وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

خبر جنجالی » هشدار هک به سایت وزارت علوم + بازتاب هایش + عکس

   به علت سوء استفاده و برداشت سیاسی از این موضوع  و مطلب ، نام دانشجو ( به علت درخواست خودشون )  پاک شد !

 توضیحات دانشجو مورد نظر درباره این کار :

(ماجرا از اینجا شروع شد که من در وبلاگی هشداری به سایت وزارت علوم و بعضی از سایت ها دادم و در آن به حفره های امنیتی آنها اشاره کردم و تصاویری از نفوذ خود در سایت وزارت علوم گذاشتم و سعی کردم اطلاعات رسانی کوتاهی داشته باشم که بدون اطلاع من این خبر به سایت های بالاترین ، خبرگزاری مهر و از این سایت ها به کل خبرگزاری ها پخش شد و جنجال زیادی ایجاد کرد که بنده به هیچ عنوان قصد چنین کاری نداشته و حتی فکر نمیکردم که این خبر به گوش وزیر علوم برسد و معاون وزیر علوم در این موضوع مداخله نماید به هر حال چیزی که برای من به عنوان یک طراح و برنامه نویس مهم بود بعد فنی این موضوع بود که متاسفانه در سایتهای ضد جمهوری اسلامی تماما از صحبتهای من برداشت سیاسی شد و حقوق ارزشی اینجانب را زیر پا گذاشت و فعلا تا مدتی مجبور به سکوت هستم از تمام دوستان بابت مسائل پیش آمده و عدم پاسخگویی عذر خواهی میکنم و در زمان مناسب تمام اشکالات و سوالات شما را به غیر از هک چه سخت افزاری و نرم افزاری با کمال میل و در حد توان پاسخگو هستم. منبع : صحفه کلوپ ایشان)

 

لینک تعدادی از این خبرگزاری ها:

http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?NewsID=1147263

http://javanemrooz.com/news/page-6250.aspx

http://fararu.ir/vdcgx79n.ak9nu4prra.txt

متن خبر و تصاویری از بخشهایی پنل مدیریت سایت وزارت علوم و لینک بقیه خبرگزاری ها در ادامه مطلب........
 
 
 
 متن خبر :
 ( "سایت وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران"  و اکثر وبسایت های دولتی شدیدا دارای حفره های امنیتی فراوانی هستند که میتوان به راحتی آنها را هک نمود و توانسته ام در کوتاهترین زمان به پنل سایت وزارت علوم راه پیدا کنم و همینجا اعلام میکنم که سعی در خرابکاری نداشته و از درج مطالب در سایت وزارت علوم خودداری میکنم و صرفا جهت هشدار  امنیتی به این سایت تنها پنل هایی که به آن نفوذ شده را آزاد و به کاربران نشان میدهم و اعلام میکنم هدف از تمامی نفوذها تنها هشداری به سایت های دیگر است که دارای خلاء امنیتی بالایی هستند و بعد از درج این مطلب اینجانب هیچ گونه مسئولیتی در قبال امنیت این سایت ندارم.)
برای حفظ امنیت سایت مسیر پنل حذف می شود.   
 
تصویر 1:

تصویر 2:
تصویر 3:
تصویر 4:
تصویر 5:
تصویر 6:
تصویر 7:
تصویر 8:
 تصویر 9:

این تنها گوشه ای از امنیت پایین وبسایتهای دولتی و کشور است که بارها مدعی شده در جنگ های سایبری توان بالایی دارد.در صورتی که حتی سایتهای دولتی آن از امنیت بسیار پایینی برخوردارند.

 

 
نظرات 4 + ارسال نظر
امیر چهارشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 10:33 ب.ظ

ممنون خبر جالبی بود.
این نشون میده در آینده یا میان از ماها استفاده میکنن واسه امنیت سایت ها یا اینکه یه گروه های دیگه ای مارو استخدام میکنن واسه هک سایت های نا امن!!!!
به هر حال کار ما تضمین شده است!

پگاه پنج‌شنبه 18 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 12:51 ب.ظ

جای اینکه یه برخورد درست کنند و از این افراد و توانایی هاشون برای حل مشکل استفاده کنن صورت مسئله رو پاک میکنن حتی نمیشه ابراز تاسف کرد....

افخمی پنج‌شنبه 18 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 05:46 ب.ظ

واقعا عالیه
منم هم با امیر موافقم هم با پگاه

بهنام پنج‌شنبه 18 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 06:25 ب.ظ http://computerkangavar.blogsky.com

جالبه ها! این هکر شریف که یه فرم پرسنلی هم برای خودش پر کرده! چطور گفته اسممو حذف کنید؟!
در هر صورت باید امنیتشون بره بالا تا این هکرهای عرب نیان به راحتی هکشون کنن و برای خودشون افتخار کنن و بگن ما یه سایت دولتی ایران رو هک کردیم!!

اسامه : درسته توی عکس ها اسمشون هست اما بنا به درخواست خودشون که ازم خواستن اسمشون رو از متن خبر پاک کنم ، منم اسمشون رو پاک کردم ....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد