وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

نوکیا باید چکار کند؟ + کشته شدگان مصری + با SEO در نیفتید!!

همونطور که میدونید من عادت دارم وقتی یه مدتی فعالیت نمیکنم به جبرانش پست های چندتایی بنویسم.این بار هم به جبران یک پست تحلیلی و دو لینک به مطلب پست کردم :


۱. نوکیا باید چکار کند؟ نوکیا قول داده تا ۱۱ فوریه (۲۲ بهمن) استراتژی جدید خود را اعلام رسمی کند، اما این شرکت باید چکار کند؟ با Symbian  یا MeeGo بماند ، یا به یک سیستم عامل جدید منتقل شود؟ 

شرح این گزارش از Cnet را میتوانید در ادامه مطلب بخوانید.

آپدیت : جمعه نوکیا اعلام کرد که با Microsoft همکاری خواهد کرد.


۲.در این سایت یادبودی برای تعدادی از کشته شدگان مصری در حوادث اخیر ایجاد شده است.کاری زیبا از تهیه کنندگان این صفحه و مهم تر از آن ایده بسیار جالب سایت 1000memories.com

اما آیا کاربران ایرانی آدرس این سایت را بلد نبودند؟

۳. Never Mess with a SEO این شعاری است که همه باید بدانند!هیچ وقت با یک SEO یا طراح وب یا امثال اینها در نیفتید! اگر میخواهید بدانید چرا به این لینک مراجعه کنید.(لینک فــــیلتـــــر شد! مطلبش رو به زودی میزارم)


 


واقعا سخت است که بفهمیم این روزها در نوکیا چه میگذرد.درحالی که هنوز سهم عمده ای از بازار را در اختیار دارد و بسیار بیش از رقیبانش تلفن میفروشد اما دیگر آن آوازه ی سابق را ندارد و حضورش در ایالات متحده نیز کاهش یافته است.

مطمئنا فنلاندی ها تجارت سالم و کارآمدی از فروش گوشی های سطح پایین (low-end) در بازار پیش رویشان حاصل کرده اند.اما در سه سال گذشته فعالیت بازار در گوشی های هوشمند (SmartPhones) بوده است.با اینکه نوکیا هنوز هم گاهی در این فضا موفق است (مثلا N8 گوشی خوبی بود) اما هنوز استراتژی اش واضح و شفاف نیست.

نوکیا خود از این مشکل آگاه است.سپتامبر گذشته در Nokia World مدیران کمپانی شعارهایی نظیر "تعویض به دنده بالاتر" یا  "بازگشت به رهبری تلفن های هوشمند" را مطرح کردند.اینکه این بازگشت چگونه خواهد بود نقطه بحث مشترکی در صنعت بی سیم است.بسیاری از تحلیلگران نوکیا را به پیوستن به خانواده Android تشویق کرده اند،اما نوکیا تاکنون هیچ بحثی در این مورد نکرده است.

به هر حال جمعه آینده نوکیا در یک ملاقات با سرمایه گذاران در لندن ، به طور کامل استراتژی جدید خود را تشریح خواهد کرد.Stephen Elop مدیرعامل شرکت ، ملاقات ۱۱ فوریه را در "فراخوان فصلی درآمد" هفته گذشته اعلان کرد.آقای Elop در مورد جزئیات توضیحی نداد اما با گفتن اینکه شرکت باید"به یک اکوسیستم رقابتی ملحق شود یا آنرا بسازد" باعث ایجاد موجی از شک و تردید شد.

آقای Elop همچنین در این فراخوان گفت : "بازی از جنگ بین وسایل (Devices) تبدیل به نبرد اکوسیستم ها شده است.""و اکو سیستم های رقابتی جنبش و اشتراک کسب میکنند." در همان موقع عده ای از کارشناسان فرضیه دادند که نوکیا اعلام خواهد کرد که مشغول توسعه یک گوشی بر اساس Windows Phone 7 یا Android است.

این حرکت میتوانید بسیار غافلگیر کننده باشد،با توجه به اینکه در سالیان اخیر این شرکت به طور ملایم با اندروید مخالفت کرده و سعی در ترویج Symbian و توسعه MeeGo داشته است.اما با بازاری که به سرعت در حال حرکت است شاید نوکیا تصمیم گرفته که یک حرکت رادیکال لازم است.اما گزینه های رو به روی آنها چیست؟


ماندن با MeeGo :

تا آنجا که من میبینم بیشتر همکاران روزنامه نگار من از این راه دفاع میکنند.مثلا Mary Jo Foley در ZDnet امکان نمیدهد که یک تغییر سیستم عامل به مایکروسافت انجام شود.Sacha Segan از PC World و Eric Zeman از Information Week هم نوکیا را تشویق به توسعه MeeGo به عنوان یک رقیب ارزشمند برای Microsoft و Google میکنند.

با اینکه این محتمل ترین سناریو است اما نمیتوانم بگویم که مرا هیجان زده میکند.کاربران با تجربه ی سیمبیان عاشق آن هستند اما این سیستم عامل میتواند برای هر کس دیگری دیوانه کننده باشد.شکی نیست که نوکیا Symbian 3 را برای N8 به روزرسانی کرد،اما این کافی نیست.من طرفدار انتخاب مشتری هستم و MeeGo در این مورد نظر مرا جلب نمیکند.این میتواند بسیار جالب باشد و امیدوارم که اینطور باشد اما نوکیا باید گوشی MeeGo واقعی را زودتر ارائه کند.


Android :

کم احتمال ترین از این ۳ مورد است اما غیر ممکن نیست.در واقع پریدن به اندروید مستلزم خطراتی خواهد بود.این سیستم عامل دارد سریعا رشد میکند و توجه بازیکنان بزرگی مثل HTC ، Motorola و Samsung را جلب کرده است.نوکیا دیر به این مهمانی رسیده و رقبای او برای نگه داشتن عنوان رهبری که دارند خواهند جنگید.از طرف دیگر نوکیا میتواند نقش "همیشه دیر می آید،اما ارزش انتظار کشیدن را دارد" ایفا کند.


Windows Phone 7 :

صادقانه بگویم ، من مشکلی در قدم گذاشتن نوکیا در این راه ، در حالی که MeeGo را هم توسعه میدهد نمیبینم. Window Phone 7 جدید است و دردهای رشد خود را هم دارد،اما این سیستم عامل امید زیادی با خود دارد.نوکیا میتواند از همراهی با یک سیستم عامل از صفر سود ببرد و مایکروسافت (که قبلا Elop در آن کار میکرده) میتواند از معرفی خود توسط یک غول صنعت استفاده کند.


(منبع : Cnet

نظرات 3 + ارسال نظر
علیرضا - مهندسی نرم افزار شنبه 16 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 02:58 ب.ظ

سلام
بسیار مطالب جالبی دارید
من روزی سه بار حداقل به شما سر می زنم
اگه شماره تماس یا وبلاگ یا ایمیلی از استاد کاوه علیخانی استاد درس مدارالکتریکی 1 دارید به من اطلاع بدید
خیلی ممنونم
راستی تو این زمان قبل از شروع ترم اساتید رو می شه داخل دانشگاه پیدا کرد؟
کجا می شه اساتید رو ملاقات کرد؟
واقعا جواب این سوالات برام حیاتی و مهمه
در صورت امکان جواب منو بدید

سلام.
شما به ما لطف دارید.
متاسفانه من اطلاعاتی از ایشون ندارم (IT مدار الکتریکی ندارد)
اگه بقیه دوستان اطلاعاتی دارند به ایشون کمک کنند.
پیدا کردن اساتید قبل از شروع ترم کار ساده ای نیست.البته به اینکه با کدوم استاد کار دارید هم بستگی داره.معمولا آقای مرادی یا افراد دیگه که در دانشگاه کار میکنند از ساعات حضور اساتید اطلاعات خوبی دارند.

ستایش شنبه 16 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 07:11 ب.ظ

سلام
ببخشید چون من به کسی دسترسی ندارم که زود جوابمو بده از شما کمک میخوام و مزاحم شما شدم
من برای استادم ایمیل میزنم اما مدام برام از MAILER-DAEMON@yahoo.com یه همچین ایمیلی میاد
Hi. This is the qmail-send program at yahoo.com.
I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses.
This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.

<yousefi.4060@yahoo.com>:
209.191.88.254 failed after I sent the message.
Remote host said: 554 delivery error: dd This user doesn't have a yahoo.com account (yousefi.4060@yahoo.com) [0] - mta1064.mail.mud.yahoo.com

--- Below this line is a copy of the message.

و.......
یعنی به دستش نمیرسه
یا ادرس رو اشتباه وارد میکنم
میدونم اینجا جای یه همچین سوالاتی نیست اما قبل از تایید شدن نمره ها به خاطر اینکه مشروط نشم به نیم نمره احتیاج دارم و به کسی دسترسی ندارم تا راهنماییم کنه
ببخشید

سلام.
راستش خود من آدرس ایمیل این استادی که شما فرمودید رو ندارم که چک کنم ببینم درسته یا نه.
راهی که میتونم بهتون پیشنهاد کنم اینه که به جای . از ـ استفاده کنید : yousefi_4060
اگه باز هم جواب نداد راه دیگه ای به ذهنم نمیرسه،باید از دوستانتون بپرسید.
از قسمت اعتراض به نمره هم میتونید مشکلتونو مطرح کنید یا اینکه مثل کاربر قبلی به صورت حضوری با استاد ملاقات کنید.

تینا مهندسی it سه‌شنبه 23 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 01:02 ب.ظ

سلام مرسی از مطالب خوبتون. میشه جزوه حل المسائل درس مبانی الکترونیک دیجیتال رو تو وبلاگتون بزارید ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد