وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

با ونیش اطلاعات شما خود به خود از بین خواهد رفت!

پروژه ی ونیش(Vanish :به معنای ناپدید شدن) به کاربران خود این امکان را میدهد که داده ای که در اینترنت منتشر میکنند را کنترل کنند(در تمام طول عمر داده).همچنین این امکان را ایجاد میکند که بر کار سرویس های محاسباتی(Computing services) نظارت کنند.


ونیش برای داده هایی طراحی شده است که مدت عمر مشخصی دارند;مانند ایمیل ها.این ها داده هایی هستند که کاربر ترجیح میدهد نابود شوند ولی بعدا و بدون هماهنگی منتشر نشوند.


در قسمت ادامه ی مطلب میخوانید:

ونیش با چه سیستم هایی کار میکند؟

ونیش را چه کسانی استفاده میکنند؟

ونیش چگونه کار میکند؟

...

ونیش قابلیت این را دارد که به صورت شخصی یا تجاری استفاده شود.کاربران شخصی ونیش ممکن است آنرا برای فیسبوک,جی میل,هات میل,Google docs و ... استفاده کنند.

کاربران تجاری میتوانند برای Self destruct (نابود شدن خود به خود) ایمیل های شرکت یا موسسه استفاده کنند,بدون نگرانی در مورد اینکه آن ایمیل در کجا ذخیره شده است.

ونیش چگونه کار میکند؟ ونیش داده های شما را رمز گزاری میکند.با این کار تمام آن -بدون نگرانی از اینکه ممکن است کش(Cache) شده باشد یا به قطعات کوچک آرشیوی تبدیل شده باشند- در تاریخی که شما تعیین کرده اید بدون نیاز به هیچ عملی توسط کابر یا سرویس دهنده غیر قابل خواندن خواهند شد.(.م)

برای مثال شما بعد از نصب پلاگین ونیش در مرورگر فایرفاکس میتوانید یک ایمیل منتشر کنید یا یک مطلب در وبلاگ خود بنویسید که 8 ساعت بعد ناپدید شود.قبل از تمام شدن مهلت 8 ساعته هر کسی میتواند آنرا بخواند و به آن دسترسی داشته باشد.ولی بعد از اتمام مهلت...نه کاربر,نه گوگل,نه حتی هکری که شبکه نفوذ کرده و کلا هیچ کس نمیتواند به آن اطلاعات دسترسی پیدا کند.

اینکه داده ها قبل از اتمام مهلت در کجا ذخیره شوند بی اهمیت است,داده خود به خود نابود یا به عبارت بهتر غیرقابل خواندن میشود.

ونیش هنوز به صورت نسخه ی اولیه میباشد.

سازندگان ونیش Hank Levy ,Yoshi Kohno , Amit Levy , Roxana Geambasu دانشجویان و فارق التحصیلان دانشگاه واشنگتن هستند.



(اطلاعات بیشتر:Vanish )

(مطلب دانشگاه واشنگتن در مورد Vanish)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد