وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

ورود به توییتر

بسیاری از دانشجویان که به فکر کار کردن هستند (چه قبل از اتمام تحصیل و چه بعد از آن) در مورد اینکه در محیط کار و به خصوص در شروع کار با آنها چطور رفتار میشود مضطرب هستند.

در این مطلب روند شروع به کار یک کارمند جدید در شرکت توییتر را به نقل از Alex McCauley مسئول موقعیت های تجاری (بخشی از واحد منابع انسانی) توضیح خواهیم داد.

البته منکر این قضیه نمیشویم که روند شغل و استخدام در ایران متفاوت است و همچنین این روند در شرکت های مختلف هم متفاوت است.اما دانستن اینکه با یک کارمند جدید در توییتر چگونه رفتار میشود خالی از لطف نیست.


روند شروع به کار ما اصولا به این صورت است :


- قبل از شروع روندی هست که ما به آن "Yes to Desk" یا "از بله تا میزکار" میگوییم،یعنی از زمانی که شما به استخدام بله میگویید تا زمانی که به میزکار میرسید.تعداد بیشماری مرحله و پاسکاری شدن (بیش از 75 مرحله) بین واحدهای مختلف منابع انسانی ، IT و تسهیلات است.ما مطمئن میشویم که ایمیل آدرسی که میخواهید را دارید، یک تیشرت و یک بطری نوشیدنی روی میز شما آماده است ،در تمام سیستمهای داخلی ، یک میز بر اساس اینکه روی چه موضوعی کار میکنید و با چه کسی کار میکنید به طور استراتژیک به شما اختصاص داده شده است ، و PDF های رنگارنگ برای شما ارسال شده است تا توضیح دهد در روز اول منتظر چه باشید و غیره.


- ما برای اینکه روزهای دوشنبه (اولین روز کاری هفته در غرب) مناسب و خوشامد باشد چند کار کرده ایم ، چون میدانیم این روز میتواند ترسناک باشد.برای مدت زیادی ما مدیرانی داشتیم که با استخدامی های جدید سر صبحانه ملاقات میکردند ، قیافه آنها مشخص بود.اما حالا مدیر ارشد اجرایی (معادل مدیر عامل - رئیس کل) ما آقای Dick Costolo به جای آن با همه صبحانه مبخورد.پس این یک صبح لجستیکی منابع انسانی/تسهیلات/IT  است.ما میزهای خود را در محل نهار رزرو میکنیم و هر استخدامی جدید نهار را با تیم جدیدش میخورد (اضطراب اینکه "با چه کسی سر میز خواهم بود" از بین میرود).بعد از ظهر صرف جلسه "پیچ و خم شرکت" میشود که توسط من برگزار میشود.در این جلسه ساعاتی صرف مطلع کردن استخدامی های جدید از سرعت در تیم ها ، پروژه ها ، تاریخچه شرکت ، شوخی های داخل شرکت ، فــیــلترهای جیمیل ، ابزارهای داخلی و غیره میکنیم.


- بعد از این آنها به مقدار زیادی آماده شده اند.ما میخواهیم که افراد هرچه سریعتر مشغول کار شوند، کار زیادی برای انجام دادن هست.ما یک "ساعت خوش" ماهانه با تیم ارشد داریم.همچنین یک زمانبدی چرخشی 5 هفته ای از ارائه های 30 دقیقه ای در بعد از ظهرهای جمعه داریم.بنابراین شما ممکن است در یک جمعه 30 دقیقه پای حرف گروه وب باشید ، 30 دقیقه پشتیبانی ، 30 دقیقه بین الملل و 30 دقیقه ارتباطات ، و جمعه بعد ۴ گروه دیگر.این باعث میشود که شما در 5 هفته اول تقریبا تمام سرگروه ها/ معاون ها / مدیرها را ببینید و سوالات خود را بپرسید.محبوب ترین آنها هم ارائه ی گروه "ارزش افزوده" و "تجارت" در مورد "داستان توییتر" است.این جالب ، الهام بخش و قوی است.


- ما یک مهندسی ویژه با تمرکز روی تمرین/شروع به کار داریم که روز چهارشنبه صبح شروع میشود و بسیار طولانی تر(چندین روز) و با جزئیات بیشتر است.چون میخواهیم افراد هرچه زودتر و با سرعت در پایگاه کد ما کار کنند.



البته مسلم است که این روند همیشه در حال تغییر است.ما تغییرات کوچکی اینجا و آنجا ایجاد میکنیم تا گیج کنندگی چیزها را کاهش دهیم ، یا محتوای اینجا و آنجا را عوض میکنیم تا جریان منطقی تر شود.با افراد هر 1 تا 3 ماه صحبت میکنیم تا ببینیم چکار میتوانیم بکنیم تا بهتر شود.این یکی از کارهایی است که هرگز "تمام" نمیشود.


(منبع)

نظرات 4 + ارسال نظر
بهنام پنج‌شنبه 21 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 05:18 ب.ظ http://kermanshah-tricks.blogfa.com

سلام
جالب بود، مرسی

سعید شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:43 ب.ظ

سلام
کسی شماره ای ُ آدرسی ُ میلی از استاد حاتمی (ریاضی ۲) نداره؟
کسی نمیدونه کجا میشه ایشون رو پیدا کرد؟؟...

؟ دوشنبه 9 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 10:47 ق.ظ

سلام میتونید وقتی برنامه کلاسا روزدن - توی سایتتون به صورت باز شده بزنید چون فرمتش به صورت rar هست نمیتونم بازش کنم ((kshpnu.ac.ir
ممنون

ما معمولا فقط برنامه کلاس رشته IT رو میزنیم و کاملا هم متنی میزنیم یعنی دانلودی نیست.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 09:03 ق.ظ

ممنون منم همینو میخوام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد