وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

IT مد نیست...

"فناوری اطلاعات هم مانند صنعت مد است.ما همیشه مشغول دنبال کردن آخرین چیزهای جذاب و معمولا زودگذر هستیم."

سال گذشته Larry Ellison مدیر ارشد اجرایی(=CEO) شرکت Oracle وقتی در مورد پردازش ابری (Cloud Computing) صحبت میکرد اینگونه ابراز داشت.


Jonathan Eunice  عضو هیئت موسس و مشاور اصلی شرکت Illuminata و نویسنده ی وبلاگ Apps meet Ops (روبرویی نرم افزارها با عملیات) که از زیر مجموعه های Cnet news است در مطلبی به نقد این تفکر پرداخته است.


میتوانید آنرا در قسمت ادامه ی مطلب بخوانید.

Jonathan Eunice مینویسد:

Ellison این کنایه را دوست دارد و برای هر نسل از تکنولوژی جدید حداقل یکبار از آن استفاده میکند.البته فقط او نیست که اینطور فکر میکند.به هر حال من با این گروه افراد کم لطف که میگویند "این(=فناوری نو) فقط یک هوس زودگذر است!" موافق نیستم.

اینکه ما در IT  مدهای خاص خودمان را داریم درست است ولی مانند بقیه ی تلاش های انسانی ما کلا بسیار اهل عمل هستیم.دیدن مدیران یا تکنسین های IT در حالی که سوژه ی برجسته ی هوس های شکل و ظاهر یا خیالپردازی باشند بسیار بعید است.این تصور بیشتر به حقیقت نزدیک است که ما یک صنعت کامل کننده هستیم.صنعتی که همواره درگیر پیدا کردن راه های بهتر است.

نه میتوان با روند خیال انگیز و در عین حال بی رحم قانون مور (در طرف عرضه) درگیر شد و نه با تقاضای ثابت برای حجم بیشتر,توانایی بیشتر و یکپارچه شدن امکانات (در طرف تقاضا).

در چند دهه IT دستخوش تغییر مسیر بسیار شدیدی از یک نقش "مهندسی گرا"ی حمایتی به کنترل کننده ی قلب تپنده ی اقتصاد جهانی شده است.IT امروز مرکز مسیر تمام فعالیت های انسانی شده است.

زمانی که استراتژی ها و تکنیک های جدید(مثلا: پردازش شبکه ای,نرم افزارهای متن باز,توسعه ی سریع,معماری سرویس گرا(SOA),پردازش ابری,مجازی سازی یا هر چیز دیگر) به راه می افتند ما آنها را به کار میگیریم تا نتایج بهتری حاصل کنیم.

همیشه مقداری آزمایش و مقداری هوس در روزهای اول دیده میشود.در واقع بدون تمایل به "امتحان کردن" و در کنار آن مقداری اشتیاق,ما همینیم که هستیم و پیشرفت نخواهیم کرد.این فقط هوس نیست که شما میبینید,این همچنین اراده برای پیشروی است.و برای بیشتر قسمت ها,این دستورالعمل جواب میدهد.

بیشتر تبلیغاتی که بر روی رویکردهای اصلی و جدید در چند دهه ی اخیر صورت گرفته به کار روزمره ای در چشم انداز IT بدل شده است.برای مثال,بیشترنرم افزارها,امروزه طراحی "Client-server" یا "سرویس گیر-سرویس دهنده" دارند.لینوکس و موتورهای متن باز(open-source) دیگر قسمت زیادی از اینترنت را تامین کرده اند.SOA همان روشی است که Enterprise IT یا IT در موسسات را طراحی کرده است. 

 همان سرویس های تحت وبی که Ellison سال گذشته مسخره میکرد امروزه قسمت زیادی از تجارت الکترونیکی (e-commerce) را پی ریزی کرده اند,همانند سرویس های بسیار تعاملی(Interactive) وب 2 مانند Google Maps. و جتی مجازی سازی(Virtualization) و orchestration که در اوایل دهه ی جاری بسیار با آنها مخالفت شد الان به طور زیربنایی روش های برنامه ریزی مراکز داده(Data center) را

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد