وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

خواب زمستانی ویندوز

گاهی اوقات نیاز به خاموش کردن سیستم بدون بستن برنامه های اجرایی!آیا بایستی از همه برنامه های خارج شد و سپس سیستم را خاموش نمایید؟ یکی از قابلیت های سودمند ویندوز به ما این امکان را میدهد تا بدون بستن برنامه یا پنجره های فعال سیستم خاموش کنیم

نحوه خاموش کردن سیستم بدون از دست دادن پنجره ها و برنامه های در حال اجرا:


گاهی اوقات نیاز به خاموش کردن سیستم بدون بستن برنامه های اجرایی! آیا بایستی از همه برنامه های خارج شد و سپس سیستم را خاموش نمایید؟

یکی از قابلیت های سودمند ویندوز به ما این امکان را میدهد تا بدون بستن برنامه یا پنجره های فعال سیستم خاموش کنیم. این قابلیت، قابلیت  Hibernateاست که این امکان را به راحتی برای ما فراهم می کند.برای استفاده از قابلیت  Hibernateابتدا به منوی Start رفته و سپس بر روی و Turn off computer کلیک نمایید، حال کلید Shift را پایین نگه دارید که با نگه داشتن کلید Shift کلمه Stand by به کلمه Hibrenate تغییر می کند.

پس از این کار کامپیوتر شما به طور کامل خاموش می شود ولی زمانی که کامپیوتر را روشن نمایید و وارد ویندوز شوید تمامی پنجره ها و برنامه های فعال که قبل از خاموش کردن  پیش رو داشتید همچنان فعال هستند.

نکته :قابلیت Hibrenate فقط در زمانی اجرا خواهد شد که قبلاً فعال شده باشد که برای فعال سازی Hibrenate این مسیر را دنبال کنید :

Start Menu --> Control Panel --> Power Options-->Hibrenate

حال گزینه Enable hibernation را علامت زده و خارج شوید و مراحل بیان شده را اجرا نمایید.

نظرات 1 + ارسال نظر
امیر یکشنبه 8 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 08:00 ب.ظ

این Hibernation چیز جالب و کارایی هست،هرچند که ماها زیاد عادت به استفاده ازش رو نداریم! مثلا حتی وقتی وسط پخش موزیک این کارو بکنید وقتی دوباره روشن کنید از همون نقطه پخش موزیک ادامه پیدا میکنه.
البته عرض کنم که این قابلیت فقط در ویندوز نیست و در لینوکس(اوبونتو رو مطمئنم،بقیه رو نمیدونم) هم هست و احتماالا در MAC هم باشه.
نکته ی دیگه اون مقدار فضایی هست که باید برای ذخیره کردن وضعیت در اختیار حافظه قرار داده بشه.

سلام
خبر نداشتم در واقع توی سیستم عامل های دیگه امتحان نکردم تشکر از راهنمایی شما دوست عزیز

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد