟

"ورفلو" در چه مدت زمانی ویروس را شناسایی میکند؟

هزینه ی این کار چقدر است؟

جواب سوال ها در ادامه ی مطلب.

ادامه مطلب ...

ایمان می آورید؟!

مسابقه ای را تصور کنید که در آن یک روحانی مسلمان، یک کشیش مسیحی، یک خاخام یهودی و یک راهب بودایی، برای جذب کردن ده نفر از افراد ملحد و بی‏دین حاضر در این مسابقه با یکدیگر رقابت میکنند!

این مسابقه ایی است که در یکی از شبکه های تلویزیونی ترکیه برگزار میشود.جایزه ی این مسابقه(به افرادی که ایمان آورده اند تعلق میگیرد) سفر زیارتی به مقدس ترین مکان آن دین خواهند بود.(مکه برای مسلمانان، واتیکان برای مسیحیان، بیت‌المقدس برای یهودیان و تبت برای بودایی‌ها)


این مسابقه باعث اعتراض گروه های مذهبی شده است.


(خبر کامل: تابناک)


IT به وزارت علوم واگذار میشود

ادغام وزارتخانه های مختلف به صورت رویه ای درآمده که مدتی است برای کوچک سازی دولت مشغول به اجرا است.در این طرح تعداد وزارتخانه ها از 22 به 16 کاهش می یابد.نمونه های آن ادغام سازمان محیط زیست با وزارت کشاورزی و نمونه ی جدیدتر که به ما دانشجویان و علی الخصوص دانشجویان IT مربوط است ادغام وزارت ارتباطات (و فناوری اطلاعات) با وزارت راه (و ترابری) (!) است...موافقان این ادغام را باعث سرعت بخشیدن به اصل 44 میدانند و مخالفان آن را طرحی ناپخته که باعث ضربه زدن و ایجاد مشکل برای IT خواهد شد.

البته کار IT از این حرف ها گذشته است! در این طرح بیشتر ارتباطات مد نظر است تا فناوری اطلاعات.وقتی که اکثر فعالان این عرصه اظهار میکنند تا زمانی که نام این وزارتخانه"ارتباطات و فناوری اطلاعات" بود به صنعت IT کشور توجهی نمیشد پس حالا که این وزارتخانه در وزارت راه و ترابری ادغام شده سرنوشت حوزه ی IT کشور نامعلوم خواهد بود...

نائب رئیس اول کمیسیون صنایع و معادن در این مورد میگوید:در صورت ادغام وزارتخانه های راه و ارتباطات بخش فناوری اطلاعات به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مراکز تحقیقاتی واگذار می شود

با این ترتیب بیشتر فعالیت های مربوطه(شامل بخش های تحقیقاتی,مطالعاتی و علمی در حوزه ی فناوری اطلاعات) به دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی محول خواهد شد.

نظر شما در این مورد چیست؟


لینک های اضافه:

وزارت راه کجا ارتباطات کجا


نکاتی درباره ویستا

۱. ارتباط بهتر با وسایل لمسی در ویندوز 7 سیستم هماهنگی با ابزارهای لمسی در ویندوز 7 فراتر از انقلاب مولتی تاچ iPhone اَپل قرار می گیره و اونو با اغلب سخت افزار های دارای این توانایی هماهنگ می کنه. HP touch smart series یکی از این نوعه. 2. دسترسی و نگاه سریع مشخصه ای به نام Aero peek به شما این امکان رو می ده که در یک آن همه پنجره های باز خودتون رو شفاف کنین و بتونین پشتشو نگاه کنین فکر کنین که بخواین یه چیزیرو روی دسکتاپتون چک کنین این خاصیت بسیار بدردتون می خوره. 3. نوار وظیفه جدید دسکتاپ ویندوز 7 بخاطر این نوار وظیفه جدید مطمئناً بسیار براتون جدید به نظر می یاد. حالا می تونین پنجره های بازتون رو بوسیله دکمه هایی که در این نوار ابزار قرار می گیره دومرتبه خبر کنین. به خاطر اینکه هر برنامه رو وقتی پایین می اندازین به صورت یک دکمه در نوار وظیفه مشخص می شه برنامه های بیشتری رو می تونین بازکنین و راحتتر هم بهشون دسترسی داشته باشین. و عین ویندوز ویستا یه نمایی از پنجرتون رو به صورت کوچیک می تونین قبل از بالا آوردن پنجرتون ببینین.                  بقیه در ادامه مطلب ادامه مطلب ...

کتاب الکترونیکی مجموعه ای از300 تستهای هوش

این کتاب مجموعه‌ای از تست‌های هوش است که قدرت مغز شما را محک می‌زنند. با بیش از ۳۰۰ معما و چیستان، قابلیت‌های بصری، ریاضی و فکری شما تا آخرین حد ممکن به مبارزه طلبیده می‌شود. علاوه بر این‌ها تعدادی تست‌های هوش از نوع ژاپنی آن نیز ضمیمه‌ی این کتاب شده‌اند که باعث می‌شوند سلول‌های مغزتان به تحرک درآمده و کمی به جنب و جوش درآیند. اگر طالب آن هستید که مغز خود را ورزش دهید و ضریب هوش‌تان را بالاتر ببرید، این کتاب یکی از روش‌های این کار است. تستهای این مجموعه همگی تصویری هستند. نکته قابل توجه اینکه جواب تست ها نیز در خود این کتاب داده شده است. 

حجم فایل : ۹/۵ مگابایت

رمز فایل : Password : download4software.iranblog.com

لینک دانلود

فایل مورد نظر بر روی سرور راپیدشیر ذخیره شده و مشکلی

از لحاظ دانلود ندارد . در صورت مشاهده خطا از سوی سایت

راپیدشیر بعد از گذشت مدتی دوباره لینک را امتحان کنید . 

 

 

منبع:http://download4software.iranblog.com

سگا و سوارکاران غروب...

آیا شما در کودکی و نوجوانی سگا بازی میکردید؟

آیا بازی سوارکاران غروب را به یاد دارید؟ احتمالا آنرا به نام Sunset Riders میشناسید....

به یاد نیاوردید؟آن کابوی مو طلایی با لباس آبی(احتمالا جین!) و آن مکزیکی با لباس بنفش...

دیدن عکس بزرگ

خب،احتمالا الان دیگر به سگای خود دسترسی ندارید ولی اگر هوس کردید دوباره بازی های سگا را بازی کنید ما به شما یک شبیه ساز پیشنهاد میکنیم: KeGa.


دانلود KeGa ،آموزش و  راهنمایی های آن در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

گوگل اسلامی یا گوگل وهابی؟

گوگل اسلامی یا گوگل وهابی؟

مدتی پیش در پایگاه اطلاع رسانی ITanalyza.ir مطلبی به نقل از خبرگزاری رسا نوشته شده بود که در آن از  موتور جستجوی مطالب اسلامی خبر میداد.این موتور جستجو که یک گوگل سفارشی شده است برای استفاده ی مسلمانان طراحی شده و مطالب مربوط به مبانی و احکام اسلامی ، غذای حلال، سایتهای خبری و آموزش قرآنی را در بر میگرد.همچنین این موتور در هنگام جستجو عکسها و تصاویر مبتذل و نامناسب را به صورت اتوماتیک حذف می کند.

اما مشکل چیز دیگری است....قابلیت سفارشی سازی جستجوی گوگل چند سالی است که در اختیار کاربران قرار گرفته که به خودی خود ارزش ندارد، بلکه همه توانایی و ارزش آن در انتخاب و گزینش سایت‌های هدف جستجوست و اینجاست که جهت‌گیری گردانندگان در نتایج به دست آمده بسیار اثرگذار می‌شود.

به گزارش تابناک سایت گوگل اسلامی، تمایلات شدیدی به مجموعه چند سایت islamonline.net - islamway.com - islam2all.com - islamweb.net - islam-guide.com - al-islam.com - islammessage.com و islamqa.com دارد ـ اگر نگوییم از سوی آنها گردانده می‌شود ـ و بنا بر دیدگاه‌های گردانندگان این چند سایت، جستجوی خود را انجام می‌دهد. این چند سایت از بارزترین سایت‌های دعوت به اسلام ولی با گرایش شدید به وهابیت هستند و مبارزه با تفکر شیعه از مهمترین برنامه‌های آنهاست.

بنا بر این گزارش، چنین رویکردی در موتور جستجوی این سایت نیز در نظر گرفته شده است؛ برای نمونه، با جستجوی کلمه شیعه بیشتر نتایج ـ دقیقا جز یک نتیجه در‌ سه صفحه نخست ـ به مطالبی در رد شیعه بر سایت‌های تند وهابی و یا گروه‌های اینترنتی آنها باز می‌‌شود. البته در این بین، گاه نتایجی در برخی سایت‌های شیعه یا بی طرف هم یافت می‌شود، ولی تعداد آنها بسیار ناچیز است و گویا تنها برای خالی نبودن عریضه در نظر گرفته شده‌اند و برای همین، معرفی و تبلیغ برای چنین سایتی که هدف آن تعریف خاصی از اسلام و ارایه دیدگاهی ضد شیعه است، چندان جالب به نظر نمی‌رسد.

(آدرس سایت : theislamicsearch.com )

مهم

بچه ها این ترم حذف و اضافه نداریم.تا فردا یعنی ۵شنبه  ۷/۵/۸۸ کار ثبت نام رو تموم کنین .

با ونیش اطلاعات شما خود به خود از بین خواهد رفت!

پروژه ی ونیش(Vanish :به معنای ناپدید شدن) به کاربران خود این امکان را میدهد که داده ای که در اینترنت منتشر میکنند را کنترل کنند(در تمام طول عمر داده).همچنین این امکان را ایجاد میکند که بر کار سرویس های محاسباتی(Computing services) نظارت کنند.


ونیش برای داده هایی طراحی شده است که مدت عمر مشخصی دارند;مانند ایمیل ها.این ها داده هایی هستند که کاربر ترجیح میدهد نابود شوند ولی بعدا و بدون هماهنگی منتشر نشوند.


در قسمت ادامه ی مطلب میخوانید:

ونیش با چه سیستم هایی کار میکند؟

ونیش را چه کسانی استفاده میکنند؟

ونیش چگونه کار میکند؟

...

ادامه مطلب ...

مربوط به پروژه ساختمان داده

دوباره سلام.

بچه ها پروژه ها تون رو به ادرس زیر mailکنین:

Programming-language-razi@yahoo.com

subject خود را به صورت زیر بنویسید :

به شکل (DS)نام ونام خانوادگی دانشجو نوشته شود.در غیر این صورت پیگیری نمی شود.