وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

کسب درآمد از فناوری اطلاعات

یکی از مشغله های ذهنی هر فرد آینده شغلی او است.بسیاری از داوطلبان ورود به دانشگاه،در هنگام انتخاب رشته فاکتور آینده شغلی را به عنوان یک اصل مهم درنظر میگیرند.یک جستجو در اینترنت و مخصوصا فروم های دانشجویی اطلاعات خوبی در مورد آینده شغلی و شغل رسمی در اختیار علاقه مندان میگزارد.

اما در این مطلب میخواهیم به درآمدزایی از فناوری اطلاعات بپردازیم،یعنی یک تحصیلکرده فناوری اطلاعات چگونه و از چه راه هایی میتواند برای خود درآمدی کسب کند.این بدین معنی است که شغل رسمی او را در نظر نگرفته ایم یا شغل رسمی ندارد.

در ادامه مطلب ترجمه مقاله ای از وبلاگ IT Engineer's Blog را با اندک دخل و تصرف خواهید دید.


{عباراتی که ستاره * دارند در انتهای مطلب توضیح داده شده اند}


زمانی انفجار IT باعث شد که ما نیاز داشته باشیم از هر کسی که چیزی در مورد کامپیوتر میدانست استفاده کنیم.حباب دات کام* باعث شد همه چیز برای خبره های تکنولوژی پرسود تر شود و بیشتر از حدی که تصورش را میکردند پول به دست آورند.اما حباب ترکید و همراه با آن،بسیاری از رویاها خراب شد و مقدار کلانی پول از بین رفت.برخلاف این عقب نشینی،اگر میخواهید یک زندگی راحت داشته باشید و در کنار آن یک شغل پردرآمد در یک شرکت نرم افزاری چند ملیتی داشته باشید حوزه IT هنوز هم یک معدن طلا است.

این روش هایی است که میتوانید هنگامی که مدرک فناوری اطلاعات خود را گرفتید با آن پول دربیاورید :


۱.قرارداد کارمزدی یا حق الزحمه ای(Freelance**)


اگر در کار خود خیلی تبحر دارید و/یا چندسالی سابقه کار دارید میتوانید از طریق Freelancing خدمات خود را به افرادی که خدمات IT نیاز دارند ارائه کنید.بیشتر فروم ها و سایت های کاری میتوانند شما را به مشتریان احتمالی شما متصل کنند.اگر بتوانید تخصص خود را اثبات کنید و اعتبار خود را به عنوان یک  Freelancer موثر و کامل تثبیت کنید،آنگاه میتوانید حتی شغل معمولی و رسمی خود را ترک کنید.بسیار هنگام این کار دقت کنید چون بسیاری از رئیس ها دوست ندارند کارمندانشان مخفیانه کار دیگری را هم انجام دهد. 



۲.تدریس


اگر در کار خود خوب هستید و هنگام کار با دیگران هم راحت هستید میتوانید تخصص و دانش خود را در این زمینه به افرادی که مشتاق هستند در این مورد چیزی یاد بگیرند انتقال دهید.میتوانید به عنوان یک استاد در مدرسه یا دانشگاه کار کنید یا آموزشگاه خود را داشته باشید که در آن کلاس ها یا کارگاه هایی برای تعلیم افراد حرفه ای در حوزه های تخصصی IT برگزار کنید.این گزینه نیز تجربه و اعتماد به نفس زیادی لازم دارد.



۳.طراحی (Design)


با توجه به حجم گجت*** ها و اپلیکیشن هایی که روز به روز محبوب تر میشوند ،اگر یک خبره IT باشید و بدانید که چطور میشود برای iPhone یا Faceebbook یا هرکدام از صدها شبکه اجتماعی یا گجت های که ما اکنون روزانه استفاده میکنیم برنامه نوشت،میتوانید پول زیادی به دست بیاورید.اگر برنامه محبوب شود حدی برای پولدار شدن شما تصور نمیشود.



اینکه کدام راه را برای کسب درآمد از حوزه IT انتخاب میکنید مهم نیست.اما مهم است که :


۱.مهارت های خود را به روز نگاه دارید : وقتی به یادگیری و به روز نگاه داشتن مهارت های خود ادامه ندهید،شما شروع به عقب افتادن از همکارهای خود و کل رقابت خواهید کرد چون این حوزه ای است که دائما در حال تغییر است.ما در حال بمباران شدن توسط گجت ها و برنامه های جدید هستیم که هرکدام هم از یک تکنولوژی جدید استفاده میکنند.پس بدون ماندن در مسیر یادگیری،شما عقب خواهید افتاد و خود را مهجور و تکراری خواهید یافت.


۲.یاد بگیرید که با گروه کار کنید : بیشتر پروژه های IT شامل تلاش گروهی هستند،با وظایف مشخص برای هر عضو و همکاری تمام اعضا برای رسیدن به هدف نهایی.پس مگر در حالتی که شما Freelancer باشید و بخواهید روی پروژه های شخصی(و کوچک) کار کنید، باید بتوانید همکاری کنید و بتوانید با بقیه اعضا همگام باشید.


منبع : iCalvyn


* حباب دات کام یا Dot-com Bubble اصطلاحی است مربوط به یک حباب فرضی اقتصادی که در محدوده 1995 تا 2000 وجود داشت.در طی آن رشد ارزش برابری  کشورهای صنعتی بالا رفت و دلیل آن رشد بخش اینترنت و حوزه های وابسته بود.این دوره معمولا با پایه گذاری شدن گروهی از شرکت های اینترنتی که به آنها دات کام ها میگفتند(Dot-coms) شناسایی میشود.در این دوره شرکت ها تنها با اضافه کردن پیشوند " -E " به اول اسم خود یا افزودن "com." به انتهای اسم خود شاهد رشد ارزش سهام خود میشدند. اطلاعات بیشتر


** Freelancing به معنای کارکردن مستقل و بدون وابستگی است.مثلا خبرنگاری که بدون وابستگی به هیچ رسانه ای کار میکند.یا یک مهندس IT که بدون وابستگی به هیچ شرکتی مستقلا یک پروژه IT را تحویل گرفته و انجام میدهد.در فارسی آنرا کارکردن کارمزدی یا حق الزحمه ای ترجمه کرده اند که جالب به نظر نمیرسد.


*** Gadget یا گجت معمولا به یک شی تکنولوژیک کوچک ( برای مثال یک دستگاه یا یک برنامه) که کار خاصی را انجام میدهد تلقی میشود.گاهی در زبان فارسی آنرا ابزارک مینامند.مثلا یک iPod یا iPhone نمونه های برای دستگاه و چت باکس این وبلاگ نمونه ای برای برنامه است.


نظرات 4 + ارسال نظر
[ بدون نام ] سه‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 07:22 ب.ظ http://onlinebook.blogsky.com

سلام به ما هم سر بزنید

it سه‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 10:48 ب.ظ

سلام وبلاگتون عالی بود

سعید جمعه 5 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:43 ق.ظ

ممنون جالب بود

ناصری یکشنبه 7 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 10:12 ق.ظ

یادمه تو شهریور ۲۰ ما facebook رو اینجور مینوشتیم.
مطلب جالب و قابل تفکری بود.ممنون

یادمه شهریور ۲۰ نوشتن این کلمه باعث فیلـتر شدن وبلاگ کسی نمیشد!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد