وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

افزایش قیمت کتاب های پیام نور یا چه کسی صدای دانشجو را می شنود؟!

حتما شما هم مثل من وقتی برای خرید کتابها مراجعه کردید متوجه شدید که فروشنده حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد بیشتر از قیمت پشت جلد رو برای کتاب ها محاسبه میکند. 

این البته جدا از بازار سیاه کتاب های مربوط به رشته ی ما و ترم پنجمی های گرامیست که همیشه ی خدا باید یا کتاب کپی با چند برابر قیمت گیر بیاریم یا اینکه تا اواخر آبانماه کتاب نداشته باشیم. 

دوستانی هم که در شهرهای دیگه هر ترم دربدر دنبال کتاب های نایاب ما میگردند امسال اظهار میکردند که فروشنده ها اطلاعیه ای مبنی بر افزایش قیمت کتاب به دیوار کوبیدن(در واقع روی دهن مشتری کوبیدن) و در صورت اعتراض به قیمت,خریدار رو حواله میدهند به اطلاعیه. اطلاعیه به این صورت هست:   

با توجه به واگذاری فروش کتاب دانشگاه پیام نور به بخش خصوصی طبق مصوبه هیات امناء محترم دانشگاه بهاء کلیه کتابهای دانشگاه به میزان حق الزحمه توزیع نمایندگان محترم بخش خصوصی و طبق تعرفه اعلام شده تغییر یافته است. لازم به ذکر است که دانشگاه با وجود گرانی قیمت کاغذ و خدمات تولید و... تاکید بر پائین نگاه داشتن قیمت کتاب طبق سنوات گذشته را دارد  

چاپ و انتشارات دانشگاه پیام نور

البته گویا جو بعضی از فروشندگان محترم رو گرفته چون کتاب های کمکی هم که  از انتشارات پیام نور نیستند رو با ۱۰ درصد افزایش قیمت حساب میکنند! یا شاید هم دیگه دیواری از ما کوتاهتر پیدا نمیکند تا سود کتابهاشون رو دربیارند. 

خلاصه ی مطلب اینکه تمام دانشگاه های سراسری در پی کاری برای رفاه حال دانشجویان  هستند اما پیام نور بعد از افزایش ۱۵ درصدی شهریه تیر دیگری هم به سوی دانشجویان همیشه مظلوم پیام نور پرتاب کرد تا حداقل کور سوی امید برای تحصیل رو هم از خیلی ها بگیرد. 

نمی دونم این همه آرامش و سکوت دانشجویان از سستی ناشی میشه یا از مشغله ی زیاد.اما هر چه هست بد نیست نگاهی به دانشگاه های دیگه بندازیم و بدونیم حق ما چیه... 

پی نوشت۱:امیدوارم حداقل تعداد اشتباهات(اعم از تایپی و علمی و...) در کتابها کم بشه(نمیگم از بین بره چون آرزوی محاله). 

پی نوشت۲:امیدوارم دانشگاه حداقل دست از تغییر منبع ترم به ترم برداره تا بشه از کتاب های ترم قبل دوستان استفاده کرد. 

بی ربط:دوستان برای استفاده بهتر از وبلاگ از آرشیو موضوعی , لیست پیونهای روزانه(آخرین ارسال ها),شماره ی صفحات درج شده بالای صفحه و جستجو در وبلاگ(گوگل سرچ) استفاده کنید.هیچ مطلبی از وبلاگ پاک نشده و نمیشه,تمام مطالب رو با جستجوی مناسب میتونید پیدا کنید.

نظرات 3 + ارسال نظر
امیر جمعه 17 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 02:13 ب.ظ

فکر میکنم این کار فروشنده ها اشتباهه.چون تغییر قیمت از بالاتر و از انتشارات مرکز حساب میشه و قیمت روی جلد همون قیمتیه که باید به دست مشتری برسه,یعنی افزایش قیمتش فبلا صورت گرفته.در اصل ما دوبار افزایش قیمت داریم!!
دوستان واسه جستجو میتونن از گوگل سرچی که سمت راست وبلاگ گذاشتم هم استفاده کنن.البته توجه کنید که این سرچ فقط مطالب این وبلاگ رو میگرده.

بهانه ی فروشنده ها اینه که این کتاب ها چاپ قدیم هستن و قیمت ها الان تغییر کرده.
سرچ از گوگل هم به مطلب اضافه میکنم.

حامدرضایی شنبه 18 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 07:43 ب.ظ

سلام.اما من توی اینترنت که دنبال کتابامون میگشتم دیدم قیمتا نسبت به ترم قبل بهتر شده!یعنی امکان داره اونا چاپ قدیم باشه و الان کتابا تغییر کرده باشن؟مرسی

اغلب کتابهایی که با قیمت پایین تر در نت بفروش میرسن کتابهای دست دوم هستند که با توجه به پویایی منابع پیام نور! دیگه منبع نیستند.
چاپ قدیم و بدون تغییر هم که باشند فروشنده ها لطف میکنن قیمت روی جلد رو افزایش میدن.

مینا یکشنبه 19 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 10:53 ق.ظ

سلام انا همش زور پوله.
نهایتا ۲ماه کتابارو احتکار میکنن وقتی نزدیک امتحانا میشه
با هر نرخی که بگن میخریم
مثل همیشه

آره دیگه ما همیشه میمونیم .واسه چاپ های بعد از چاپ مرداد.
چون کتاب فروشی های شهر بلد نیستن کتاب های رشته ی مارو بیارن و زمانیکه از تهران سفارش میدن دیگه دیر شده و همه جای این مملکت کتابا رو خریدن و واسه ما چیزی نمونده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد