وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

مدرک دانشگاه پیام نور معادل نمی شود

در پی اعلام خبر معادل سازی مدرک دانشگاه پیام نور،معاون آموزش و سنجش این دانشگاه اعلام کرد : مدرک دانشگاه پیام نور معادل نمی شود و آنچه دراین باره مطرح شده اظهار نظر شخصی بوده و مبنایی ندارد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نو ر دکتر معتمدی در واکنش به گفته های رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص معادل شدن مدرک دانشگاه پیام نور ، تاکید کرد: اصلاً چنین چیزی صحت ندارد دانشگاه پیام نور نه تنها زیر نظر وزارت علوم است بلکه مدارکش همیشه معتبر است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور حدود 30  در صدجمعیت کل دانشجویان کشور را شامل می شود افزود: نتایج ارزیابی های مختلف از جمله آنچه سازمان سنجش منتشر کرده است حاکی از کیفیت مناسب علمی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور  است. بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان سنجش سهم پذیرفته شدگان فارغ التحصیلان پیام نور در آزمون های سراسری ارشد و حتی دوره دکتری دو برابر دانشگاههای غیر دولتی است.

معاون دانشگاه پیام نور گفت: ما با چند تن از نمایندگان مجلس و معاون آموزش کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی هم مذاکره کردیم و انها نیز با این نظر موافق نیستند و معتقدند این نظر تنها نظر شخصی رئیس کمسیون آموزش مجلس شورای اسلامی است بوده است است.

بقیه در ادامه مطلب.


ادامه مطلب ...

نکته هایی در مورد لینوکس

طرفداران لینوکس و کسانی که اخبار سیستم های عامل را دنبال میکنند میدانند که تقریبا دو هفته پیش( دقیقا 22 جولای) لینوس توروالدز، خالق و توسعه دهنده اصلی کرنل لینوکس، در پروفایل گوگل پلاس خود اعلام کرد که تولید کرنل نسخه ۳ تمام شد.

شاید جالب باشه که خبر به این مهمی و هیجان انگیزی با یک جمله ی ۳ کلمه ای اعلام شد : 3.0 pushed out. 

https://plus.google.com/102150693225130002912/posts/CJpyYdCqBL8

اما همینطور که میدونید این شروع عرضه اش نیست و تیم تولید اولین نسخه را به اسم 3.0.1 بیرون خواهند داد.از روزهای گذشته کم کم تمامی توزیع های لینوکس دارن آپدیت میشن و از کرنل جدید استفاده میکنن.مثلا دبیان آپدیت شد و از کرنل 1-3.0.0 استفاده میکنه.

در ادامه مطلب چند نکته جالب در مورد لینوکس خواهید خواند.

ادامه مطلب ...

اطلاعات جدیدی از تبلت های سونی

سونی دیر آمد اما بالاخره آمد.این شرکت ژاپنی در ماه آپریل نمونه های اولیه تبلت های خود،موسوم به S1 و S2 را نمایش داد.نمونه ی S1 به ابعاد 9.4 اینج و نمونه S2 دارای دوصفحه به هم پیوسته 5.5 اینچی خواهد بود.

برای اطلاعات بیشتر و دیدن عکس ها به ادامه مطلب مراجعه کنید.


ادامه مطلب ...

RSS چیست ؟ چگونه از rss دیگران استفاده کنیم ؟

 RSS  چیست ؟

RSS مخفف Really Simple Syndication میباشد که بشما اجازه میدهد محتویات سایت خود را دسته بندی کرده و با یک فرمت سریع و استاندارد تیتر مقالات و اخبار سایت خود را در دسترس دیگران قرار دهید. فرمت فایل های RSS همان XML است. و بصورت اتوماتیک آپدیت میشود.

بدون وجود RSS کاربران باید هر روز سایت شما را چک کنند تا بتوانند از تازه های سایت شما باخبر شوند . اما با این تکنولوژی ، کاربران ، RSS چندین سایت را در یک برنامه RSS aggregator (یا RSS خوان) در کنار هم می بینند و تایتل نوشته های اخیر سایت شما را بدون مراجعه به سایت شما مشاهده میکنند.( در دو سال اخیر میتوان گفت rss جای سایت هایی که امکان ping کردن وبلاگ را میدادند گرفت.)
برای مطالعه بقیه پست به ادامه مطلب مراجعه نمایید
ادامه مطلب ...

تبدیل فایل های فلش به HTML 5

۱.این مدت درگیر درس و دانشگاه و امتحان و ... بودیم،از کم کاری های پیش آمده در وبلاگ عذرخواهی میکنم.

۲.+ Google و کلی اخبار جدید هست که باید در موردش بنویسم...

۳.HTML5 واقعا داره کولاک میکنه! حتما چند تا از لوگوهای جدید گوگل نظرتونو جلب کرده،مثلا گیتاری که به مناسبت سالگرد تولد خالق گیتاربرقی گذاشته بود،یا آویزی که جمعه به مناسبت تولد خالق این نوع مجسمه گذاشته بود...این لوگوها همه با HTML5 خلق شده بود.توی + Google هم استفاده زیادی ازش داره میشه.

دستگاه های جدید همه HTML5 رو ساپورت میکنن اما به دلیل سیاست های اپل،دستگاهی مثل iPhone یا iPad از سیستم فلش بهره نمیبره...پس اگه بتونیم Flash رو به HTML5 تبدیل کنیم خیلی به دردبخوره،نه؟

با این لینک میتونید فایل های فلش رو به HTML5 تبدیل کنید: http://swiffy.googlelabs.com