وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

سرویس "صندوق اولویت دار" از جی میل

با گذشت زمان همیشه مشکل های جدید به وجود میاد و برای اون مشکل ها هم راه حل!

مثلا ایمیل : بعد از مدتی اسپم ها رواج پیدا کرد و سیستم ها ضد اسپم برای مقابله به وجود آمد.

اما مشکل بعدی که پیش میاد : ایمیل هایی که مهم نیستند ولی اسپم هم نیستند.یعنی شخص خودش درخواست دریافت چنین ایمیل هایی را داشته ولی جواب دادن به آنها  ضروری نیست یا از درجه پایینی از اهمیت برخورداره.

راه حل در صندوق اولویت دار است.

صندوق اولویت دار هنوز آزمایشی هست و قراره به زودی نسخه Beta عرضه بشه.این صندوق ایمیل ها را به سه بخش تقسیم میکنه : مهم و خوانده نشده ، ستاره دار ، بقیه چیزها

Doug Aberdeen ،  مهندس نرم افزاری که در گوگل کار میکنه ، در این مورد توی وبلاگ رسمی جی میل نوشته که این قابلیت برای ایمیل هایی است که اسپم نیست ولی "خیلی هم مهم نیست" . این کار باعث میشه چیزهای مهم از "Bologna" و "Bacn" جدا بشه! (Bologna  به چیز مزخرف و Bacn به ایمیل غیر مهم گفته میشه)

نکته ی دیگه ای که هست کاربر الزامی نداره قوائدی رو تعیین کنه که بر اساس اونا ایمیل ها دسته بندی بشه.سیستم خودش یواش یواش از کاربر یاد میگیره : چه نامه هایی یا از چه فرستنده هایی سریعا باز میشه و جواب داده میشه و چه نامه هایی معمولا نادیده گرفته میشه یا دیرتر از بقیه باز میشه.علاوه بر این با دکمه های + و - که کنار هر ایمیل وجود داره میشه اهمیتش رو تعیین کرد.

این سیستم قراره از هفته آینده فعال بشه و مسئولین گوگل اعلام کردن که لازم نیست برای استفاده جای خاصی برین،فقط دنبال لینک New! Priority Inbox در گوشه بالا سمت راست جی میل بگردید!

این قابلیت از تست های اولیه هم سربلند بیرون آمده.مثلا Nick Bilton از نیویورک تایمز میگه : هفته گذشته من از این قابلیت  به صورت آزمایشی استفاده میکردم.مشکل ایمیل های اضافه به طور کامل حل نشده بود ولی به هر حال کارا راحت تر شده بود.


منبع : Cnet

نظرات 1 + ارسال نظر
۶۳ شنبه 13 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 12:30 ب.ظ

آفرین به این همه درک و درایت و خلاقیت گوگولی مگولیا
خیلی قابلیت مفیدی هستش
مطمئنا استفاده میبریم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد