وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

۴۱ تن که اینترنت را دگرگون کردند + عکس

وینتون سرف و باب کان (Vint Cerf and Bob Kahn)

وینتون سرف به همراه باب کان کسانی بودند که پروتکل TCP/IP را پایه گذاری کردند. پروتکلی که به موجب آن بین کامپیوتر های یک شبکه امکان ارتباط و انتقال پیام برقرار شد و اینترنت بر پایه آن بنا شده است. وینتون سرف در یک اظهار نظر جالب توجه بیان کرده که اینترنت آینه ای تمام نما از اجتماع افراد است و ارسال هرزنامه نیز یکی از آثار جانبی رایگان بودن سرویس ایمیل است.

alt


وینتون سرف در سمت راست و باب کان در سمت چپ 
برای دیدن بقیه افرادی که باعث دگرگونی اینترنت شدند + عکس .. به ادامه مطلب مراجعه نمایید...


alt

سر تیم برنرزلی (Tim Berners-Lee)

وی اولین کسی بود که آنچه ما تحت نام World Wide Web (وب جهان گستر) می شناسیم را با ارائه یک سرویس کلاینت/سرور پایه گذاری کرد و به دنبال آن مرورگری ساده را خلق کرد تا به وسیله آن بتوانیم مطالبی غنی تر از تنها یک متن خالی و دارای خصیصه ای به عنوان لینک (پیوند یا ابر متن) در بستر اینترنت مشاهده کنیم. او هم اکنون پرچم دار کمیته W3C است که وظیفه آن ها پیش برد و تدوین استاندارد هاست.
alt
altری تام لینسون (Ray Tomlinson)
حضور ویژگی بی بدیل اینترنت یعنی ایمیل را مدیون برنامه نویسی کهنه کار یعنی ری تام لینسون که به پدر ایمیل شهره است هستیم. وی اولین نفری بود که در حین اختراع سرویس ایمیل علامت معروف @ را برای نشانه گذاری در این سرویس برگزید تا امروزه میلیاردها نفر در سراسر دنیا از آن بهره مند شوند.
alt
alt
مایکل هارت (Michael Hart)
ظهور اولین کتاب الکترونیک جهان به دست مایکل هارت رغم خورد. کسی که بنیان گذار پروژه گوتنبرگ بوده است و خود او اولین کتابخانه دیجیتال دنیا را گردآوری کرد. بدون شک راهکارهای او امروزه زمینه ساز فرصت هایی ارزشمند همچون نشر الکترونیک و آموزش مجازی شده است.
alt
alt
گری تورک (Gary Thuerk)
فرستنده اولین سری ایمیل های تبلیغاتی دنیا (به تعبیری هرزنامه ها یا اسپم) کسی نیست جز جناب گری تورک. کاری که سبب شد موجی عظیم از ارسال ایمیل های تبلیغاتی را در نت به پا کند که در ابتدا حتی فکرش را هم نمی کرد!
alt

 
alt
اسکات فلمن (Scott Fahlman)
بهره گیری از شمایل هایی بر پایه کد های اسکی تحت نام خندانک ها یا شکلک ها ( Smiley ) را به اسکات فلمن نسبت می دهند. کسی که معتقد بود با این کار می توان به متون خشک روحی با طراوت و شاد بخشید. همین خلاقیت به ظاهر ساده وی، امروزه در صد ها برنامه پیام رسان اینترنتی و سایر جاها کاربرد دارد.
alt
alt
مارک اندرسن (Marc Andreessen)
مارک اندرسن کسی بود که وب وب گردی را متحول کرد. بدین صورت که با خلق مرورگری فراگیر تحت نام موزاییک که بعد تر ها تحت عنوان نت اسکیپ منتشر شد زمینه خلق مرورگرهای مدرن امروزی را فراهم ساخت. وی بعد ها و پس از جنگ اول مرورگرها و شکست نت اسکیپ متمایل به کسب و کار های دیگر شد و در پروژه هایی همچون Ning، دیگ و توییتر سرمایه گذاری کرد.
alt
alt
یارکو اویکارینن (Jarkko Oikarinen)
یارکو با تلاش های مستمر خود توانست اولین برنامه پیام رسان جهت گپ و گفت اینترنتی ( Chat ) را خلق کند. این اختراع که به IRC موسوم شد به هنگام جنگ اول عراق وقطع شدن شبکه های رادیویی و تلویزیونی شهرتی دو چندان یافت.
alt
altرابرت تپن موریس (Robert Tappan Morris)
در روزهایی که عملیات های نفوذ به شبکه و به طور کل هک کردن در حال ظهور و رشد بود رابرت جوان به فکر افتاد تا به جای اینکه خودش به شبکه ها نفوذ کند برنامه هایی مخرب تحت نام کرم نوشته و آن ها را روانه شبکه های قربانیان کند. بدین ترتیب اولین کرم اینترنتی خلق شد و زمینه ساز خسارات مالی هنگفتی در حوزه اینترنت شد.
alt
altدیوید بونت (David Bohnett)
دیوید بونت به همراه جان رزنر در سال 1994 شبکه اجتماعی GeoCities را خلق کردند. شبکه ای که افراد با عضویت در آن مشابه وبلاگ های امروزی می توانستند به رایگان برای خود صفحات اینترنتی بسازند. به زودی بدین ترتیب خیل عظیم از کاربران (حتی ایرانی ها و خود من) به سمت این سرویس روانه شدند و سایت های شخصی زیادی خلق شد. بعدها با ظهور شبکه های قوی تر و وب دو، این سرویس رو به افول گذاشت و در سال 2009 به استثنای بخش اختصاصی کشور ژاپن برای همیشه تعطیل شد.
alt
altوارد کانینگ هم (Ward Cunningham)
این برنامه نویس آمریکایی اولین نفری بود که ویکی (wiki) را خلق کرد. محیطی تعاملی برای تعامل و مشارکت افراد برای تولید محتوا که نمونه بارز آن دایره المعارف رایگان ویکی پدیاست. نام ویکی یک کلمه مختص خطه هاوایی است که به معنای سریع می باشد.
alt
altسی بر باشیا ( Sabeer Bhatia)
باشیا که اصلیت هندی دارد و ساکن آمریکاست موسس سرویس محبوب ایمیل Hotmail است که استفاده از زبان HTML را در ایمیل های ارسالی بیش از پیش مرسوم کرد و توانست با رشد سرویس ایمیل خود محبوبیتی جهانی کسب کند. تا جاییکه این سرویس در سال 98 میلادی توسط شرکت مایکروسافت به مبلغ 400 میلیون دلار خریداری شد. این سرویس در کشور ما ایران نیز طرفداران بسیاری دارد.
alt
altمت دراج (Matt Drudge)
مت دراج اولین کسی بود که خبرخوان یکپارچه اینترنتی (Drudge Report) را به شکل اولیه آن بنا کرد. وی به مدد این سرویس اقدام به ارائه یکپارچه و مجتمع خبرهای منتشره می کرد و همین امر موجب جلب نظر کاربران شد و این نو آوری وی تا بدان جا پیش رفت که به رسوایی مونیکا لاریسنکی در کاخ سفید و در زمان بیل کلینتون منجر شد و بدان بیشتر دامن زد.
altلری پیج و سرگئی برین (Larry Page and Sergey Brin)
کمتر کسی است که نام این دو عجوبه وب یعنی لری پیج و سرگئی برین از موسسان شرکت معظم گوگل را نشنیده باشد. این دو با خلق موتور جستجوی گوگل مسیر وب را تغییر دادند و شاید به جرات بتوان گفت که تمامی کاربران اینترنت در دنیا از سرویس آن ها استفاده کرده یا می کنند. در ابتدا شرکت گوگل با ایده و سرمایه شخصی آنها تاسیس شد و دیری نپایید که با درخشش سریع خود توانست به غولی دست نیافتنی و محبوب تبدیل شود. این دو الگوی موفقیت بسیاری از جوانان هستند.
alt
altبیل گیتس (Bill Gates)
جناب بیل گیتس معرف حضور همه اهالی وب هستند. وی با تاسیس شرکت مایکروسافت و خلق سیستم عامل ویندوز انقلابی در نحوه استفاده کاربران از کامپیوتر و اینترنت به راه انداخت و کامپیوتر رو میزی را در اقصی و نقاط دنیا به یک وسیله ضروری در زندگی روزمره تبدیل کرد.
alt
altاستیو جابز(Steve Jobs)
خلق کامپیوتر های رومیزی منحصر به فرد و ارائه واسط های کاربری خلاقانه و بهینه در کنار ابداع دستگاه و سرویس های اینترنتی انقلابی چهره این نابغه دنیای فن آوری یعنی استیو جابز را در تاریخ جاودان کرده است. چهره ای که محبوب میلیون ها نفر از مردم دنیا و از جمله جوانان ایرانی است.
alt
altدیوید فیلو و جری یانگ (David Filo and Jerry Yang)
حاصل خلاقیت دیوید فیلو و جری یانگ سایت یاهو شد. سایتی که با رشدی چشمگیر به سرعت به اولین پایگاه اینترنتی دنیا تبدیل شد و خدمات بسیاری از جمله سرویس ایمیل را به راه انداخت. در کشور ما ورود به سایت یاهو مصادف با اولین تجربه اینترنتی بسیاری بوده و هست و تا مدتی یاهو را معادل اینترنت می شناختند. هم اکنون نیز یاهو با رقابتی تنگانگ با گوگل و سایرین به بقای خود ادامه می دهد.
alt
altبرد فیتزپتریک (Brad Fitzpatrick)
برد از پایه گذاران اولیه بستر های وبلاگ نویسی بود. وی با خلق سرویس LiveJournal خروشی در دنیای وبلاگ نویسی به پا کرد و بعد ها با خلق برنامه های مشابه دیگر برای سرویس های فیس بوک و … به شهرتی دو چندان دست یافت.
alt

alt
شان فنینگ (Shawn Fanning)
شان با خلق سرویس Napster برای علاقه مندان به موسیقی جنجالی در دنیای موسیقی به پا کرد. او با ابداع سرویس Napster به کاربران امکان داد تا با به اشتراک گذاری فایل های موسیقی خود با دیگران تعاملی فزاینده در به اشتراک گذاری و بهره مندی افراد از موسیقی های پدید آورد. محبوبت خارق العاده این سرویس سبب خشم صاحبان کمپانی های موسیقی و اقامه دعوی و شکایت علیه این سرویس شد و آن را به ورطه نابودی کشاند. بعدها شرکت اپل موفقیت این شرکت را تکرار کرد و جای آن را گرفت.
alt
altپیتر ثیل (Peter Thiel)
یکی از بسترهایی که به داد و ستد و خرید و فروش اینترنتی رونق بخشید و از طرفی باعث شد تا بنگاه های خرده پا و افراد بتوانند به تعاملات مالی بپردازند سرویس محبوب PayPal است که برای کاربران ایرانی به دلیل تحریم ها کمی نا شناخته تر مانده است. یکی از موسسین عمده این سرویس پیتر ثیل است که پس از شهرت این سرویس آن را با مبلغی برابر با 1.5 میلیارد دلار به شرکت eBay فروخت.
alt
altپیر مراد امیدیار (Pierre Morad Omidyar)
پیر امیدیار که مایه مباهات بسیاری از ایرانی هاست یک کارآفرین دو رگه ایرانی آمریکایی متولد فرانسه است که به خوبی طبیعت انسان ها را شناخت و بر همین اساس سرویس خرید و فروش eBay را خلق کرد. وی عقیده دارد که چیزی که برای یک نفر بی ارزش است ممکن است برای دیگری با ارزش باشد و همین منطق سبب شد تا سایت عظیم eBay برای داد و ستد و مزایده کالا ها و خدمات پا به عرصه اینترنت گذارد.
alt
alt
جیمی ویلز (Jimmy Wales)
جیمی ویلز پایه گذار بزرگترین دایره المعارف جهان موسوم به ویکی پدیاست که امروز به عنوان یک منبع کلی مورد استفاده میلیون ها کاربر اینترنت است و توسط همین کاربران نگهداری، پالایش و به روز می شود. حاصل تلاش ویلز امروزه به منبعی ارزشمند در وب بدل گشته که زبان فارسی نیز درصدی از حجم مطالب را به خودش اختصاص داده است.
alt

ا
altاستیوارت باترفیلد و کاترینا فیک (Stewart Butterfield and Caterina Fake)
با رشد اینترنت به اشتراک گذاری عکس ها و تصاویر به یکی از فعالیت های نا گسستنی افراد بدل گشته است. استیوارت باترفیلد به همراه همسرش کاترینا فیک سرویس به اشتراک گذاری عکس flickr را پایه گذاری کردند. این سرویس در ابتدا به صورت یک بازی آنلاین خلق شد و بعد ها ایده آن رشد پیدا کرد و با مشهور شدنش، توسط یاهو خریداری شد.
alt
alt
جاناتان آبرامز(Jonathan Abrams)
جاناتان به همراه دوستش با تاثیر پذیری از سایت Match.com سایت دوستیابی Freindster را پایه گذاری نمود. او توانست با خلق ویژگی های جدید و بهره گیری از پتانسیل های نو ظهور وب این سرویس نو ظهور را به شهرت جهانی برساند.
alt
altنیکلاس زنستروم (Niklas Zennstrom)
نیکلاس زنستروم باخلق سرویس Skype تجربه جدیدی از تماس های مبتنی بر اینترنت را برای کاربران به ارمغان آورد. او با ارائه سرویس هایی با کیفیت عالی و به صورت رایگان برای برقراری تماس صوتی ما بین دو کامپیوتر متصل به اینترنت به شهرت و محبوبیتی جهانی رسید. بلافاصله پس از این کامیابی شرکت او اقدام به گسترش تماس ها به سایر دستگاه ها و از جمله خطوط زمینی کردند و تجربه تماس اینترنتی ارزان قیمت و با کیفیت به زندگی شهروندان آنلاین پا نهاد.
alt
alt
برم کوهن (Bram Cohen)
پس از شهرت سرویس نپستر برم کوهن تصمیم گرفت تا ایده به اشتراک گذاری فایل ها را توسعه و گسترش دهد. او بدین منظور سرویسی با اسم BitTorrent خلق کرد که بر اساس قانون “هر چقدر سریع تر فایل به اشتراک گذاری به همان نسبت می توانی دانلود کنی” پایه گذاری شده است. در این سرویس نظیر به نظیر، فایل های موجود بر روی کامپیوتر های کاربران ما بین سایرین به اشتراک گذاشته می شود و برنامه های دانلود سازگار با سرویس BitTorrent قادر خواهند بود با رهگیری فایل های موجود بر روی سیستم سایرین و اشتراک گذاشتن قدرت پردازش سیستم خود شبکه ای عظیم از تبادل فایل ها ایجاد کنند. این سرویس به دلیل خصیصه های حاکم بر دنیای کامپیوتر ایرانی در بین ایرانیان بسیار محبوب است.
alt
altرید هافمن (Reid Hoffman)
او که یکی از کارمندان اسبق شرکت PayPal است با خلق سرویس شبکه اجتماعی LinkedIn که به واسطه آن کاربران می توانند با درج رزومه کاری خود به صورت حرفه ای به استخدام دیگران در آیند و یا دیگری را استخدام کنند. این سایت کاریابی با بهره گیری از ویژگی هایی که در شبکه های اجتماعی یافت می شود در بین کارجویان دنیا به جایگاهی بی بدیل رسیده است.
alt
altمت مولنوگ (Matt Mullenweg)
مت مولنوگ خالق بهترین ابزار وبلاگ نویسی رایگان دنیا یعنی وردپرس است. وی با خلق این ابزار و نشر آن به صورت رایگان و متن باز انقلابی در این حوزه به پا کرد. همانند سایر نقاط دنیا سرویس وردپرس و ابزار وبلاگ نویسی وردپرس در بین کاربران ایرانی بسیار محبوب است. از وبلاگ های معروف دنیا که بر پایه این ابزار بنا شده اند می توان به TechCruch و نمونه ایرانی آن وبلاگ یک پزشک اشاره داشت.
alt
altچاد هرلی، استیو چن و جواد کریم (Chad Hurley* Steve Chen* and Jawed Karim)
چاد هرلی به همراه استیو چن و جواد کریم از بنیان گذاران سرویس به اشتراک گذاری محبوب YouTube هستند که در حال حاضر این سرویس با نمایش روزانه بیش از 100 میلیون ویدئو در موضوعات مختلف پیشتاز حوزه پخش اینترنتی است. در ادامه کامیابی این سه دوست و همکار شرکت گوگل YouTube را با مبلغ گزافی خریداری کرد. این سرویس الهام بخش ده ها سایت مشابه حتی در داخل ایران شده و می شود.
alt
alt
کریگ نیومارک (Craig Newmark)
کریگ نیومارک با خلق سرویس Craiglist که یک سایت درج آگهی اینترنتی رایگان است به حکومت رسانه های سنتی بر بخش آگهی ها پایان داد. این سایت که الهام بخش بسیاری از سایت های درج آگهی ایرانی و خارجی دنیا بوده با داشتن شاخه هایی متعدد به افراد در یافتن نیازشان کمک می کند.
alt
alt
جولیان آسانه (Julian Assange)
خالق سایت جنجالی ویکی لیکس کسی نیست جز آقای جولیان آسانه. وی با ساختن یک ویکی امن به افراد سراسر دنیا امکان داده تا اسناد طبقه بندی شده محرمانه و سری را که از گوشه و کنار به دست می آورند و یا می ربایند در این پایگاه برای جهانیان با حفظ امنیت و مخفی نگه داشتن هویت شخصی منتشر سازند.این سایت اخیرا با انتشار اسنادی در مورد جنگ عراق و افغانستان جنجالی جهانی به پا کرده است.
alt
alt
دیک کاستولو (Dick Costolo)
دیک کاستولو موسس سرویس FeedBurner است. سرویسی که پس از ظهور خوراک ( RSS) توانست کاربران را در دنبال کردن سایت ها و وبلاگ های محبوب خود بیش از پیش همراهی کند و با ابزارهایی که در دل خود خلق کرد روند پیگیری خبرها و به روز رسانی ها را یک پله ارتقا داد. این سرویس در سال 2007 توسط گوگل خریداری شد و پس از آن دیک به توییتر رفت.
alt
alt
مارک زوکربرگ (Mark Zuckerberg)
مارک زوکربرگ خالق معروف ترین شبکه اجتماعی دنیا یعنی فیس بوک با بیش از 500 میلیون کاربران عضو است. ایده ابتدایی این سایت از خلق یک وب سایت محلی برای دانشجویان دانشکده ای که زوکر برگ در آن تحصیل می کرد نشئت گرفت و کار به جایی رسید که در حال حاضر به قله سایت های اینترنتی از نظر ترافیک راه یافته است.
alt
alt
جک دورسی (Jack Dorsey)
چه کسی است که در مورد سرویس پیان نگاری توییتر چیزی نشنیده باشد؟ سرویسی که توسط جک دورسی برای اینکه آشنایان از حال یکدیگر با خبر شوند خلق شد و رشد کرد. این سرویس در حال حاضر به کاربرانش امکان می دهد تا با به کارگیری حداکثر 140 حرف به بیان حرف های دلخواه خود بپردازند. بسیاری از افراد از این سرویس برای درج نظرات و عقاید و حرف های روزمره خود در تمامی شاخه ها بهره می گیرند و یا حرف های دیگران را مکررا دنبال می کنند. از این میان نیز شرکت ها و بنگاه های تجاری بیکار ننشسته اند و با بهره گیری از این سرویس کسب و کار خود را رونق داده اند.
alt
alt
جف بزوس (Jeff Bezos)
جف بزوس کسی است که بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان یعنی آمازون را خلق کرد و پس از آن کتاب خوان کیندل را ابداع کرد تا پس از قرن ها به ماندگارترین رسانه تاریخ بشر رنگی دوباره بخشد. آمازون در حال حاضر الهام بخش بسیاری از فروشگاه های اینترنتی است و تا کنون پایه گذار بسیاری از سرویس های خرید نوین شده است.alt

جف بزوس موسس سایت آمازون 
 
کپی مستقیم و بدون کوچکترین خلاقیتی از : http://www.websunsoft.com/index.php?newsid=457
نظرات 3 + ارسال نظر
دانشجو جمعه 29 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 04:53 ب.ظ

بدون شک رایانه مدیون زحمات بدون بدیل همچون افرادیه که از هوش خودشون به صورت مثبت استفاده می کنن اما یه لحظه فکر کنین اگه کسانی که از هوششون به صورت منفی استفاده میکنن ومرتکب بزرگترین جرایم اینترنتی میشن از جنبه مثبت هوششون استفاده می کردن رایانه کجا بود

---- شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 08:33 ق.ظ

سلام اگه کسی خبردار شد برنامه زدن ممنون میشیم مارو هم بی خبر نذارید.

مینا شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:00 ب.ظ http://newmagazine2011.blogfa.com

سلام
همیشه کسانی روکه کارعلمی می کنندستایش می کنم موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد