وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

گوگل اسلامی یا گوگل وهابی؟

گوگل اسلامی یا گوگل وهابی؟

مدتی پیش در پایگاه اطلاع رسانی ITanalyza.ir مطلبی به نقل از خبرگزاری رسا نوشته شده بود که در آن از  موتور جستجوی مطالب اسلامی خبر میداد.این موتور جستجو که یک گوگل سفارشی شده است برای استفاده ی مسلمانان طراحی شده و مطالب مربوط به مبانی و احکام اسلامی ، غذای حلال، سایتهای خبری و آموزش قرآنی را در بر میگرد.همچنین این موتور در هنگام جستجو عکسها و تصاویر مبتذل و نامناسب را به صورت اتوماتیک حذف می کند.

اما مشکل چیز دیگری است....قابلیت سفارشی سازی جستجوی گوگل چند سالی است که در اختیار کاربران قرار گرفته که به خودی خود ارزش ندارد، بلکه همه توانایی و ارزش آن در انتخاب و گزینش سایت‌های هدف جستجوست و اینجاست که جهت‌گیری گردانندگان در نتایج به دست آمده بسیار اثرگذار می‌شود.

به گزارش تابناک سایت گوگل اسلامی، تمایلات شدیدی به مجموعه چند سایت islamonline.net - islamway.com - islam2all.com - islamweb.net - islam-guide.com - al-islam.com - islammessage.com و islamqa.com دارد ـ اگر نگوییم از سوی آنها گردانده می‌شود ـ و بنا بر دیدگاه‌های گردانندگان این چند سایت، جستجوی خود را انجام می‌دهد. این چند سایت از بارزترین سایت‌های دعوت به اسلام ولی با گرایش شدید به وهابیت هستند و مبارزه با تفکر شیعه از مهمترین برنامه‌های آنهاست.

بنا بر این گزارش، چنین رویکردی در موتور جستجوی این سایت نیز در نظر گرفته شده است؛ برای نمونه، با جستجوی کلمه شیعه بیشتر نتایج ـ دقیقا جز یک نتیجه در‌ سه صفحه نخست ـ به مطالبی در رد شیعه بر سایت‌های تند وهابی و یا گروه‌های اینترنتی آنها باز می‌‌شود. البته در این بین، گاه نتایجی در برخی سایت‌های شیعه یا بی طرف هم یافت می‌شود، ولی تعداد آنها بسیار ناچیز است و گویا تنها برای خالی نبودن عریضه در نظر گرفته شده‌اند و برای همین، معرفی و تبلیغ برای چنین سایتی که هدف آن تعریف خاصی از اسلام و ارایه دیدگاهی ضد شیعه است، چندان جالب به نظر نمی‌رسد.

(آدرس سایت : theislamicsearch.com )

نظرات 1 + ارسال نظر
دوست چهارشنبه 7 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 10:39 ب.ظ

والا حق دارن!ما که تو ایرانیم و شیعه ی علوی (نه صفوی)هستیم حالمئن داره از همه چی بهم میخوره!چه برسه به اونا!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد