وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

اعتراض به نمرات ساختمان داده و نظریه زبان ها و ماشین ها

دوستانی که به نمرات ساختمان داده و نظریه زبان ها و ماشین ها اعتراض دارند و یا خواستار تجدید نظر استاد هستند روز شنبه مورخ ۱ اسفند ساعت ۹ صبح در ساختمان اداری واقع در باغ نی حضور یابند. 

دوستان توجه کنند که امضای معترضان از ساعت ۹ الی ۱۰ جمع آوری می گردد و پس از آن امکان ثبت امضا وجود ندارد.

پل Millau (بلندترین پل دنیا)

پل Millau روی رودخانه Tarn در کوه های Massif Central در کشور فرانسه ساخته شده و بیش از


300 متر ارتفاع دارد که حتی از برج ایفل هم بلندتر می باشد.همون طور که در عکس هم میبینید

این پل از بالای ابرها عبور میکنه و واقعا خیلی جالب و رویائیه!! 


 تصاویر را در ادامه ی مطلب میتوانید مشاهده کنید

ادامه مطلب ...

دسترسی به جیمیل

همونطور که میدونید برای حمل و نقل کالا و تجهیزات راه های مختلفی هست.مثلا زمینی،هوایی و دریایی.در حمل و نقل دریایی از وسیله ای به نام ((کشتی)) استفاده میشه.این وسیله در هنگام توقف برای اینکه با موج دریا جاش عوض نشه از ((لنگر)) استفاده میکنه.لنگر بزرگترین دشمن فیبر نوری به حساب میاد!!! بنابر این وقتی لنگر با فیبرنوری برخورد کنه (علی الخصوص در منطقه ی فجیره) ممکنه فقط و فقط جیمیل قطع بشه! از اون طرف هم دولت اعلام کرده که ممکنه برای تشویق مردم به استفاده از ایمیل ملی هیچ وقت این لنگر از روی جیمیل کنار نره...

حالا شمایی که این ایمیل رو واسه کارای مختلف و احیانا مهم استفاده میکنی (یا حتی فقط میخوای ببینی این "Google Buzz" چه شکلیه تکلیفت چیه؟

یا منتظر شو ببین چی پیش میاد یا ادامه مطلب رو بخون.

ادامه مطلب ...

شهادت امام رضا (ع)

کلمه لا اله الا الله حصنی فمن قالها دخل حصنی و من دخل حصنی امن من عذابی. بشرطها و انا من شروطها


اهمیت زیارت حضرت امام رضا (علیه السلام)

شاه عبدالعظیم حسنی فرمود: به حضرت جواد علیه السلام عرض کردم  که به زیارت قبر حضرت سیدالشهدا علیه السلام مشرف شوم یا به زیارت پدرتان .

فرمود: اندکى درنگ کن ؛ سپس داخل اندرون شد بعد - در حالى که اشکهایش بر رخسارش جارى بود - خارج شد و ...

سپس فرمود: زائران امام حسین علیه السلام بسیارند؛ امام زائران پدرم کمند.

در روایت دیگر فرمود: زیارت پدرم افضل است زیرا حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام را همه مردم زیارت مى کنند؛ اما پدرم را، جز خواص شیعه زیارت نمى کنند.

/////////////////////////

قال رسول الله صلى الله علیه و آله :

ستد فمن بضعة منى بخراسان مازارها مکروب الا نفس الله کربته و لا مذنب الا غفر الله ذنوبه .


رسول اکرم صلى الله علیه و آله فرمود: بزودى پاره اى از تن من در خراسان دفن مى شود، هیچ غمگینى او را زیارت نمى کند مگر اینکه خدا غم از دلش بزداید و هیچ زائر گنهکارى مگر اینکه خداى تعالى گناهانش را بیامرزد.

پرینتری بدون جوهر

-اینو ببر خونه پرینت بزن.

-پرینترم جوهرش تموم شده.


صحنه ی بالا خیلی دور از ذهن نیست! حالا بحث پرینتر و اینا به کنار یادتونه وقتی از مداد استفاده میکردیم؟از این معمولیا ها،نه مداد فشاری.وقتی کوچیک میشد نوشتنش سخت میشد و انواع و اقسام روش ها برای استفاده از همون مداد کوچیک رو کشف و اختراع میکردیم!

حالا تصور کن...از مدادهای مستعمل و غیر قابل استفاده به جای جوهر پرینتر استفاده کنی!!

به اینجاش هم فکر کنید:

-این چیزی که پرینت کردی این گوشه اش اشتباهه باید دوباره پرینت بزنی....

اگه بشه پرینت رو پاک کرد چی میشه؟!


بقیه در ادامه ی مطلب.

ادامه مطلب ...

آموزش طراحی و ترجمه قالب بلاگفا

در این کتاب شما می توانید با طراحی و ترجمه قالب های بلاگفا به صورت کاملاً کاربردی و تشریحی آشنا شوید.

برخی از سرفصل های این کتاب عبارتند از :

شناخت صفحات وب و مرورگرها

HTML -1  

TAG -2 

3 -بررسی چند تگ متنی

4- و...

توضیحات بیشتر

اصولی که در زمینه کد نویسی برای طراحی وبلاگ یا وب سایت به کار میرود یکسان است اما تفاوت هایی دیده می شود که به تفضیل در مورد آنها بحث خواهد شد . در طول کار فرض بر این است طراحی قالب وبلاگ ، برای سروربلاگفا انجام می شود. وجه تمایز این نوشته با سایر مقالات آموزشی ، کاربردی بودن آن است. امید است با مطالعه این کتاب بتوانید بر دانسته های مفید خود بیفزایید.   

            دانلود                 پسورد فایلها: www.softgozar.com

استان ها و شهرستان های مهم با شبکه ملی به هم وصل می شوند

دبیر شورای عالی فن‌آوری اطلاعات گفت: بر اساس گزارش‌های اعلام شده شبکه‌های IP در 10 سال آینده 95 درصد شبکه‌های جهان را به خود اختصاص داده و درواقع شبکه‌ها براساس IP خواهند بود.

 

عبدالمجید ریاضی با اشاره به پروژه شبکه ملی اینترنت گفت: این پروژه شامل سه بخش است که یکی بخش پی‌بستر اصلی یا بک‌بون اصلی کشوری است که توسط شرکت ارتباطات زیرساخت در دست اقدام است و به نظر می‌رسد تا پایان سال 89 عملیاتی شود که استان‌ها و شهرستان‌های مهم را به یکدیگر مرتبط می‌کند و این کار با سرعت بالا انجام می‌شود و شبکه آن نیز از نوع IP است.معاون وزیر فن‌آوری اطلاعات در ادامه ابراز کرد: بخش بعدی IDC یا مراکز داده‌ی ملی و استانی است که برروی مرکز داده ملی هم در حال حاضر کار می‌شود که RFP این پروژه تکمیل و پیمانکارش انتخاب شده است؛ این کار توسط شرکت ارتباطات زیرساخت انجام شده و امیدواریم مراحل اجرایی آن پیاده‌سازی شود.ریاضی اظهار کرد: بخش اصلی دیگر این پروژه شبکه‌های استانی است که دو نمونه از این شبکه‌های استانی در حال پیاده‌سازی است و اجرای بقیه‌ی آن برعهده‌ی اپراتورهای خصوصی است که شبکه‌های استانی را اجرا کنند.اجزای شبکه ملی اینترنت به گفته وزیر ارتباطات در کشور ساماندهی شده و نهایی شدن طراحی آن در دست انجام است که امیدواریم طی سال‌های آتی به نام این شبکه به بهره‌برداری برسانیم، البته در حال حاضر بخش‌هایی به صورت شبکه‌های منطقه‌ای در حال انجام است اما اگر در سطح ملی بتوانیم ادعا کنیم ما شبکه ملی اینترنت داریم فکر می‌کنم که تا اواخر سال 89 به وقوع بپیوندد.

برنامه امتحانی ترم بهار

سلام دوستان خوبم 

متاسفانه چند وقت نشد که من پستی داشته باشم که از این بابت از همگی عذر خواهی میکنم.با خودم فکر کردم شاید شما هم دنبال برنامه امتحانی ترم جدید باشید که میتونید از 

اینجا دانلود کنید 

موفق باشید 

منبع:pnu news

Wakoopa چیست؟

از مدتی قبل تصمیم داشتم در مورد قسمت جدیدی که در ستون سمت چپ زیر اسامی نویسندگان اضافه کردم توضیح بدم که متاسفانه تا به امروز فرصت پیش نیامد.

این لیست جدیدترین نرم افزارهایی هست که من استفاده کردم.

واکوپا یک سایت نیمه اجتماعی است که نرم افزارهایی که استفاده میکنید را ردگیری میکند.برای این کار باید نرم افزار Tracker را روی سیستم خود نصب کنید.

(برای رعایت حقوق دیگر نویسندگان،بقیه اطلاعات را در ادامه ی مطلب بخوانید)

ادامه مطلب ...

وصیت نامه صدام

بنا دارم در پست های مختلف بخشی از وصیت نامه صدام رو منتشر ولی از قسمت آخر به اول. وصیت نامه مردی که همه چیز رو سر و ته می دید باید هم سر و ته منتشر بشه!

 

 

منبع : خم پاره

ادامه مطلب ...

حدیث

قال المهران الشهرآئینی:<کارهای دشوار امروز کارهای ساده ای هستند که در وقت مناسب خود انجام داده نشده اند >

جلسه ی اول آزمایشگاه شبکه

جلسه ی اول آزمایشگاه شبکه فردا صبح ساعت ۸:۳۰ در باغ نی برگزار میشه دوستانی که این واحد رو ترم پیش برداشتند حتما در کلاس شرکت کنند.

۱۴ نکته ی کامپیوتری که باید حتما بدانید.

چند وقتی پیش Zangoole.com مطلبی منتشر کرد که منتظر فرصت مناسبی بودم که اینجا هم قرارش بدم.

در این مطلب 14 نکته مربوط به کامپیوتر ذکر شده که یک کاربر کامپیوتر باید آنها را بداند،در غیر اینصورت ممکن است حتی باعث خنده ی دیگران بشود.

هیچ کس همه چیز را نمیداند،ولی تلاش برای یادگرفتن قابل تقدیر است.

در ادامه ی مطلب بخوانید.


جک: ساعت ارسال مطلب رو نگاه کنید.

ادامه مطلب ...

افتتاح سریع ترین قطار دنیا در چین

سریعترین قطار جهان با میانگین سرعت 350 کیلومتر و حداکثر سرعت 394 کیلومتر در ساعت، در ماه گذشته در چین مورد بهره برداری قرار گرفت. کار ساخت این خط آهن یک هزار و شصت و نه کیلومتری که مرکز چین را به کانتون واقع در جنوب این کشور وصل می کند از سال 2005 آغاز شده بود. تلویزیون چین، با پخش تصاویری از این قطار پرسرعت، اعلام کرد که این قطار قادر است این مسیر را در طی 3 ساعت طی کند که این زمان 7 ساعت کمتر از قطارهای سابق است.



ایجاد شبکه جدید قطارهای پرسرعت، بار ترافیکی در فاصله شهرهای کوآنگجو، یکی از مناطق عمده صنعتی در چین را کاهش می دهد. پکنگ در حال برنامه ریزی وسیعی برای توسعه خط آهن این کشور است که با اجرای این طرح طول خط آهن چین از هشتادو شش هزار کیلومتر کنونی به یکصد و بیست هزار کیلومتر خواهد رسید و پس از ایالات متحده امریکا، رتبه دوم در زمینه طول خط آهن در جهان را کسب خواهد کرد. میانگین سرعت قطارهای ژاپن 243 کیلومتر و فرانسه 277 کیلومتر در ساعت است.

نخستین قطار پرسرعت در چین در سال 2008 و به هنگام بازی های المپیک مورد بهره برداری قرار گرفته بود و این قطار پرسرعت جدید فاصله شهرهای پکنگ تا تین جیانگ را در مدت یک ساعت و نیم طی می کند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، این قطار پرسرعت از ماه سپتامبر به منظور آزمایش، کار خود را آغاز کرده بود و از روز شنبه 26 دسامبر 2009 بطور رسمی مورد بهره برداری قرار گرفت.

من iPad نخواهم خرید...

این پست بیشتر افرادی که اخبار روز فناوری رو دنبال میکنن جالبه و افرادی که به آزادی نرم افزار اعتقاد دارند.

در مورد محصول جدید شرکت Apple احتمالا شنیدید و خوانده اید.(ipad در اپل،iPad در ویکیپدیا:انگلیسی و فارسی )

مثل همیشه مطلب من اطلاع رسانی در این مورد نیست!! این بار با اطلاعاتی که از نقد یک طرفدار نرم افزار آزاد در مورد این دستگاه به دست آوردم مطلبی برای بررسی این دستگاه از این جنبه مینویسم.(در ادامه ی مطلب)


پی نوشت:تا حالا به این فکر کردین که یه دستگاه تولید شده در سال 2010 رو با یک دست آورد بشر در 40000 سال پیش از میلاد مقایس کنید؟! در ادامه ی مطلب iPad رو با سنگ مقایسه خواهیم کرد!!!!

ادامه مطلب ...