وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

تند آموز شبکه

 بعضی از دوستان هستن که به شبکه علاقه دارن من خودم به شبکه خیلی علاقه دارم و در این مورد یه کمی هم در زمینه تئوری و هم در زمینه عملی کار کردم و اطلاعاتی دارم ، میخوام دوستانی که علاقه دارن با این کتاب شروع کنن :

کتاب الکترونیک تندآموز شبکه کتابی مختصر ولی مفید در زمینه یادگیری سریع اصول شبکه است.
شبکه های کامپیوتری مجموعه ای از کامپیوترهای مستقل متصل به یکدیگرند که با یکدیگر ارتباط داشته و تبادل داده می‌کنند. مستقل بودن کامپیوترها بدین معناست که هر کدام دارای واحدهای کنترلی و پردازشی مجزا بوده و بود و نبود یکی بر دیگری تاثیرگذار نیست.متصل بودن کامپیوترها یعنی از طریق یک رسانه فیزیکی مانند کابل ، فیبر نوری ، ماهواره‌ها و … به هم وصل می‌باشند. دو شرط فوق شروط لازم برای ایجاد یک شبکه کامپیوتری می‌باشند اما شرط کافی برای تشکیل یک شبکه کامپیوتری داشتن ارتباط و تبادل داده بین کامپیوترهاست.این کتاب که توسط مریم ناخدا و نیکل آران نوشته است(منبع کتاب سایت Txt.ir) در 26 صفحه و در عین اختصار بسیاری از اصول و مفاهیم اولیه شبکه را با به کار گیری عنصر عکس به خوبی آموزش داده است . من دانلود این کتاب 585 کیلو بایتی را به آن هایی که قصد شروع فراگیری شبکه را دارند توصیه می کنم .   

دوستان اگه خواستین که در این زمینه ( شبکه های کامپیوتری ) بازم ادامه بدم در قسمت نظرات بگین ، تا فعالیت در این زمینه رو بیشتر کنم. 

 

 
   دانلود کتاب تند آموز شبکه     ( پسورد : www.Kermanshahit.com  )

گراواتار چیست؟

این مطلبی بود که خیلی قبل میخواستم توی وبلاگ بزارم ولی با توجه به کم بودن استقبال از چنین مطالبی دلخوشی برای این کار نداشتم.حالا با اتصال بلاگ اسکای به گراواتار میتونیم این مورد را علنی امتحان کنیم و حتی میشه یه بازخورد عملی هم از شما داشته باشیم!


در ادامه مطلب میخوانید :

۱.آواتار چیست؟

۲.گراواتار چیست؟

۳.چگونه گراواتار داشته باشیم؟



ادامه مطلب ...

عجیب‌ترین خانه‌های جهان

خانه، خانه است دیگر! این جمله‌ای است که معمولا بسیاری از افراد در هنگام دیدن یا خرید یک خانه به زبان می‌آورند. البته توجه به طراحی و ساختار یک خانه در هنگام خرید آن همیشه مورد توجه افراد بوده، اما در این بین می‌توان با قطعیت گفت که مردم هیچ‌گاه فکر خرید خانه‌های عجیب را نیز به ذهن خود راه نداده‌اند.
خانه شما هرچقدر هم که دارای طراحی و ساختار عجیب و غریب باشد، بعید است که به پای بعضی خانه‌ها برسد.
البته دید هر فرد با فرد دیگری متفاوت است، اما بعید به نظر می‌رسد کسی با دیدن خانه‌هایی که در زیر معرفی می‌کنیم، پیش خود نگوید عجب خانه منحصر به فردی!

alt

  • برای  مشاهده تمام متن به ادامه مطلب بروید...
  • ادامه مطلب ...

    مشکل کجاست؟

    عادت به مقدمه چینی ندارم ، راستش دست به قلم شیوایی هم ندارم ، کارشناس بحث هم نیستم ولی اینبار میخوام در مورد خودما صحبت کنم.ما دانشجویان و/یا علاقه مندان به فناوری اطلاعات.اینکه رفتارما و بازخورد ما در برابر اطلاعات چیست.از همه شما دعوت میکنم این پست رو به یه بحث اساسی تبدیل کنید.توی قسمت نظرات حتما نظرتونو بگین : موافق - مخالف - بی طرف. همه دعوتید.

    توجه : نظرات شما و همکاری شما در بخش نظرات مطمئنا در ادامه روند فعالیت بنده بی تاثیر نخواهد بود.برای اطلاعات بیشتر ادامه مطلب را "کامل" بخوانید.

    ادامه مطلب ...

    دانلود آزمون های آزمایشی تحصیلات تکمیلی IT , مهندسی کامپیوتر

    با توجه به فرصتی که دانشجویان در حال حاضر دارند تصمیم گرفتم برای اون دوستانی که به فکر ارشد هستند چند نمونه از آزمون های آزمایشی موسسات مختلف رو قرار بدم تا با سوالات و شرایط آشنا بشنو بدونن که با چه چیزی روبرو میشن.

    امیدوارم استفاده کنید و موفق باشید.

    پی نوشت1:این بسته شامل سوالات و جواب تشریحی هر آزمون می باشد

    پی نوشت2:اگر مطلب با استقبال رو برو بشه در زمینه ی ارشد بیشتر کار میکنم و تبادل جزوات و حتی برنامه ریزی و ارتباط با اساتیدی که بتونن کمک کنن رو در برنامه قرار میدم.


    2 آزمون  آزمایشی موسسه پارسه(IT)(پسورد فایل: www.aghazeh.com)

    آزمون  آزمایشی موسسه اندیشه اساتید(نرم افزار)

    آزمون  آزمایشی اول موسسه 7 استاد(نرم افزار)

    آزمون  آزمایشی دوم موسسه 7 استاد(نرم افزار)

    آزمون  آزمایشی موسسه پارسه(نرم افزار و سخت افزار)

    منابع:سایت آغازه و karshenasi.com

    آموزش کاملا تصویری نصب ویندوز 7

    ویندوز سون هفتمین نسخه از سیستم عامل ویندوز می‌باشد و به همین دلیل است که نام ویندوز 7 را بر آن گذاشته‌اند. این ویندوز در پی برخی انتقاداتی که از سنگین بودن هسته نسخه قبلی سیستم عامل مایکروسافت می شد با رفع مشکلات عمده ویستا به بازار آمده است.ویندوز 7 همچنین از رابط کاربری چند لمسی که از تعامل انگشتان دست حاصل می شود پشتیبانی می کند. در این پست قصد ارائه آموزش کاملا تصویری ویندوز 7 را داریم . 

    آموزش کاملا تصویری نصب ویندوز 7 در ادامه مطلب..

    ادامه مطلب ...

    منفورترین برند در دنیای اینترنت

    شرکت اپل که سال‌های طولانی برای هواداران پروپا قرص خود شهرت جهانی داشت و این هواداری به قدری بود که مخالفان اپل را نیز در دنیای آنلاین همیشه تحت تاثیر قرار می‌داد. اما مرکز تحقیقاتی Brandwatch هم‌اکنون یک بررسی جامع انجام داده که در آن مشخص شده است اپل منفورترین برند در اینترنت محسوب می‌شود.
    شرکت Brandwatch که در زمینه تحلیل رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کند، نتایج حاصل از آخرین بررسی‌های خود را منتشر کرد و توضیح داد که اپل در بین تمام شرکت‌های حاضر در اینترنت، نزد کاربران منفورترین و ناموفق‌ترین شرکت محسوب می‌شود.
    مرکز تحقیقاتی Brandwatch عنوان منفورترین شرکت نزد کاربران اینترنتی را برای اپل و محصولات آن به کار برده است.
    پایگاه خبری Economic Times بر اساس نتایج حاصل از بررسی این مرکز این طور نوشته است: «طی چند ماه گذشته 1204 پیام در شبکه اجتماعی توئیتر با موضوع نارضایتی از شرکت‌ها منتشر شد. بخش اعظم این پیام‌ها مربوط به شرکت اپل بود و بقیه آن‌ها شکایت‌های مستقیم به محصولاتی مانند آیفون، iPad و Mac را شامل می‌شد».
    لازم به ذکر است که انتقادات به شرکت اپل فقط در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر نشده است و وبلاگ‌های مختلف نیز آن‌ها را بیان کرده‌اند.

    آموزش تصویری!!!

    برای آموزش یک مفهوم هیچ چیز بهتر از استفاده از تصویر به همراه یک مثال که همه متوجه بشن نیست!!


    نمای کامل و ساخت کیت روبات مسیرباب

    سلام اگه دنبال یه روبات مسیریاب میگردید جای خوبی اومدید قیمت اصلی این روبات 22500 تومان است اما شما میتونید اونو خودتون با امکاناتی که دارید بسازید

    این روبات دارای دو برد است یک برد اصلی و دومین برد برد سنسور هست که نمای پشت و روی هر دو برد رو میتونید مشاهده کنید. 

      

     

    برای دیدن قطعات مورد نیاز و عکس روی بردها و راهنمای کامل میتوانید فایل زیر را دانلود کنید.

    http://www.4shared.com/file/Eou7jvEo/linning_robot.html 

    منبع : http://mohsenelectronic.blogfa.com/

    محاسبه عدد پی تا 5 تریلیون اعشار

    عدد پی را که میشناسید؟

    آقای Shigeru Kondo اعلام کرده که با همکاری Alexander Yee توانسته است به رکورد جدیدی دست پیدا کند و عدد پی را تا 5 تریلیون اعشار حساب کند.و البته این کار را با یک کامپیوتر دست ساز(قطعات دلخواه) خانگی انجام داده است! دقت کنید که 5 تریلیون اعشار معادل معادل 6 ترابایت (6000 گیگابایت) خواهد شد.

    مشخصات این کامپیوتر بسیار قابل توجه را در ادامه مطلب ببینید.

    ادامه مطلب ...

    بشقاب پرنده ها زمینی پرنده های جاسوس در خدمت اربابان قدرت

    «بشقاب پرنده» ها در شمار «پرندگانی» قرار دارند که پیوسته قوه تخیل انسان را به کار گرفته، مقالات، داستان ها و فیلم های بسیاری را به خود اختصاص داده اند، چراکه به واسطه اشکال نامتعارف، نوع حرکت، طریقه فرود و برخاست و دیگر ویژگی های خود به صورت معمایی غامض جلوه گر شده و در شمار ناشناخته های جذاب درآمده اند. ضمن این که، نیاز افراد بشر- که از نظام ها و وضعیت موجود کماکان ناراضی اند- به باور موجودات فرازمینی هوشمندتر از انسان، پیوسته نقشی بسزا در تقویت قوه تخیل آنها ایفا کرده است. بهر صورت، این گونه به نظر می رسد که تکنولوژی به کار رفته در این «اشیای پرنده ناشناخته» با تکنولوژی «زمینی» بسیار فاصله دارد، و قدر مسلم آن که هیچ مدرک علمی تا به امروز وجود بشقاب پرنده ها و موجودات فرازمینی را به اثبات نرسانده است.اما، آیا این «اشیای مرموز آسمانی» و یا «اشیای فضایی نامتعارف» حقیقتاً ریشه در دیگر سیارات دارند، یا که کاملاً «زمینی» و در واقع نوعی از انواع هواپیماهای جنگنده کاملاً سری و محرمانه اند که صرفاً در مأموریت هایی ویژه و در راستای بلندپروازی های «اربابان قدرت» به کار می روند؟ این سؤالی است که در نوشتار ذیل سعی شده به آن پاسخ داده شود .
    مشاهده هزاران «بشقاب پرنده» طی سالیان متمادی در آسمان بسیاری کشورها پیوسته قوه تخیل انسان را به کار گرفته، سودای کشف تمدنی فرازمینی و برقراری ارتباط با موجودات فضایی را در سرها پرورانده است. باورهای مردمی هرچه که باشد، پژوهشگران برای توضیح این اشیای نورانی و نامتعارف سه نظریه ارائه می دهند که معروفترین آنها- که به ویژه در آمریکا از طرفداران بسیاری برخوردار است- بر وجود «بشقاب پرنده »ها به عنوان سفینه هایی فضایی دلالت دارد که از سوی موجوداتی فرا زمینی که از نقاط دوردست فضا به کره زمین سفر می کنند، هدایت می گردند. در این راستا، برخی پژوهشگران اندیشه سفینه های فضایی را مردود شمرده، بشقاب پرنده ها را ساخته و پرداخته دست بشر می دانند که قادرند از طریق فرکانس های خاص خود مغز انسان را تحریک کرده، آن را دچار توهم سازند. امکان دیگر این که، آنچه مردم «شئ آسمانی پرنده» می پندارند، در واقع درها یا سوراخ هایی هستند که نقاط مختلف «فضای زمان» را به یکدیگر متصل ساخته.............                                            عکس ها در ادامه مطلب .........
                                                                             

    ادامه مطلب ...

    FBI علیه Wikipedia : مهر را بردارید

    همه شما با Wikipedia آشنایی دارید،دانشنامه آزاد و آنلاین و موفق.(اگه ویکیپدیا رو نمیشناسین یعنی من از دوسال پیش تا حالا آب تو هاون کوبیدم)

    با FBI هم آشنایی دارید(Federal Bureau of Investigation یا دایره تحقیقات فدرال) سازمانی که هم مسئولیت تحقیقات جنایی فدرال را بر عهده دارد و هم به عنوان یک آژانس اطلاعاتی داخلی کار میکند.

    مانند تمام چیزهای دیگر بر ویکیپدیا هم همواره نقدهایی وارد بوده ولی اینبار FBI میگوید که ویکیپدیا قانون را زیر پا گذاشته است.

    FBI در نامه ای که به ویکیپدیا فرستاده درخواست کرده که مهر این سازمان از مقاله مربوط به آن برداشته شود چون FBI اجازه استفاده از آن را نداده است.

    ادامه مطلب ...

    استاد محمد نوری درگذشت

    استاد محمد نوری،مرد هنر و اخلاق،چهره ماندگار کشور،شنبه شب در بیمارستان دار فانی را وداع گفت و جامعه موسیقی و هنر کشور را عزادار کرد.

    این استاد گرانقدر که در سال گذشته درگیر بیماری سخت و بدخیم بود،برای چندمین بار در سه ماهه گذشته بستری شده بود.

    داود گنجه ای موسیقیدان پیشکسوت و قائم مقام خانه موسیقی در مورد زمان تشییع پیکر ایشان گفت : زمان دقیق تشییع پیکر استاد محمد نوری به زودی اعلام میشود.


    کرمانشاه IT این فقدان بزرگ را به جامعه هنری،فرهنگی و موسیقی ایران و علی الخصوص دانشجویان محترم تسلیت عرض مینماید.


    ادامه مطلب ...

    دانشگاه پیام نور تعطیل شد

    دانشگاه پیام نور در اوج ثبت نام ترم تابستان تعطیل شد . به گزارش اخبار پیام نور ، کلیه مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور تعطیل و یا نیمه تعطیل شده است . تعطیلی دانشگاه پیام نور در اوج زمان ثبت نام ترم تابستانی این دانشگاه نشان از عدم برنامه ریزی صحیح در این رابطه دارد. با توجه به تعداد زیاد دانشجو،  وجود مشکلات فراوان در ثبت نام های دانشگاه پیام نور موضوعی انکار ناپذیر است و حال این سوال مطرح می شود که با تعطیل شدن دانشگاه در این زمان چه کسی پاسخگوی مشکلات ثبت نام ترم تابستانی دانشجویان خواهد بود.
    دانشگاه پیام نور باز هم در اعلام تاریخ تقویم آموزشی
    خود نشان داد که هیچ وقت دقیق نبوده است. پیش از این دانشگاه پیام نور اعلام کرده بود که دانشجویان متقاضی تغییر رشته از تاریخ ۵ مرداد به سیستم گلستان پیام نور مراجعه کنند اما با تاخیر دو روزه هنوز امکان ثبت نام برای دانشجویان وجود ندارد. این تعطیلات تا اول شهریور خواهد بود .