وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

بازخورد های پک من و گوگل

عادت عوض کردن لوگوی گوگل رو که در جریانش هستید.یادتون هست چند وقت پیش گوگل به جای لوگو از بازی پک من که به صورت فلش با جاوا اسکریپت بود استفاده کرد و توجه همه رو به خودش جلب کرد.

به فاصله کوتاهی اخبار جالب و متنوعی از بازخوردهای این کار پخش شد که به دلیل همزمانی با فصل امتحان و کمبود وقت من و شما نتونستم توی وبلاگ بزارم.بازخوردهای مثبت و منفی زیاد بود اما طرفداران پک من و طرفداران گوگل آنقدر از این موضوع استقبال کردند که گوگل صفحه مورد نظر رو دائمی کرده و در این آدرس قرار داده!

دو تا از این موارد که به نظر خودم از همه جالب تر بود رو در ادامه مطلب مبتونین بخونین.


۱.خسارت میلیون دلاری

۲.خانم مسن

قبل از اینکه به اون دوتا خبر برسیم اینو بگم که توی مطلب قبل این مورد رو فراموش کردم بگم که برای شروع بازی باید از دکمه Insert Coin که جایگزین دکمه I'm feeling lucky شده استفاده کنین.


بازخورد اول: ضرر میلیون دلاری

شرکت Rescue Time یه شرکتیه که در زمینه مدیریت زمان فعالیت میکنه.با ابزارها(نرم افزارها) و خدماتی که ارائه میده در جهت بالابردن بازده کارمندان و شرکت ها فعالیت میکنه.

این شرکت اعلام کرده که بنا بر گزارشات،گوگل در اون روز 504,703,000 بازدیدکننده داشته.بر اساس این آمار:

  1. پک من گوگل 4,819,352 ساعت کاری مفید را تلف کرده است.(البته این به غیر از 33,6 دقیقه برای هرنفری است که گوگل در طول روز عادی تلف میکند)
  2. اگر هر کاربر گوگل به طور متوسط 25دلار در ساعت خرج داشته باشد 120,483,800 دلار ضرر در اثر این کار به وجود آمده است.(هزینه 1,3 تا 2 برابر دستمزد است)
  3. با این هزینه(120,483,800 دلار) میتوان تمام 19,835 کارمند گوگل را استخدام کرد و این معادل 6 هفته کار آنهاست.(تمام کارمندان! از رئیس کل گرفته تا نظافتچی)
  4. در صورتی که هر کاربر که با پک من گوگل کار کرده هزینه ای برابر یک کارمند گوگل داشته باشد ضرر به وجود آمده برابر 298,803,988 دلار خواهد بود.

البته شرکت فوق به نوعی تندروی کرده.رمان ارزش دارد،وقت کار برای کار است نه تفریح اما....

بهترین نظر مخالفی که به گزارش فوق داده شده بود به نظر من این بود : چرا اینطور حساب کنیم؟ چرا نگوییم کارمندی که اول صبح خود را با این بازی شروع کند تا ۴ ساعت بعد با انرژی تر،شاداب تر و پربازده تر است؟!


بازخورد دوم: خانم مسن

همون طور که تا حالا متوجه شدین این بازی با همون سرو صدای مخصوص خودش اجرا میشه(اگه تا اینجای مطلب رو خوندی و پک من گوگل رو امتحان نکردی دیگه آخرشی!!)

در این گیر و دار صدایی از خانم مسنی روی اینترنت پخش شد که به بخش پشتیبانی فنی شرکت کامپیوتری زنگ میزنه و درخواست میکنه که پک من رو غیر فعال کنن.

تماس ایشون به اپراتوری به نام "برایان" وصل میشه و میگه :"من بازی پک من رو دارم و میخوام از روی Home Page من غیرفعالش بشه"

برایان براش توضیح میده و میگه که شرکت گوگل پک من رو اونجا قرار داده و خانم مسن با یه OK جواب میده هرچند که خیلی دلش میخواد بگه "چه مرگشون بود که همچین کاری کردن؟!"

اما این خانم به جای این سوال میپرسه : "چجوری میتونم از شرش خلاص بشم؟" برایان میگه : "فردا خود به خود میره"

"پس من نمیتونم امروز مطالعه کنم؟" مشخص شد که صدای پک من باعث میشه این خانم نتونه صدای فایل های تصویری Jeff Paul  رو بشنوه!

به احتمال 99 درصد شما با Jeff Paul آشنا نیستید.این فرد کسیه که تضمین میکنه شما میتونین از طریق وب میلیونر بشین.برنامه های "میانبری به میلیون" یا Shortcuts to Millions این فرد الان به صورت دوره های آموزشی داره تشکیل میشه.

حالا امیدوارم متوجه وضعیت بشین : این خانم مسن الان داره به سوی میلیونر شدن قدم بر میداره که یهو پک من مثل یه بلای آسمانی جلوش ظاهر شده و راهشو سد کرده.

برایان در حالی که بعضی لحظه ها واقعا نمیتونه نخنده میگه: "شما از فایر فاکس استفاده میکنید،درسته؟" و جواب میاد که "فکر میکنم این طوره"

البته در مورد این خانم اشتباه نکنید : اون میدونه که Tab چیه و چند لحظه بعد با زدن دکمه قرمز همه چی تموم میشه و فقط اون میمونه و Jeff.دیگه از پک من و گوگل خبری نیست.

آخرین سوال این خانم این بوده که :"واسه این موضوع چند نفر بهتون زنگ زدن؟" !!!!!



نظرات 4 + ارسال نظر
ناشناس شنبه 19 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 09:44 ق.ظ

سلام آقا امیر عزیز خوبید؟

راسته که میگن میخوان از ترم بعد مشروطی رو بردارن و معدلای زیر ۱۷ تا ۱۷واحد رو بردارن؟


بای

سلام دوست ناشناس!
راستش من خودمم اطلاع درستی ندارم.
اگه چیزی شنیدم حتما حتما مینویسم.
موفق باشید!

ناشناس شنبه 19 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 07:13 ب.ظ

ممنون از لطفتون
امیدوارم همیشه تو درسا موفق باشید

اتابکی شنبه 19 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 10:58 ب.ظ http://shoploger.com

سلام
در صفحه گوگل پک من با جاواست نه فلش
شاد باشید

سلام.
ممنون از تذکر خوب و به جای شما.
البته برنامه نویس های وب سر این موضوع اختلاف دارن و گوگل هم اصلا خودشو داخل نمیکنه.
اصل و پایه ی این بازی با جاوا اسکریپت نوشته شده اما صداها توسط فلش هست.یعنی اگه شما فلش بروزر رو غیر فعال کنید متوجه تغییراتی از جمله صدا خواهید شد!
باز هم ممنون.
بیشتر:
http://www.google.com/support/forum/p/Web Search/thread?tid=5f92b5917074808c&hl=en


http://technologizer.com/2010/05/21/googles-pac-man-works-on-iphone-ipad/

http://www.electronista.com/articles/10/05/21/google.snubs.adobe.by.making.non.flash.game/

سید عبدالله نجومی دوشنبه 21 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 10:07 ق.ظ http://hot-pnu-genaveh.blogfa.com

سلام دوست عزیز. خوب هستید؟

از این مطلب بسیار خوشم آمد. اگر مایلید وبلاگ بنده را با نام " مهندسی کامپیوتر پیام نور گناوه " لینک کنید و خبر دهید تا شما را با عنوان انتخابی خودتان لینک کنم.

با تشکر از لطف شما...
برقرار باشید

پگاه:سلام لینک شدید.به امید همکاری های بیشتر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد