وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

ترفند برای نصب SQL SERVER 2005 روی ایکس پی

با سلام امروز یه ترفند توپ و موثر جهت نصب SQL SERVER 2005  روی ویندوز ایکس پی پیدا کردم که براتون شرح میدم.فعلا برید ادامه مطلب... 

 

 

لازم به ذکره که این ترفند ، رو 2008 امتحان نشده ولی به احتمال زیادی جواب میده.

بر حسب این  که خیلی ها علاقه دارند با نسخه 2008 کار کنند و این نسخه با ویندوز معمولی زیاد سازگار نیست و یا اینکه  DvD ROM ندارند می تونند نسخه 2005 رو رو سی دی تهیه کنند و تفاوت چندانی هم با نسخه 2008 از لحاظ ظاهری نداره.

ویندوز ایکس پی با نصب این نوع برنامه که احتیاج به سرور داره مشکل داره و شما مجبورید که نسخه Developer اون رو نصب کنید که بتونید از اون استفاده کنید و حتی در برخی سیستم ها اصلا این نوعش هم کارا نیست لذا بنده به شخصه ترفندی پیدا کردم که کاری کنید که ویندوز رو به عنوان سرور بشناسه و با شناسه (نام کامپیوتر )سیستم وارد نرم افزار بشین و استفاده کنید  و اون ترفند اینه:

البته قبل اون این نکته رو بگم که در برخی ویندوز ها مثل ویستا میتونید در هنگام نصب گزینه local رو فعال کنید و در هنگام ورود با گذاشتن یه نقطه یا localhost وارد نرم افزار بشین اما در ویندوز ایکس پی گاها گزینه local  در هنگام نصب وجود نداره پس اینطور عمل کنید.

ابتدا نرم افزار SQL SERVER 2005 رو به شکل معمولی و با انجام تنظیمات پیش فرض نصب کنید سپس یه نسخه از نرم افزار  SQL server 2000 رو هم نصب کنید اما در هنگام نصب این نسخه 2000 گزینه  local  رو علامت بزنید. در این صورت بعد از پایان نصب SQL server 2000 ویندوز کامپیوتر شما رو به عنوان سرور  local  میشناسه و می تونید بعد ورود به SQL server 2005  در قسمت نام سرور نام کامپیوتر خودتون رو وارد و به پایگاه داده وصل بشین و استفاده کنید.

(نام کامپیوتر :روی MyComputer  کلیک راست و گزینه  Properties  سپس از سربرگ  Computer Name  نام کامپوتر رو مشاهده و کپی کنید.)

هر کسی سوالی داشت در قسمت نظرات بنویسه در اسرع وقت پاسخگو خواهم بود.

نظرات 2 + ارسال نظر
امیر پنج‌شنبه 1 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 05:42 ب.ظ

من SQL Server 2008 نصب کردم یه چیزی نزدیک 4 ساعت طول کشید!
ولی منصرف شدم،در جهت دوری از مایکروسافت قدم بعدی MySql هست.

این نسخه 2005 که گفتم زمان زیادی طول نمیکشه و بسیار شبیه نسخه 2008 هست . اما my sql هم انتخاب خوبیه

حمید مهندسی فناوری اطلاعات جمعه 2 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 12:07 ب.ظ

احتمالا با این کار sql 2005 تنظیماتش بر می گرده به حالت 2000 و فقط اسمش 2005 هست.

سلام این کار ویندوز ایکس پی رو سرور قرار میده در واقع دسترسی محلی هست اما پایگاه داده فکر میکنه که به یک سرور وصله . نمیدونم منظور شما از تنظیمات چیه اما پایگاه داده 2005 قابل مقایسه نیست با نسخه 2000 و امکانات فراوان و به شکل ویزارد داره.همچنین بدون چنین ترفند هایی شما قادر به نصب نسخه اصلی نیستید و باید دولوپر رو نصب کنید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد