وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

تبلت هندی به قیمت ۳۵ دلار!

قبلا در مورد iPad به عنوان تبلت جدید اپل زیاد مطلب نوشتیم.( +  +  +  )

حالا یک شرکت هندی نمونه اولیه از یک مدل تبلت ساخته که با قیمت ۳۵ دلار عرضه میشه.

توجه کنین که قیمت iPad رو خود سایت فروش اپل از 499.00 تا 829.00 دلار قیمت داده!! طبق شایعات و نوشته های پراکنده وبلاگ ها قیمت این محصولات در ایران از 750000 تومان تا 1150000 تومان هست.

در ادامه مطلب میبینیم جریان این تبلت چی هست.

مدل اولیه این تبلت جدید به قیمت 1500 روپیه یا همون 35 دلار عرضه شده و احتمال دارد بعد از فرآیندهای تحقیق و توسعه قیمت آن حتی پایین تر هم برسد.

Kapil Sibal وزیر توسعه منابع انسانی کشور هند این محصول فوق العاده ارزان که به صفحه لمسی هم هست رو در دهلی نو به نمایش گذاشت و آن را به عنوان قسمتی از تلاش برای تامین دانش و تحصیلات با کیفیت بالا در کشورش دانست.این تبلت همچنین امکان استفاده از انرژی خورشیدی را دارد و این باعث میشود حتی در مناطق روستایی و بیابانی هم بتوان از آن استفاده کرد.

این کامپیوتر که با لینوکس کار میکند در ابتدا شبیه iPad به نظر میرسد و امکانات اصلی آن هم همانی چیزی است که از یک تبلت میخواهید : مرورگر وب،پخش مولتی مدیا،PDF خوان،Wi-Fi و امکانات کنفرانس ویدیویی.دستگاه 2GB رم دارد اما از هارددیسک خبری نیست و به جای آن باید از مموری کارت استفاده کرد.دارای پورت های USB است (iPad پورت USB ندارد!) و از سال آینده در دسترس تمام اقشار از کودکان دبستانی تا دانشجویان دانشگاه خواهد بود.

دانشجویان چندین شعبه از انستیتو تکنولوژی هند (Indian Intstitute of Technology) با همکاری هم مادربردهای این کامپیوتر را طراحی کرده اند.به همین دلیل وزارتخانه انتظار دارد کاهش قیمت تا 20دلار را ببیند و حتی به 10 دلار برسد.

آقای Sibal این دستگاه که هنوز نامگذاری نشده را جوابی به لپتاپ های OLPC موسسه MIT که هدف آن کودکان کشورهای در حال توسعه بود و هزینه آن 100 دلار اعلام شده بود و در آخر به 200 دلار رسید میداند.(OLPC=One Laptop Per Child یا هر کودک یک لپتاپ)

البته مشکلات دیگری نیز وجود دارد. Zubin Malhotra کارشناس تحصیلات و آموزش به خبرگزاری Newsxlive گفته که "این فقط یک نمونه اولیه است.ما باید افرادی را پیدا کنیم که بتوانند این محصول را با این قیمت تولید کنند و همچنین آن را توسعه دهیم"

این تبلت قسمتی از  یک برنامه بزرگتر است که هدف آن ارتقا سیستم آموزشی هند از طریق تکنولوژی است.به گزارش وزارت توسعه منابع انسانی تقریبا 8500 دانشکده در این کشور از اینترنت با پهنای باند بالا بهره مند هستند و 500 دوره ویدیویی و تحت وب برای آپلود روی YouTube و پورتال های دیگر آماده است.

دقت کنید که YouTube برای ما غیرقابل دسترس است!!!!!

در عکس آقای Sibal رو با مدل اولیه این تبلت میبینید:


(عکس از Cnet / منبع اصلی AP)


منیع: Cnet.com

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] جمعه 8 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:26 ق.ظ

این و آیپد هردو تبلتند
ولی این کجاو آن کجا....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد