وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

روبات ها هم دروغ میگویند!!!

قبل از خبر: همانطور که میدونین بحث روبوتیک در دانشگاه ما در بین دانشجویان دانشکده فنی بحثی تقریبا داغ است(کاری به بازدهی و توانایی و ... تیم های مربوطه ندارم).چند ماه پیش با یکی از دوستان در این مورد حرف میزدیم که جمله ی جالبی را نقل قول کرد "ربات دروغ نمیگه..." که بعد از خواندن این مطلب دقیقا یاد ایشان افتادم و دوست دارم اگه این مطلب رو میخونه بدونه که انسانها دوست دارن ربات ها شبیه خودشون بشن، پس اگه لازم باشه مجبورشون میکنن دروغ هم بگن!

حالا اصل خبر:

تا به حال گروه های زیادی با بیشتر شدن قدرت رباتها نگران غلبه ی آن ها بر انسان بودند که اکنون وقت آن است که حسابی بترسند زیرا آزمایشی نشان داده که که روباتها میتوانند دروغ گفتن و فریب دادن یکیدیگر را بیاموزند!

این آزمایش برای پروژه های اکتشافی و تحقیقاتی برای یافتن منابع پاک و دوری از منابع آلوده انجام میگرفت.


شرح کامل در ادامه ی مطلب

در این آزمایش 1000 روبات شرکت داشتند و در تیم های 10 تایی تقسیم شده بودند.هر روبات یک حسگر، نور آبی و کدهای باینری 264 بایتی (ژنوم) داشته است که اختیار عملکرد روبات در برابر محرک های آزمایش را کنترل میکرده است.

روباتهای گروه اول طوری برنامه ریزی شده بودند که بعد از یافتن منابع پاک با روشن کردن چراغهای خود دیگران را به سوی آن منبع هدایت کنند.روبات ها با یافتن منابع پاک امتیاز مثبت و با یافتن منابع آلوده امتیاز منفی میگرفتند.

در حدود 200 ژنوم در میان روباتها به گونه ای تغییر کرد که بتواند برنامه های درون خود را برای بهتر یافتن منابع پاک و ایجاد ارتباط با بقیه ی روباتها کامل کند.

منابع پاک محدود بوده و به این ترتیب تمام روباتها توانایی استفاده از منابع پاکی که یافته اند را نداشته و افزایش تعداد روباتها میتوانست روباتی که منبع را یافته بود از دریافت امتیاز محروم کند...

پس از گذشت چند دوره 60 درصد از روباتها به گونه ای تکامل یافتند که میتوانستند بهد از یافتن منبع پاک چراغهای خود را خاموش نگه دارند و دیگران را از وجو آن آگاه نکنند(فریب)!!! 

بدین صورت روباتها توانایی فریب دیگر روباتها را به دست آوردند و نفع خود را به کمک که بقیه ی روبات ها ترجیح دادند...


بعد از نوشتن : آیا انسان ها پاک تر نیستند؟

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] یکشنبه 1 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 07:45 ب.ظ

baba bikhial ma raeise jomhouremoon mese ab khordan doroogh mige,ba labaye hamamoon bazi mikone!!!che berese be in bakht bargashteha!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد