وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

لوگوی گوگل تبدیل به بازی شد

میخواهید در گوگل جستجو کنید؟ به جای این کار بازی کنید!

حتما اطلاع دارید که گوگل به مناسبت های مختلف لوگوی سفحه اصلیش رو عوض میکنه.این رسم شاید بیش از ۱۰ سال(تقریبا از زمان معروف شدن گوگل) اجرا شده.مثلا در مورد نوروز.البته معمولا سعی میشه که مناسبت علمی،هنری یا اجتماعی باشه و از سیاست دوری بشه.

گوگل آرشیو کاملی از این لوگوها داره که یه قسمتش رو طراحان گوگل درست کرده اند و یه قسمت رو طراحان خارج از گوگل فرستاده ان.

اولین بار به خاطر روز تولد نیوتن(کاشف جاذبه زمین) لوگوی گوگل متحرک شد(سیبی که از درخت می افتاد).این بار به خاطر ۳۰ امین سال تولید بازی پک من (PAC MAN) لوگوی گوگل تبدیل به این بازی شده!

(فقط بهش نگین خط خور که من به این عبارت حساسیت دارم!!)

بقیه در ادامه مطلب.

بله دقیقا تبدیل به بازی شده! یعنی کنترل پک من کاملا دست شماست.با کلیدهای راست و چپ و پایین و بالا پک من را میتوانید کنترل کنید.قوانین بازی هم که ساده و مشخص است:تمام نقطه ها را جمع کنید بدون اینکه هیولاهای رنگی(قرمز،بنفش،آبی و نارنجی) با پک من برخورد کنند.گرفتن دایره های بزرگ باعث میشود بتوانید هیولاها را خورده و امتیاز بیشتری بگیرید.

راستش من هیچ وقت از این بازی خوشم نیومد و اون لذتی که باید نبردم.معمولا یکی دو مرحله بیشتر پیش نمیرفتم،ماریو جذاب تر بود!! ولی بازم وقتی اسم این بازی و مشابه هاش میاد یه حس نوستالژیک به آدم دست میده.یاد زمانی که ساعت های زیادی پای میکرو و قبلش هم آتاری می نشستیم! 

در آینده نزدیک چند تا عکس و احتمالا یه برنامه واسه بازی های قدیمی(در حد آتاری!) میزارم تا یه خاطره ای تازه کنین.اگه موافقین توی قسمت نظرات اعلام کنین.


یه نکته ای توی این کار گوگل خیلی مشکوکه.افرادی که در جریانات اخیر اپل و ادوبی قرار دارند ممکنه حدس هایی بزنن.همونطور که میدونین اپل و مایکروسافت با فلش مخالف شدن و گقتن نمیخوایم از فلش توی دستگاه هامون استفاده کنیم و در عوض گوگل از فلش استقبال کرد و گقت باهاش موافقیم.حالا این بازی گوگل که با فلش درست شده میتونه یه مبارزه تبلیغاتی واسه فلش باشه...

اطلاعات بیشتر : صفحه پک من در ویکیپدیا  قابل توجه شما اینکه به زبانهایی که تا حالا اسمشون رو هم نشنیدین توی ویکیپدیا در مورد پک من مطلب هست ولی به فارسی نیست.

مطلب مرتبط: سوارکاران غروب

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد