وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

سلام مهندس!

-سلام مهندس!

-به دکتر بگو که ....

-آقای دکتر لطف فرمودین!

-مهندس پروژه ما به کجا رسید؟

البته ما که توی این دانشگاه ندیدیم کسی به کسی بگه مهندس،ولی از این به بعد توی گفتن این "عناوین" دقت کنین.چرا؟یه قانون از طرف دولت به مجلس ابلاغ و تصویب شد که بنا بر این قانون استفاده کنندگان غیر مجاز از این عناوین به مجازات ماده 556 فصل هشتم کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی محکوم میشن.حالا این مجازات ماده 556 چی هست؟ عرض میکنم خدمتتون...تشریف بیارین ادامه مطلب.


ماده 655 قانون مجازات اسلامی میگه : هرکس بدون مجوز و به صورت علنی لباس‌های رسمی ماموران نظامی یا انتظامی جمهوری اسلامی ایران یا نشانها، مدالها یا سایر امتیازات دولتی را بدون تغییر یا با تغییر جزیی که موجب اشتباه شود مورد استفاده قرار دهد در صورتی که عمل او به موجب قانون دیگری مستلزم مجازات شدیدتری نباشد به حبس ازسه ماه تا یک سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا شش میلیون ریال محکوم خواهد شد.

پس تا حالا این قانون در مورد پلیس و مسئولان دولتی بوده.ولی از حالا بر اساس این قانون استفاده از عناوین علمی دکتر، مهندس و مانند اینها که شرایط اخذ آن مطابق قوانین و مقررات مربوط تعیین می‌شود، توسط هر فرد برای خود، مستلزم داشتن مدرک معتبر از مراکز علمی و دانشگاهی داخلی و یا خارجی مورد تایید رسمی وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری یا بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

در صورتی که فرد از این عمل خود سوء استفاده کرده باشد به هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

همچنین بر اساس این قانون، استفاده غیرمجاز از عناوین فوق شامل استفاده در مکاتبات اداری یا در تبلیغ عمومی از طریق وسایل ارتباط جمعی مانند رادیو، تلویزیون، روزنامه، مجله، تارنما (سایت) یا نطق در مجامع و یا انتشار اوراق چاپی یا خطی خواهد بود.


(منابع:مهر-آموزش نیوز)

نظرات 2 + ارسال نظر
۶۳ دوشنبه 23 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 06:04 ب.ظ

افرین به مهندس احمدی نژاد که از حقوق ما مهندسین دفاع میکنن

امیدوارم از این حرف من برداشت بد نشه ولی ایشان دکتر هستند در رشته مهندسی و برنامه ریزی حمل ونقل ترافیک.
http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85%D8%AD%D9%85%D9%88%D8%AF_%D8%A7%D8%AD%D9%85%D8%AF%DB%8C%E2%80%8C%D9%86%DA%98%D8%A7%D8%AF#.D8.AA.D8.AD.D8.B5.DB.8C.D9.84.D8.A7.D8.AA

امیر سه‌شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 04:51 ب.ظ

این دکتر و مهندس هم بلایی شده ها!
آدمی که توی یه رشته مهندسی دکترا میگیره بالاخره دکتره یا مهندس؟!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد