وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

ایمیل یا آبدارچی؟

اینجوری که به نظر میرسه دیگه فناوری اطلاعات فایده نداره.

اصلا آدم ایمیل نداشته باشه کلا بهتره براش.حتی آبدارچی هم نمیشی با ایمیل داشتن.اصلا چطوره ادامه مطلبو بخونین؟!


(به کسانی که اشتباهات و ایرادات منطقی و فنی داستان را اعلام کنند جایزه-دعوت نامه پرشین گیگ- تعلق میگیرد)

یه روز یه آقایی(خب به من چه؟این اتفاق واسه یه آقا افتاده نه خانم) که بیکار بوده واسه شغل آبدارچی به شرکت مایکروسافت مراجعه میکنه.مسئول گزینش میاد و تمیز کردن زمین رو به عنوان نمونه کارش میبینه،مصاحبه میکنه و خلاصه قرار میشه استخدام بشه.به آبدارچیه میگه: شما ایمیلت رو بده تا فرم هارو برات بفرستیم.آبدارچی بر میگرده میگه من نه کامپیوتر دارم و نه ایمیل! رئیس هم میگه متاسفم،کسی که ایمیل نداره برای ما وجود خارجی نداره،نمیتونیم به شما شغل بدیم.

اون آقاهه نا امید شرکت رو ترک میکنه.جیباشو میگرده میبینه ۱۰ دلار پول داره.فکر میکنه چیکار کنم...تصمیم میگیره بره یه صندوق گوجه بخره.گوجه ها رو هم توی راه برگشت خونه میفروشه.در کمتر ازدو ساعت سرمایه اش دوبرابر میشه! سه بار این کار رو تکرار میکنه و پولش به ۶۰ دلار میرسه.تصمیمی میگیره که یه مدت اینجوری کار کنه.هر روز زودتر میاد بیرون و دیرتر میره خونه.پولش هم هر روز زیاد و زیاد تر میشه.بعد از یه مدت یه گاری میخره،چند ماه بعد یه کامیون و چند سال بعد حتی کارش به صادرات و واردات میرسه....

پنج سال بعد این آقا که دیگه الان یه خرده فروش بزرگ حساب میشه تصمیم میگیره که بیمه عمر بگیره.زنگ میزنه به نمایندگی،سرویس رو انتخاب میکه و با مسئولش صحبت میکنه.آخر سر مسئول بیمه میگه آدرس ایمیل مرد رو میپرسه.مرده میگه من ایمیل ندارم.مسئول بیمه تعجب میکنه و میگه : شما حتی یه ایمیل ندارین لی یه شرکت بزرگ دارین و موفق هستین و ... اگه ایمیل داشتین به کجا میرسیدین؟!

مرده میگه : احتمالا آبدارچی مایکروسافت بودم!


پی نوشت: به نظر من این یک داستان احمقانه است!! من تا همین لحظه ۷ مورد ایراد اساسی دارم میبینم.

نظرات 4 + ارسال نظر
مهران پنج‌شنبه 5 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 07:53 ب.ظ

ایرلدی نداره

دعوت نامه ی پرشین گیگ هم هر کس خواست بگه مفتی براش بفرستم
بیخود مخ بچه ها رو به کار نگیر امیر

مخمونو کار نگیریم مخمون ما رو کار میگیره!!
حالا تو این همه سوال هوش گذاشتی یه بار من کارآگاه بازی در بیارم چی میشه؟! (;

مهران یکشنبه 8 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 05:55 ب.ظ

دیدی هیچ ایرادی نداشته

خودت بدبینی

مهران جان دوستان لایق ندیدن نظر بدن.
ایراداش اینهاست:
۱.در شرکت های خارجی شغلی به نام آبدارچی وجود نداره.Janitor نظافتچی هست.
۲.این که اون آدم توی آمریکا ایمیل نداشته باشه عجیبه.کامپیوتر نداره؟کافی نت که هست...این آقا مالیاتشو چجوری میپردازه؟!
۳.هیچ کس با 10 دلار تو ایران نمیتونه زندگی کنه چه برسه آمریکا.
۴.یه صندوق گوجه که 10 دلار خریداری شده رو نمیشه به دو برابر قیمت فروخت.
۵.اون صندوق رو کجا فروخته؟! فقط نگین کنار خیابون!
۶.با پول فروش گوجه اونم با این وضع توی چند سال اگه فقط از گشنگی نمیری شانس آوردی.
۷.به کسی که صادرات و واردات داره نمیگن خرده فروش!
۸.بعد از پولدار شدن(فرضی) بازهم چرا ایمیل نداشت؟ واسه شرکت هم یه ایمیل نزدن؟
۹.اصلا اسم شرکت این آقا چیه؟!(اگه واقعی و درست بود اسم شرکت رو میگفتن)

مهران یکشنبه 8 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 08:41 ب.ظ

من تنها ایرادی که دیدم اینه که نظافت زمین که کار آبدارچی نیست کار نظافت چیه


آبدارچی کارش چای دادن و بردن نامه های اداریه

اون کار رو منشی یا دستیار انجام میده.

مژده دوشنبه 9 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 03:12 ب.ظ

من هنوز نظرات دوستانو نخوندم اما به نظر من ایمیل آدرس یه چیزیه که همه دیگه باید داشته باشن. ربطی به شغل و... نداره این آقا بعد ازچند سال که به قول خودش پیشرفت کرده یه ایمیل آدرس ساده نداشته.ربطی نداره!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد