وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

آموزش ترمینال در اوبونتو-قسمت اول

از علاقه ی من به لینوکس و اوبونتو که خبر دارید؟(واقعا دارید؟!!) 

در چند ماه گذشته افراد زیادی را به استفاده از لینوکس و اوبونتو تشویق کردم،البته از میزان تاثیر گزاری حرف هام اطلاعی در دسترس نیست!

در مرحله ی بعدی تصمیم گرفتم مطلبی را که در فروم اوبونتو وجود داشت و به آموزش ترمینال میپرداخت ترجمه کنم و در وبلاگ قرار بدم.

اولین قسمت از این آموزش را در اینجا ببینید.

حتما و حتما نظر خود را در این مورد بنویسید.


اولین قسمت از آموزش ترمینال اوبونتو


پی نوشت: به نظر شما نوشتن مطلبی در مورد آموزش نصب اوبونتو لازم است؟ تجربیات خود در این مورد را با ما در میان بگذارید.

نظرات 13 + ارسال نظر
[ بدون نام ] سه‌شنبه 7 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 06:01 ب.ظ

سلام مهلت انتخاب واحد دوباره تمدید شد ظاهرا خبر ندارید ازتاریخ 7مهرتا 11مهر مهلت پرداخت شهریه هم تا19 تمدید شداین هم یه خبر خوب واسه کسایی که هنوزشهریه رو پرداخت نکردن.

خداوند خیر دنیا و آخرت را به شما بدهد که خبرهای خوبی دادی!
گقتم حتما این ترم مرخصی میخورم!
امیر

[ بدون نام ] سه‌شنبه 7 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 06:02 ب.ظ

سلام هر کاری کردم نتونستم لیست شهریه راکه دانلود کرده بودم باز کنم می شه توی وبلاگ لیست شهریه های جدیدرا قرار بدید که کپی برداری کنیم .

پگاه:دوست من درخواستتون انجام شد ببخش که دیر شد.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 7 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 06:34 ب.ظ

سلام لطفا قسمت اول آموزش رو یه مدت طولانی روی سایت بزار یا اجازه کیی برداری رو بدید

این قسمت به طور دائمی هست و هیچ وقت پاک نمیشه.هر موقع آدرس رو وارد کنید همون صفحه رو میبینید.
آدرس: http://kermanshahit.blogsky.com/pages/ubuntu-terminal-1/

در مورد کپی هم با ذکر منبع عیب نداره.فقط منبع ذکر بشه،چشام در اومد تا ترجمه کردم،همه ی عکس ها هم مال سیستم خودمه.

رویا صادقی سه‌شنبه 7 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 11:23 ب.ظ http://kpnuc.blogfa.com

سلام دوستان ما وبلاگتونو لینک کردیم خوشحال میشیم اگه شما هم این کارو بکنید
به امید هم کاری های بیشتری در آینده

سلام لینک شدید

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 9 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 07:37 ق.ظ

دستت درد نکنه راستی انگلیسیت معلومه خیلی خوبه تا چه حدی بلدی؟ کلاس بیرون رفتی.

خواهش میکنم.
زبانم نمیشه گفت عالیه ولی خب...بد نیست،کارمو راه میندازه!
آره تا دبیرستان کلاس بیرون میرفتم.ولی بعدش دیگه با علاقه ی شخصی دنبالش رفتم.

[ بدون نام ] جمعه 10 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 06:04 ب.ظ

سلام- قابل توجه- مولف بعضی کتابا عوض شده در خریدن کتابا عجله نکنید فکر کنم خبر نداشتید نه ...البته در خریدن مولف های جدید هم عجله نکنید چون مشخص نیست فعلا.. راستی می شه بگی چه طوری تصاویر رو از کامپیوترت میگیری که اینقدر مرتب برام جالب.

اطلاعات خوبی بود،مرسی.
البته اگه کتاب پیدا بشه اصلا!!
============
تصاویر رو با خود اوبونتو میگیرم،یه نرم افزار به صورت ئیش فرض داره واسه این کار.

[ بدون نام ] جمعه 10 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 06:05 ب.ظ

سلام -این ترمینال ابونتو که می گی مسیرش رو هم گفتی کامپیوتر من نداره چی کار کنم البته یه هاپر ترمینال داره که خالی هیچ پنجره ای هم براش باز نمیشه.

دوست عزیز فکر کنم یه سوء تفاهم هایی پیش اومده!
شما احتمالا داری از ویندوز استفاده میکنی در حالی که اوبونتو یه سیستم عامل دیگه هست!
یعنی من ویندوز رو گذاشتم کنار و دارم با یه سیستم عامل دیگه کار میکنم.
لینک زیر یه تصویر از محیط اوبونتو هست:
http://up.iranblog.com/2/1254611967.png
البته توی این عکس باز هم خیلی شبیه ویندوز هست...
حالا که اینجور شد شاید یه پست معرفی اوبونتو بزارم...

Atefeh korani_it دوشنبه 13 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 12:55 ب.ظ

salam khaste nabashin
veblagetun dar kol khube
vali age khodetunam be onvane ye karbar varedesh beshin mibinim ke matalebetun khiliam be ruz nist.
rasti mikhastam bedunam enteghadatetun be modiraye daneshgah be gusheshun mirese?

گر تو بهتر پست میزنی بستان بزن!!
شما یه وبلاگ درست کن(بلدی؟) و مطالب به روز رو بزار تا ما هم استفاده کنیم.تازه شاید لینکت هم بکنیم!
شما با رابطه ی ما با مدیران چیکار داری,مطالب به روزتو بخون.

دوست شما سه‌شنبه 14 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 10:25 ب.ظ

سلام.دوستان عزیز!اینقدر با نگاه دشمنانه به کسایی که نظرمیدن نگاه نکنین خواهشا!اون بنده خدا فقط یه انتقاد کرده.این کار شما باعث میشه که بچه ها نظر ندن.مناعت طبعتون رو زیاد کنین!ممنون میشم.

نگاه دشمنانه چیه بابا!
ببخشید ها ولی اینکه شما به کسی بگی حرفت بی ارزشه این انتقاد نیست! محض اطلاع شما عرض کنم که به این کار میگن " توهین"!
ما هم که کاری نکردیم,فقط جواب دادیم.هرکی میخواد بگه تا جوابشو ندیم!
در ضمن خیلی بده که آدم خیال کنه بقیه بدهکارش هستن و باید بهش سرویس بدن هر حرفی هم که زد تحمل کنن.

دوست شما چهارشنبه 15 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 06:41 ب.ظ

همکلاسی محترم.خواهش میکنم که یه بار دیگه اون نظر دوستمونو بخون!بنده خدا سرویس نخواسته!البته شما هم حق دارین.نمیشه گذشت از این.ولی به نظر من این دوستمون هیچ قصدی نداشته.
ما کوچیک شماییم

باشه

atefeh korani_it پنج‌شنبه 16 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 01:15 ب.ظ

age midunestam enghadr narahat mishin un harfaro nemizadam.yekam enteghad pazir bash.man khili kam daneshgah miram vase haminam gahi bein veblog sari mazanam.akhe karaye mohemtari azin bache bazia daram.shomam yekam be khodet mosalat bash bade tuin sen enghadr zud asabi mishi

پس بهتره قبل از حرف زدن یه کم فکر کنید لطفا.
ساختن وبلاگ بچه بازیه؟مثل این که باز هم دارین بدون فکر کردن حرف میزنین!! متاسفانه شما هم دانشجوی IT هستین و اصولا وبلاگ باید براتون یه وسیله ی روزمره باشه که نیست....بعد میگن چرا نگران IT هستین!
عصبی میشم؟آره کسی بهم توهین کنه ناراحت میشم.یعنی کسی اجازه اشو نداره یعنی کسی ....
میتونین دیگه سر نزنین به وبلاگ ما.
اینکه توهین کنید انتقاد محسوب نمیشه.شما هر چی دوست داری میگی مثل الان بعد میگی انتقاد پذیر باش خب شما هم مودب باش شما هم یاد بگیر درست انتقاد کنی و از کلمات درست استفاده کنی تا سوء تفاهم پیش نیاد

؟ پنج‌شنبه 16 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 07:18 ب.ظ

این رفتارتون درست نیست.اگه دنبال نظر بچه هاین.براش احترام قائل بشین.اگرم نه که اون گزینه ی نظرات و بردارین یا نهایتا به جاش بنویسین
**فقط نظرات مثبت لطفا**

پگاه:شما هم برای کسی که مینویسه احترام قائل باشید.این کلمات فقط انگیزه رو از نویسنده ها میگیره در یک رابطه احترام و ادب امری دوطرفه است.اگر فقط نظرات مثبت رو تایید میکردیم این نظرات اینجا وجود نداشت.شما هم بی انصافی نکنید.
این بحث رو هم هر چه زودتر تموم کنید نظرات موازی متن بنویسید(بهتر نیست؟)
اگه متن رو نمی خونید به هر دلیلی لطف کنید توجه رو از مطالب علمی به این موضوعات حاشیه ایی نکشید.البته منظورم به شما نیست.
بخش نظرات پست آموزشی نباید این طور باشه باید پر از پرسش و پاسخ باشه دوستان من.از توجه همه شما ممنونم

؟ جمعه 17 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 09:44 ب.ظ

رفتی بزرگترتو اوردی؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

امیر:حامد جان تحویل بگیرید

پگاه:واقعا متاسفم برای شما.شما که هنوز یه علامت سوالی بد نیست واقعا بدونی شان دانشجو این رفتارها نیست.کاش شما هم بزرگترت بهت میگفت این رفتارها شایسته نیست.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد