وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

همه نگران آی تی

این مطلب رو دیدم گفتم شما هم بخونید واقعیت تلخی که داره رخ میده و خیلی ها سرشون رو زیر برف کردن: 

بعد از سه روز اومدم توی اینترنت دیدم رضا مقدری نویسنده وبلاگ UpdateBlog در آخرین پست خودش با عنوان "به پایان آدم این وبلاگ، وبلاگستان همچنان باقی است!" خبر از تعطیلی همیشگی وبلاگش داده. بعد مطالب مهران رو در وبلاگ نسخه هفدهم خوندم با عنوان "تن نیمه جان وبلاگستان فارسی" که در مورد تعطیلی وبلاگ های تخصصی در زمینه آی تی نوشته شده.

بعد از سه روز اومدم توی اینترنت دیدم رضا مقدری نویسنده وبلاگ UpdateBlog در آخرین پست خودش با عنوان "به پایان آدم این وبلاگ، وبلاگستان همچنان باقی است!" خبر از تعطیلی همیشگی وبلاگش داده. بعد مطالب مهران رو در وبلاگ نسخه هفدهم خوندم با عنوان "تن نیمه جان وبلاگستان فارسی" که در مورد تعطیلی وبلاگ های تخصصی در زمینه آی تی نوشته شده.

کمی جلوتر که رفتم دیدم در این خبر "بدون آی تی مشکل می خوریم" که نگرانی دولتی هم در زمینه آی تی وجود داره. آقای ریاضی معاون فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم این رو میدونه که کشور بدون استفاده از آی تی در چند سال آینده با مشکل مواجه میشه. این مطلب رو که خوندم یاد یک بخش از وبلاگ مهران افتادم که نوشته بود "وقتی میگم آی‌تی‌نویس منظورم کسی که تو وبلاگ‌ش والپیپر و تم فایرفاکس و عکس کاسه‌بشقاب با طراحی پست‌مدرن و هکِ آی‌دی یاهو و… می‌ذاره نیست؛ منظورم وبلاگ‌نویسی‌ه که وقتی می‌خواد یه پست بنویسه، حداقل سه‌چهار ساعت واسه‌ش وقت می‌ذاره، از چند منبع استفاده می‌کنه و مطلب‌ش رو می‌نویسه." دقیقا مشکل اصلی همین جاست. تعریف آی تی بین من و شما و دولت انگار زمین تا آسمون اختلاف داره. از نظر من سهمیه کردن بنزین از پایه و اساس اشتباه بود. حالا چه با کمک آی تی و چه بدون کمک آی تی که امروز از این پروژه به عنوان بهترین و بزرگترین و هزار تا عنوان دیگه استفاده میشه.

در آخر هم یک خبر خوندم با عنوان "با هزینه هفت میلیارد تومان، بیش از ۱۰ میلیون سایت و وبلاگ فیلتر شده است" همین که هفت میلیارد تومان به چشمم خورد و با یک محاسبه خیلی سر انگشتی، دیدم اگه این پول واقعا با یک مدیریت درستی انجام میشد چقدر فرهنگ استفاده از اینترنت رو می شد توسعه داد. چند تا خانواده رو می شد آموزش داد تا دیگه نیازی به فیلترینگ نباشه و همه و همه بتونن از اینترنت استفاده کنند.

خدا وکیلی این چند وقت بیش از 20 درصد از زمان کار رو باید دنبال فیلترشکن باشیم بازم آخرش هیچ کدوم جواب نمی دن.

پی نوشت: این نکته رو فراموش کردم بگم، نگرانی فقط تعطیلی وبلاگ های آی تی نیست. اگه شرایط همینطوری ادامه داشته باشه کل آی تی تعطیل خواهد شد. 

منبع:  دنیای مجازی یا فاجعه مجازی در ایران

نظرات 12 + ارسال نظر
[ بدون نام ] یکشنبه 12 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 09:07 ب.ظ

از اولش هم می دونستم من پامو تو هر رشته ای بذارم اون رشته به خاک سیاه میشینه

ساسان رفیعی یکشنبه 12 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 09:09 ب.ظ http://www.sanaiegarmsar.blogfa.com

با عرض سلام و خسته نباشید به شما دوست عزیز من رفیعی هستم مدیر وبلاگ مهندسی صنایع دانشگاه پیام نور گرمسار اگر مایل به همکاری با ما هستید برای ما با عنوان مهندسی صنایع پیام نور گرمسار لینک بگذارید ما هم حتما این کار را خواهیم کرد.
هدف ما بالاتر بردن سطح همکاری بین دانشجویان صنایع و دانشگاه ها است.
(لطفا بعد از قرار دادن لینک حتما به ما اطلاع رسانی کنید)
با تشکر از همکاری شما.
sanaiegarmsar.blogfa.com

سلام ممنون از بازدید شما.لینک شدید به امید همکاری های بیشتر

امیر یکشنبه 12 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 10:47 ب.ظ

(تا حالا updateblog رو ندیده بودم و تاسف میخورم،کاش قبلا میدیدم)
نمیدونم چقدر نظر منو در مورد وبلاگ های IT میدونی.خیلی ها میشینن مطالب مختلف مربوط به کامپیوتر رو میزنن تو وبشون،این IT نویسی نیست به مظر من.IT فقط کامپیوتر نیست و هر چیز مربوط به کامپیوتر هم IT نیست.
خیلی از مطالبی که IT نویس های ما مینویسن رو یه آدم معمولی که به کامپیوتر علاقه داره هم میتونه بزنه،نیاز به تخصص نداره.مطالب عامه پسند و دم دستی زیاده ولی به قول کالابروس ببین کدومشون یه مطلب در مورد RAID نوشتن؟یه راهنمای فارسی توی این موضوع پیدا نمیکنی!
آخه مهندس نساجی که وبلاگ IT میزنه انتظار داری بتونه همچین مطلبی رو باز کنه؟
مهم ترین چیز توی وبلاگ نوشتن "از خود نوشتن" هست.یعنی آدم مطالبشو از خودش بنویسه نه صرفا نقل قول یا ترجمه کنه.ولی وقتی میبینم هرچی به فکر من میرسه یا میخوام برم طرفش میبینم توی سال 1990 یک گروه توی آمریکه تا تهش رفتن میگم واقعا جای من کجاست...؟

افخمی دوشنبه 13 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 01:07 ب.ظ

سلام بالاخره امروز برنامه کلاسها پا به عرصه وجود گذاشت تبریک میگم به تمام دوستان و دانشجویان فرهیخته pnu میتونید برنامه هارو از باغ نی بگیرید
با آرزوی موفقیت برای تمام دوستان و ترمی بدور از مشروطی برای همگی

حامدرضایی دوشنبه 13 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 08:03 ب.ظ

سلام.تعدادی از درسارو که خودم برداشته بودم رو یادداشت کردم.ببخشید دیگه یه خورده ضیغ وقت داشتم وگرنه همه رو مینوشتم.
معادلات دیفرانسیل:خانم رشیدی:ساعت۱۱و۴۵دقیقه تا۱۳و۱۵دقیقه.کلاس۱۹روزهای دوشنبه
مهندسی نرم افزار1.مهندس وفامند.ساعت13 تا15.کلاس21.دوشنبه ها
معماری کامپیوتر.مهندس نصری.ساعت15.30 تا17.کلاس23.دوشنبه ها
آمارواحتمالات کاربردی.اقای رستمیان.13.30 تا15کلاس18.سه شنبه ها
اصول طراحی پایگاه داده ها.مهندس وفامند.ساعت13تا15.کلاس22.جمعه ها
نظریه زبان ها وماشینها.مهندس وفامند.ساعت15تا17.کلاس22.جمعه ها.
با آرزوی شادکامی برای همه ی هم کلاسی های عزیز

حامد جان منظورت ضیق وقت هست دیگه؟!(اینجارو ببین: http://www.loghatnaameh.com/dehkhodasearchresult-fa.html?searchtype=0&word=2LbbjNmC)

دستت درد نکنه,زحمت کشیدی

امیر

[ بدون نام ] دوشنبه 13 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 08:31 ب.ظ

واقعا متاسفم.چرا هر چیزی که به ما مربو میشه اینطوری میشه؟

حامد رضایی دوشنبه 13 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 10:29 ب.ظ

خواهش میکنم آقا امیر.عذر میخوام.اشتباه نوشتاری همیشه پیش میاد!
شاعر میگه :پسته ی بی مغز لب چون وا کند رسوا شود!!!
مرسی از راهنمائیت

البته من قصد جسارت نداشتم محض اطلاع عرض کردم.
یا شاعر تند رفته یا منظورش شما نبوده البته!
اصلا بیا به جای واژه ی ضیق از کمبود استفاده کنیم که این مشکلات هم پیش نیاد! همونطور که خودت میدونی ضیق به معنی تنگی هست...کمبود اینجا ترجمه ی خوبی میشه. (;

حامد رضایی سه‌شنبه 14 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 05:04 ب.ظ

چشم!از واژه ی کمبود استفاده میکنم.آقا امیر یه درخواست دارم که امیدوارم نه نگی!اینو میتونستم با اس ام اس بهت بگم ولی اینجا میگم که تو رودربایستی بیفتی و قبول کنی!
تایید نظر رو بردار!من به شخصه فرهنگ بچه ها رو تضمین میکنم!یه قدم در جهت آزادی بیان که امروزه اصلا نمیبینیم(!)بردار.ممنون میشم.
امیدوارم نه نگی!

تصمیم رو مالک وبلاگ و مدیر اصلیش (جای دور نرو! همین خواهر خودم!) گرفته.با من نیست.حالا نظرتو تایید نمیکنم تا خودش هم ببینه و جوابتو بده.

امیر
====
پگاه:آقای رضایی متاسفانه همه مثل شما نیستند که قدر زحمت رو بدونن و خیلی ها ما رو بدهکار فرض میکنن و اصلا در نظر نمیگیرن این وبلاگ کاملا شخصی و دانشجویی هست.نظراتی که فقط با ادبیات سطح پایین خودشون قابل فهم هست رو مینویسن که من بعضی هاش رو تایید میکنم و خیلی از مواقع هم واکنش خود شما رو در مقابل اون نظرات می بینم.
نکته ی دوم هم اینکه این تایید نظرات برای جلوگیری از وجود اسپم ها و نظرات تبلیغاتی هم هست

حامدرضایی چهارشنبه 15 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 06:36 ب.ظ

سلام.شمالطف داری خانم مارالانی.در مورد نکته ی دوم حرفی ندارم بزنم ولی در مورد نکته ی اولتون میشه بحث کرد.حالا مسئله به اینجا میرسه که اگه اون تعداد نظراتی رو که تایید نکردین رو تایید میکردین به شخصیت ما و علی الخصوص شما مدیران وبلاگ ضربه میزد حق دارین تایید بذارین و دیگه حرفی نمیمونه.اما اگه فقط جنبه ی انتقادی داشتن به نظرمن اگه شما لطف کنی و با دیدگاه مثبت به اون نظر نگاه کنید دیگه نیازی نیست در آینده به تاییدنظر رو بیارین.به هر حال شما صاحب اختیار این وبلاگ هستید و ما از شما پیروی میکنیم.موفق باشین

مسئله انتقاد نیست.من به شما هم عرض کردم بیان انتقاد کنن اما توهین نکن لحن مودبانه رو رعایت کنن.مگه ما اینجا مطلب مینویسم به شما ها توهین میکنیم؟
اما درک این مسئله برای خیلی ها سخته و خیال میکنن نظر دادن یعنی انتقاد های تند بدون رعایت اصول انتقادی.یا حتی چرت و پرت نوشتن...
اما باشه من تایید نظرات رو برمی دارم همون طور که قبلا نداشت

حامد رضایی چهارشنبه 15 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 07:01 ب.ظ

حق دارید.من نظراتی رو که بچه ها مینویسن میخونم.جدیدا خیلی نظرات پخته تر شده.امیدوارم همه قدر این بزرگواری شما رو بدونن و نشون بدن که دانشجوی آی تی هستن و از همه مهمتر ایرانی واقعی هستن.من بجای همه از شما تشکر میکنم.
قول میدم که بچه ها هم خیلی خیلی با فرهنگ هستن.

امیر:شما نظرات خانم کرانی رو بخون تا یه بفهمی داری مسئولیت چه افرادی رو قبول میکنی!

پگاه:آقای رضایی متاسفانه در این سیستم (بلاگ اسکای) من نمیتونم تایید رو بردارم چون اونجوری نویسنده ها توان پاسخگویی به نظرات مطالبشون رو از دست میدن و نظرات جدید بین قدیمی ها گم میشه.و فقط کسی که زودتر لاگین میکنه به جدیدترین نظرات دسترسی داره.چون خیلی مواقع بچه ها راجبه پست هایی نظر میدن که ماه ها پیش نوشته شده و چیز خاصی رو درخواست میکنن.یعنی ما مجبوریم هربار تمام پست ها رو چک کنیم!
این تایید به معنی حذف نظرات نیست.

حامد رضایی جمعه 17 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 11:17 ق.ظ

سلام.همین که شما بزرگواری کردین و این نیت رو داشتین که تایید رو بردارین خودش برای ما کافیه.
موفق باشین

آقای رضایی واقعا هدف این تایید فیلتر کردن نظرات نیست.ما در این سیستم توانایی فیلتر کردن هم داریم اما من این کار و نکردم.
این تایید فقط برای کنترل شدن نظرات پست ها برای پیگیری و پاسخگویی توسط نویسنده ها به کار میره.
ممنونم که درک میکنید.من واقعا دوست داشتم به خواسته ی شما عمل کنم اما شرمنده شدم...

حامدرضایی جمعه 17 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 07:27 ب.ظ

نفرمایید.منم میدونم که شما نظرات رو فیلتر نمیکنید اما خیلی از بچه ها نمیدونستن.که الان مطمئنا توجیه شدن.
از این که رسیدگی کردین واقعا ممنونم.

خواهش میکنم و ممنون از پیگیری و توجه شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد