وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

کاربران لینوکس بخشنده ترند!!!

بر اساس مقدار پولی که طی یک برنامه اینترنتی کاربران کمک کردند(Donate) مشخص شد کاربران مکینتاش ۴۰ درصد و کاربران لینوکس ۱۰۰درصد از کاربران ویندوز بخشنده ترند!

مطلب بالا یعنی کاربران لینوکس دوبرابر سخاوتمند ترند.این مطلب تئوری های آماتوری جالبی را ایجاد کرده است،مثلا اینکه زندگی در محیط خسیس(با افراد خسیس) باعث خسیس شدن انسان ها میشه!

مطلب همین دو خط نیست و شما میدونین ادامه اش رو کجا پیدا کنین.

قابل ذکر است که نکته اصلی در آخر متن گفته شده بنابر این اگه بقیه اشو نمیخونین حداقل آخرشو بخونین!

سایت wolfire چندی پیش برنامه ای به نام Humble Indie Bundle که میشه "بسته مستقل فروتنان" ترجمه اش کرد،برگزار کرد.برنامه اینجوری بود که بسته ای شامل ۵ بازی مستقل(یعنی از توسعه دهندگان مستقل و غیر وابسته به شرکت های بزرگ) برای فروش گذاشته شده بود.اما نکته اصلی اینجاست که قیمت مشخصی قرار داده نشده بود! قیمت مجموع بازی ها(اگر جدا جدا خریداری شوند) معادل ۸۰ دلار است ولی در این بسته قیمت را مشتری تعیین میکند.

نکته دیگر اینجاست که بازی ها برای تمامی پلتفرم ها آماده است و فرقی ندارد شما کاربر مک،لینوکس یا ویندوز باشید.پس موقعیت همه برابر است.

قسمت جالب آماری است که دیروز در وبلاگ Wolfire و امروز در Boing Boing منتشر شد:

از 53000 دونیت(همان Donate به معنی کمک مالی) اولیه اگر بخواهیم بر اساس تعداد دونیت بر اساس پلتفرم بسنجیم 63درصد ویندوز ،21 درصد مک و 14درصد لینوکس بوده است.حال اگر بخواهیم بر اساس مقدار دونیت بر اساس پلتفرم بسنجیم نتیجه چیز دیگری است،52درصد ویندوز،25درصد مک و 23 درصد لینوکس است.نمودارهای دایره ای زیر نمایشگر این اطلاعات است:

نمودار سمت راست مقدار کل دونیت بر اساس پلتفرم و نمودار سمت چپ تعداد دونیت بر اساس پلتفرم است.

آمار بالا فقط به یک ترتیب توصیف میشود:کاربران مک و ویندوز سخاوت بیشتری در کمک کردن دارند.بدین صورت که تا 53000 دونیت اول کاربران مک 40درصد و کاربران لینوکس 100درصد بیشتر از کاربران ویندوز کمک کرده اند!!

نمودار ستونی زیر تفاوت میانگین دونیت های مختلف را نشان میدهد:

مقدار لحظه ای این متغیر ها در صفحه آن برنامه موجود است.در همین لحظه(ساعت 7:20 روز شنبه) تعداد شرکت کنندگان به 65480 نفر رسیده که جمعا مبلغ 541531 دلار میشود.میانگین دونیت ها 8.27 دلار است،میانگین ویندوز 7.06 میانگین مک 9.74 و میانگین لینوکس 13.81 دلار است!

نظریه ای که Cory Doctorow داده اینست که:

زندگی در دنیایی که در آن مردم سخاوتمندند و چیزهایشان را به اشتراک میگذراند(مثلا سورس نرم افزارشان) باعث میشود فرد سخاوتمند و اهل اشتراک گذاشتن شود،و زندگی در دنیایی که همه خسیس هستند و میخواهند فقط خودشان مالک باشند باعث خسیس شدن و اختصاصی نگری میشود.

البته ایشان نمونه اش را هم بازی Ultimate Game نام برده که دانشجویان اقتصاد در آن بسیار خشن و سختگیرانه تر نسبت به مردم عادی بازی میکنند.

قبل از شروع بحث در مورد اینکه حتی کاربران ویندوز ما هم نه بابت خود ویندوز و نه نرم افزارهای آن پولی پرداخت نمیکنند بیایید گفته کوری دکترو را به استفاده کنندگان غیرمجاز بسط دهیم:

زندگ در جامعه ای که مردم آن عادت به استفاده غیر مجاز از اموال دیگران دارند باعث میشود فرد عادت به استفاده بدون اجازه از اموال دیگران کند


نظر شما چیست؟


منابع:Boing Boing / Wolfire

نظرات 2 + ارسال نظر
۶۳ دوشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 06:51 ب.ظ

یه مدته سایت شما کند شده یه فکری براش بکنین

ممنون از تذکر شما.
احتمالا از DNS باشه.بررسی میشه.

مهران سه‌شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 01:11 ب.ظ

هر چی بیل گیتس بگه

یه چیزی میگی ها!
In a world without any walls or fences,no one needs WINDOWS or GATES!
البته شوخی بود.ولی شما باید از آقای بالمر اجازه بگیر نه گیتس!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد