وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

FBI علیه Wikipedia : مهر را بردارید

همه شما با Wikipedia آشنایی دارید،دانشنامه آزاد و آنلاین و موفق.(اگه ویکیپدیا رو نمیشناسین یعنی من از دوسال پیش تا حالا آب تو هاون کوبیدم)

با FBI هم آشنایی دارید(Federal Bureau of Investigation یا دایره تحقیقات فدرال) سازمانی که هم مسئولیت تحقیقات جنایی فدرال را بر عهده دارد و هم به عنوان یک آژانس اطلاعاتی داخلی کار میکند.

مانند تمام چیزهای دیگر بر ویکیپدیا هم همواره نقدهایی وارد بوده ولی اینبار FBI میگوید که ویکیپدیا قانون را زیر پا گذاشته است.

FBI در نامه ای که به ویکیپدیا فرستاده درخواست کرده که مهر این سازمان از مقاله مربوط به آن برداشته شود چون FBI اجازه استفاده از آن را نداده است.

FBI این نامه را در 22 جولای 2010 به ویکیپدیا فرستاده است و نیویورک تایمز نسخه PDF آنرا منتشر کرده است.

در نامه اینطور نوشته شده است : "FBI اجازه استفاده از مهر FBI را به ویکیپدیا نداده است.وجود تصویر گرافیکی با کیفیت بالای مهر FBI در ویکیپدیا کاملا مشکل ساز است،چون باعث تسهیل کنکاش و همچنین کپی و پرینت بی حساب این مهر میشود."

داستان به اینجا ختم نمیشود.FBI تهدید کرده که اگر به درخواست او توجه نشود از راه قانونی دنبال قضیه را میگیرد.در ادامه نامه آمده: "عدم همکاری شما موجب حرکت های قانونی بعدی خواهد بود.از توجه به موقع شما به این موضوع قدردانی میکنیم."

اما ویکیپدیا چیز دیگری میگوید! ویکیپدیا فکر میکند این سازمان برداشت اشتباهی از قانون کرده است و حاظر است برای اثبات خود تا دادگاه هم برود.

Mike Godwin مشاور ارشد بنیاد Wikimedia (یک سازمان غیر انتفاعی که مجری Wikipedia است) در جواب به FBI نوشته : "ما از تمایل شما به اصلاح نشان به جهت انعکاس دید متمایل به توسعه شما نسبت به آن تشکر میکنیم،اما ما باید با زبان و ظاهر واقعی نشان کار کنیم نه با نسخه آرمانی مربوط به بخش 701 که شما ما را به آن راهنمایی میکنید."

بخش 701 چیست؟ مثل ما که قانون اساسی شامل قسمت هایی مثل ماده و تبصره و اینهاست قانون ایالات متحده معمولا با بخش ها(Section) شناخته میشود.بخش 701 میگوید : تولید،فروش و تملک هر نوع نشان(Badge مثل نشان پلیس)،کارت شناسایی یا نشان رسمی دیگری که طرح آن توسط رئیس یک اداره یه آژانس ایالات متحده برای استفاده هر مامور یا کارمند آن اداره یا آژانس تعیین شده باشد ممنوع است.

Godwin میگوید قانون استفاده از نشان را بر روی کارت شناسایی و امثالهم محدود کرده...نه مقالات دانشنامه(دایره المعارف).

Godwin در نامه ای که به FBI نوشته اظهار کرده : "استفاده از این تصویر در ویکیپدیا به منظور فریب و اینکه فردی به به اشتباه مامور FBI معرفی شود نبوده است.ما با مشاور خارجی خود در باره این موضوع در ارتباط بوده ایم و آماده ایم تا نظر خود را در دادگاه به بحث بکشیم." نسخه PDF نامه ایشان به FBI را نیز نیویورک تایمز منتشر کرده است.

اما FBI هم کوتاه نیامده است.سخنگوی FBI در دفاع از پیام آن نامه میگوید:"شما بر طبق قانون نمیتوانید از مهر FBI استفاده کنید مگر اینکه از رئیس اجازه داشته باشید."

Cindy Cohn معاون حقوقی بنیاد Electronic Frontier (طلایه داران الکترونیک!) به نیویورک تایمز گفته است که ویکیپدیا طبق قانون اصلاح شده حق دارد مهر را به همراه مقاله به نمایش بگذارد.وی این مجادله را "احمقانه" و "مشکل ساز" توصیف میکند.

نظرات 3 + ارسال نظر
سوگند شنبه 16 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 01:12 ق.ظ

سلام خسته نباشید یه سوال داشتم که امیدوارم جواب بدین من امسال کنکور دادم رشته ریاضیات روزانه قبول میشم نمیدونم رشته ریاضی برم یا بیام ژیام نور ای تی بخونم؟نظر شما چیه ؟

امیر : به هر حال این دو رشته خیلی با هم متفاوت هستن...هرکدوم که به علاقه شما بیشتر نزدیکه بهتره همونو انتخاب کنین.
بقیه هم نظرشونو بگن لطفا

سوگند شنبه 16 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 01:18 ق.ظ

اگرم میشه یه توضیح کوچولو بدین چند روز در هفته کلاس دارین؟درسای تخصصی تون استاد داره؟

امیر: راستش روزانه نمیتونم بهتون بگم بستگی به تعداد واحد و درسا داره.ولی واسه دروس تخصصی و اصلی حداقل یه جلسه دو ساعته در هفته برگزار میگه.اکثر دروس تخصصی و اصلی استاد داره بعضی دروس عمومی هم استاد داره و کلاس تشکیل میشه.موارد خیلی خاصی به صورت خودخوان هست و بدون کلاس و استاد.


دوستان با اطلاعات بیشتر کامل کنید.

یه پیام نوری بدبخت شنبه 23 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:13 ق.ظ

اگه بیای پیام نور بزرگترین اشتباه زندگیتو کردی داشگاه به بی درو پیکری و مسخره تر از پیام نور نیست و نبوده

کاش دوستان یه کم اقع بینانه تر صحبت کنن.مخصوصا که اون فردی که درخواست اطلاعات کرده میخواد اطلاعات واقعی و بدون افراط و تفریط داشته باشه.
دانشگاه پیام نور واحد کرمانشاه عیب و ایراد زیاد داره.مخصوصا ساختمان جدیدش که واقعا در فقر امکاناته.
ولی از اون طرف اینو بدونین به خاطر سیستم آموزشی پیام نور معمولا دانشجوهاش از بار علمی خوبی برخوردارن و در کنکور ارشد هم موفق ترن.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد