وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

تحلیلی بر معایب ipad

چی فکر می کردم چی شد!؟! 

 

حتما خبر دارید که اپل اوایل امسال واسه فروش محصول جدیدش یعنی IPAD چه غوغایی به پا کرد؟؟من هم یکی از طرفدارهای سرسخت ipad بودم به طوری که خیلی وقته همه اخبار و موضوع های مربوط به ipad رو دنبال می کردم و تا اندازه ای علاقه مند به این موضوع بودم که برای خرید این کالا برنامه ای قرار داده بودم ولی بعد از این که بهتر تحقیق کردم در این رابطه میشه گفت 99 درصد منصرف شدم.با توجه به این همه تبلیغ که واسش کردن و این وسیله قرار بود زلزله ای به پا کند عیب هایی که ازش من اینجا اسم می برم واقعا از این دستگاه بعید هست.خیلی ها ipad رو تحلیل کردن من هم اینجا می خوام یه تحلیلی رو این موضوع داشته باشم(البته خوبی هایی هم داره این دستگاه و من منکر این نیستم). برای مطالعه این خصوصیات ipad به ادامه مطلب رجوع کنید...

 معایب ipad:

:     1.این دستگاه Multitask نیست یعنی نمی تواند چند کار را با هم انجام بدهد باور می کنید که این دستگاه که ادعای قتل notebook ها را دارد اینطور باشد؟؟؟ 

:     2.زبان فارسی در این دستگاه پشتیبانی نمی شود(که البته این عیب خیلی از نت بوک ها هم هست). 

:     3.چرا باید مهمترین پورت مورد استفاده در تمام کامپیوتر های دنیا در این دستگاه نادیده گرفته شود؟؟؟ipad درگاه USB ندارد. 

:     4.با خرید ipad این اجازه را به اپل می دهید تا در صورتی که صلاح دیدند استفاده شما از یک نرم افزار محدود کنند(این برخلاف خواسته افراد طرفدار آزادی در بحث نرم افزاری است) و این یعنی اپل حق نظارت بر استفاده کاربر از محتوای مجاز را دارد اگر اپل متوجه شود از نرم افزار . موزیک . یا فیلم استفاده غیر مجازاستفاده می کنید می تواند جلوی دسترسی شما را بگیرد. کاربران با خرید ipad  باید وفادار به اپل بمانند حتی اگر نخواهند مرورگری که اپل پیشنهاد می کند. برنامه پخشی که اپل  تایید می کند. بازی هایی که در فرشگاه اپل فروخته می شود و... 

:     5.حداکثر ظرفیتی که در ipad برای ذخیره فایل ها در نظر گرفته شده 64 گیگابایت است اگر 10 سال پیش بود این ظرفیت یک امتیاز محسوب می شد ولی امروز ظرفیت 64 گیگا بایت یک شوخی است. 

:     6.تنها پل ارتباطی با ipad  از طریق برنامه آی تونز است برای ورود فیلم و عکس و موسیقی باید این برنامه فایل ها را به فرمت های قابل شناسایی توسط ipad تبدیل کند اگر با آیفون کار کرده باشید این ها تا حدود زیادی قابل درک هستند ولی در غیر این صورت باید قبول کنید که فایل mp3 در ipad هیچ کاربردی ندارد. 

:     7.دسترسی به درایو ها ندارید.مدیریت فایل ها تنها از طریق سیستم عامل انجام می شود برای پاک کردن یک فایل بار اول نیم ساعت باید وقت صرف کنید تا راه آن را پیدا کنید. 

 

:     8.تایپ در حالت عمودی صفحه نمایش یک ماراتن نفس گیر است دکمه ها کوچک هستند و صفحه نمایش هم لیز است کوچکترین حرکت دست می تواند یک حرف تلقی شود و بار ها باید کلمات را پاک کنید و مجددا بنویسید و در حالت افقی شرایط نسبتا بهتری وجود دارد. 

:     9.درگاه شبکه ندارد.ورودی کارت حافظه ندارد خروجی تصویر با فرمت HD مانند درگاه HDMI ندارد 

 

:     10.همان نکته ای که یکی از مزیت های این دستگاه بود فکر میکنم یکی از عیب های بزرگ آن است هر کاری که بخواهید انجام دهید نیاز به یک آداپتور یا رابط یا مبدل دارید به اندازه قیمت خود دستگاه باید برای  لوازم جانبی هزینه کنید.مهمترین مثال های جانبی این لوازم جانبی هم دوربین و کیبورد و وب کم است. (کیبورد مستقل  نداره ولی به نظر من نباشه عیبی نداره چون کیبورد لمسی داره و این مورد تو خیلی از جاها به عنوان یه عیب ازش اسم برده بودند که من مخالفش هستم). 

:     11.یکی از کاربردهای ipad خواندن کتابهای الکترونیکی است اما این کاربرد هم ناقص ارائه می شود در اغلب کتاب خوانهای دیجیتال نور از کناره ها یا از جلوی تصویر تابیده می شود اما در ipad نور پشت زمینه وجود دارد که چشم را در طولانی مدت خسته می کند. 

 

 

منابع:1.روزنامه عصر ارتباط

2.itna.ir

3.itanalysis.ir

4.رادیو(برنامه گفتگوی کاراگاهان متخصص{موضوع :ipad })

 

نظرات 4 + ارسال نظر
امیر شنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 06:18 ب.ظ

البته من در مورد iPad یه مطلب اینجوری گذاشته بودم ولی بازهم دستت درد نکنه.
اپل یه دیکتاتوری درست کرده واسه خودش.حتی اجازه نمیده کسی واسه دستگاه هاش نرم افزار بسازه بدون اینکه اپل تایید کنه.مسخره اس.اینا از مایکروسافت هم بدترن.

دقیقا همین طوره.
به نظر من اگه قدرت نرم افزاری فقط در دست یه عده خاص باشه اجازه پیشرفت رو از بقیه می گیره و این اصلا عادلانه نیست.و در واقع همون دیکتاتوریه محضه.

مسعود دوشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 02:28 ب.ظ

با سلام به شما.
تمام مطالبی رو که گفتین کاملا درسته و شاید کسی از اپل انتظار چنین چیزی رو نداشت.به قول شما دستگاهی که ادعای از دور خارج کردن نوت ها رو داشت ‌حالا حتی از مالتی تسک(که حتی گوشی های موبایل هم از اون پشتیبانی می کنن)پشتیبانی نمی کنه.
اما...
یه کم از قید و بند سخت افزار خارج بشید.فرض کنید که پردازش ابری پیشرفت کرده.اونوقت چی؟در محاسبات ابری برنامه ها که دیگه به اون صورت وابسته به سخت افزار نیستن.
این دستگاه پورت usb نداره.اما با wi-fi میتونه با محیط خارج ارتباط برقرار کنه.
شما اپل آیفون کلاسیک رو بخاطر بیارید.وقتی عرضه شد واقعا نسبت به بعضی از گوشیهای همردیفش حرفی برای گفتن نداشت.ولی چرا اینقدر پیشرفت کرد طوری که الان به یه شاخص برای مقایسه تبدیل شده؟
این ویژگی هایی که در آیپد اومده شاید برای ما که در ایرانیم و نمیدونیم با اینترنت چه کارهای دیگری میشه انجام داد و بعضی از کاربران دیگه کمی نا امید کننده باشه، ولی فراموش نکنیم که با غولی به نام اپل طرفیم.من که فکر نکنم اپل به این آسونیا ار دور خارج بشه.
با تشکر از شما و مدیریت سایت

امیر: حرف شما متین.پردازش ابری رو سر ما جا داره! ولی آقا من یه اپلیکیشن نوشتم،از اپل هم تایید گرفتم(که این تایید خودش جای بحث زیاد داره) حالا حتما باید رو نت آپلود کنه که بتونه رو آی پد خودش نصب کنه؟؟! یه یو اس بی انقدر هم چیز پیچیده ای نیست
در ضمن سیستم DRM هم که واقعا شرم آوره...
با عرض معذرت از خانم ناصری پور بابت جواب دادن نظر پستشون

s.r سه‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 11:51 ب.ظ

ببخشید این ipad میخواست دنیا رو چطور بترکونه!!؟؟ .... با خنده

ممنون از اطلاعات مفیدت .

باتمانی شنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 09:31 ب.ظ

مرسی از اطلاعاتی که قرار میدی ولی اگه چندتا عکس هم بزاری بهتر میشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد