وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

Wakoopa چیست؟

از مدتی قبل تصمیم داشتم در مورد قسمت جدیدی که در ستون سمت چپ زیر اسامی نویسندگان اضافه کردم توضیح بدم که متاسفانه تا به امروز فرصت پیش نیامد.

این لیست جدیدترین نرم افزارهایی هست که من استفاده کردم.

واکوپا یک سایت نیمه اجتماعی است که نرم افزارهایی که استفاده میکنید را ردگیری میکند.برای این کار باید نرم افزار Tracker را روی سیستم خود نصب کنید.

(برای رعایت حقوق دیگر نویسندگان،بقیه اطلاعات را در ادامه ی مطلب بخوانید)

خب،به کجا رسیدیم؟

نرم افزار Tracker اطلاعات نرم افزارها و مدت استفاده آنها را ذخیره میکند و در سایت قابل مشاهده است...سوالی که ممکنه پیش بیاد اینه که این کار به چه درد میخوره؟

  1. از نرم افزارهایی که استفاده میکنم مطلع میشم.این مورد شامل نرم افزارهایی که به صورت فعال هستند و باهاشون کار میکنم و نرم افزارهایی که در پس زمینه هستند میشه.
  2. مدت فعالیت و نوع نرم افزارایی که استفاده میکنم رو میبینم.باعث میشه بفهمم بیشتر استفاده من از کامپیوتر در چه موردیه.بیشتر سیستم عامل هست یا وب و ...
  3. از نرم افزارهای جدید و نرم افزارهایی که ممکن است به درد من بخورد مطلع میشوم و دوستانم از نرم افزارهایی که من استفاده میکنم مطلع میشوند.
  4. تجربیاتم در استفاده از نرم افزارها را با بقیه به اشتراک میگذارم.قسمتی مخصوص ثبت گزارش عمومی برای هر نرم افزار وجود دارد.از نرم افزاری که خوشم میاد تعریف میکنم و دلایل این "خوش آمدن" رو توضیح میدم و نرم افزاری که بدم میاد دلایل بد آمدنمو مینویسم.
  5. از آپدیت ها و ورژن های جدید هر نرم افزار میتونم مطلع بشم.
  6. و خیلی چیزهای دیگه...

البته مواردی مانند امتیاز دهی که با استفاده از هر نرم افزار امتیاز شما افزوده میشود و بیشتر جنبه ی رقابتی و هیجانی دارد نیز هست.

سوالی که ممکنه پیش بیاد اینکه آیا این نرم افزار Tracker حریم خصوصی منو نقض نمیکنه؟آیا این نرم افزار ممکن نیست جاسوس باشه؟

جواب رو میتونید در صفحه ی حریم خصوصی سایت واکوپا بخونید.خلاصه اش و نظر من اینه که:نه،مشکلی نیست،این سیستم امن است!

حالا اگه علاقه مند هستید و میخواین به جمع استفاده کنندگان از این سیستم بپیوندید میتونین از راهنمای زیر استفاده کنید:

۱.در سایت واکوپا(Wakoopa) عضو شوید.(از اینجا) در صفحه ی اصلی روی عبارت SIGN UP AND START TRACKING کلیک کنید.در صفحه ای که باز میشود نام کاربری،پسورد و ایمیل خود را وارد کنید.در انتخاب نام کاربری دقت کنید.نام کاربری شامل حروف A تا Z میشود و نمیتوان در آن از "فاصله" استفاده کرد.

2.اگر اعمال مورد قبل را درست انجام داده باشید صفحه ی دانلود برای شما باز میشود.در صفحه ای که پیش روی شماست سه قسمت وجود دارد:قسمت اول دانلود Tracker هست.با انتخاب گزینه ی مناسب ردیاب(Tracker) مربوط به ویندوز خود را دانلود کنید.

قسمت دوم مربوط به افزودن لیست دوستان از سرویس های دیگر است(اگر آنها از واکوپا استفاده کننداضافه میشوند).مثلا برای اضافه کردن دوستان از جی میل با انتخاب Gmail و کلیک بر روی آن و سپس زدن گزینه ی Find Gmail contacts به واکوپا اجازه میدهید لیست دوستان شما را در Gmail مرور کند.نترسید،خطری ندارد.بعد از کلیک شما به حساب کاربری خود در گوگل وارد میشوید و با کلیک بر روی Grant access اجازه ی این کار را صادر میکنید.

۳.کار تمام است! ردیاب را بر روی سیستم خود نصب کنید.پس از این کار هر 15 دقیقه گزارش کار شما به واکوپا فرستاده میشود.


سوالات و پرسش های خود را در قسمت نظرات مطرح کنید.

در صورت تمایل آدرس خود در واکوپا را در قسمت نظرات قرار دهید.آدرس من:

wakoopa.com/AmirMaralani




نظرات 1 + ارسال نظر
سمیرا جمعه 23 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 11:33 ق.ظ

مطلب میشه گفت جالب بود ولی یه سئوال اینجا بیش میاد که کسی که از دایل اب استفاده می کنه تکلیفش چیه؟و سئوال دیگه اینکه اینکه من بفهمم از چه نرم افزار هایی استفاده می کنم در واقع چه سودی میتونه به حالم داشته باشه.اینم آدرس منه..SamNaseripur در واکوپا

ممنون بابت آدرس.فکر نمیکنم با دایال آپ مشکلی داشته باشه.
همونطور که توی مطلب عرض کردم متوجه نوع و زمان استفاده میشین،همچنین از نرم افزار هایی که دوستانتون استفاده میکنن مطلع میشین،با نرم افزارهای مشابه و بهتر آشنا میشین،خود سیستم یه سری نرم افزار که (با توجه به استفاده اتون تا حالا) ممکنه به دردتون بخوره بهتون معرفی میکنه،نظر بقیه رو در مورد نرم افزارها میفهمین و ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد