وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

وبلاگ دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات (IT) پیام نور کرمانشاه

این وبلاگ یک وبلاگ دانشجویی است.کپی برداری از مطالب آن با ذکر منبع مجاز است

تیم مدیریتى گوگل

  

برای توضیحات تکمیلی درباره تیم مدیریتی گوگل به ادامه مطلب مراجعه نمایید

دکتر اریک اشمیتدت، رییس هیت مدیره و مدیر اجرایى

dr. eric schmidtدکتر اریک اشمیدت در آوگوست 2001 -- شهریور 1380 -- یعنى بعد از پنج ماه از ملحق شدن ایشان به اعضاى هیت مدیره به عنوان رییس اجرایى انتخاب شد. همچنین اشمیدت رییس هیت مدیر شرکت Novell است که ایشان به عنوان شخص مرکزى و تصمیمگیر در مدیریت و توسعه این شرکت به حساب مىآید.

اشمیت از شرکت Sun Microsystems به شرکت Novell در سال 1997 پیوست، ایشان در Sun سمت رییس تکنولوژى را داشتند. در مدت خدمت ایشان به Sun که 14 سال طول کشید، ایشان موقیتهاى اجرایى را در این شرکت ایفا میکرد که نتیجه آن کسب شناخت هاى بین المللى در توسعه تکنولوژى و اینترنت در ارتباط جمعیهاى تجارت، دولت، تحصیلات، فرهنگ و علم و دانش بود. اشمیدت همچنین نقش بسیار مهم و اساسى را در بازار Java، زبان برنامه نویسى independent کامپیوترهاى Sun را داشت.

قبل از پیوستن به Sun، اشمیدت جزو یکى از اعضاى تخقیقاتى در لابراتوار دانش کامپیوترى شرکت Xerox Palo Alto Research Center (PARC) را داشت. او همچنین مقامهایى را در Bell Laboratories و Zilog نیز داشت.

اشمیدت داراى دکتراى کامپیوتر و دیپلم عالى مهندسى برق از دانشگاه California در Berkeley است. ایشان لیسانس مهندسى برق خود را از دانشگاه Princeton دریافت کرده است.

لرى پیج، کمک موسس و رییس کل

larry pageلرى پیج داراى تحصیلات عالى مهندسى علوم از دانشگاه Michigan است. همچنین ایشان ریسس این دانشگاه نیز بوده است. پیج همچنین داراى مدرک دکتراى علم کامپیوتر از دانشگاه Stanford است.

سابقه کارى او شامل طراحى نرم افزار در شرکت Advanced Management Systems در واشنگتون و شرکت CogniTek در اوانستون بوده است. پیج اولین تجربه کارى خود را در زمینه کامپیوتر در سال 1979 شروع کرده است. ایشان به همراه سرجى برین در سال 1998 بنیانگذار گوگل بودند.

سرجى برین، کمک بنیانگذار و رییس تکنولوژى

sergey brinسرجى برین که اهل مسکو است، مدرک لیسانس کامپیوتر خود را با افتخارات ریاضیات از دانشگاه Maryland دریافت کرده است. ایشان همکنون داراى دکتراى کامپیوتر از دانشگاه Stanford است. سرجى 27 سال سن دارد و آشنایی و با لرى پیج در دانشگاه Stanford باعث شد که به همکارى و تاسیس گوگل نقش داشته باشد.

دلبستگیهای پژوهشی آقای Brin، موتورهای جست وجو، تامین اطلاعات از منابع ساختار نیافته، و داده کاوی در مجموعه های بزرگ متنی و داده های علمی را دربرمی گیرد. وی بیش از یک دوجین مقاله و رساله در ژورنالهای دانشگاهی به چاپ رسانده است. عنوانهای برخی از نوشته های او عبارتند از: آشکار کردن الگوها و ارتباطها در وب؛ داده کاوی پویا: معماری تازه ای برای داده های پربعدی، که همرا ه با Larry Page منتشر کرده است؛ فنون مقیاس پذیر برای کاوش ساختارهای سببی؛ شمارش پویای Itemset و تدوین قواعد برای داده های سبد خرید؛ وفراتر از سبدهای خرید: تعمیم قواعد تداعی به همبستگیها.

برین یکى از بهترین سخنگوها و مباحثگرها در انجمنها و آکادمیهاى ملى و بین المللى بوده که میتوان از آناه Academy of American Achievemen، European Technology Forum، Entertainment and Design و Silicon Alley 2001 را نام برد.

امید کردستانى، معاون رییس فروش و توسعه تجارى

omid kordestaniامید کردستانى بیش از 12 سال سابقه در سرمایه گذارى و مصرف تکنولوژى سطح بالا، به همراه نقش کلیدى در بخش پیشگام اینترنت شرکت Netscape Communications را داراست. ایشان به عنوان معاون رییس فروش و توسعه تجارى در شرکت Netscape باعث شد تا این شرکت در یک سال 88 میلیون دلار و 200 میلیون دلار را در 18 ماه فقط از وب سایت خود حاصل نماید.

کردستانى به شرکت Netscape به عنوان مسیول فروشهاى OEM ملحق شد در حالى که ایشان مسیولیتهایى را در شرکتهایى مانند Citibank، AOL، Amazon، Intuit، Travelocity، Intel، @Home، eBay، و Ecite را داشت. پیش از Netscape نیز ایشان به عنوان مدیر تبلیغات و بازاریابى در شرکتهاى 3DO Company، Go Corporation و HP را داشت.

کردستانى یک مدرک MBA را نیز از دانشگاه Standford و لیسانس مهندسى خود را نیز از دانشگاه San Jose Stat دریافت کرده است.

 

تیم آرمسترونگ، معاون رییس فروش تبلیغات

tim armstrongتیم آرمسترونگ از Snowball.com به گوگل آمد. تیم در آن شرکت معاون ریسس فروش و برنامه ریزى بود، او مدیریت گروهى شامل از 100 کادرکن را در حدود 16 ماه به عهده داشت. ایشان همچنین مسیول بخش برنامهریزى و خویشاوندى و بازاریابى بود که شکتهاى خویشاوند آنرا میتوان New Line Cinema و لیگ هاى NFL نامید.

قبل از Snowball.com، آرمسترونگ در شرکت IDG مْىولیت مدیر فروش ملى را به عهده گرفته بود.

آرمسترونگ داراى مدارک تخصصى اجتماعى و اقتصادى است. ایشان همچنین یکى از قهدمانا دو ماراتن است.

اورس هلتزل

urs holzleاورس از دانشگاه California به گوگل پیوست. ایشان یکى از اساتید علوم کامپیوتر آن دانشگاه بودند. ایشان مدرک کامپیوتر خود را در سال 1988 از دانشگاه زوریخ دریافت کرد. در سال 1994، ایشان دکتراى کامپیوتر خود را از دانشگاه Stanford دریافت کرد.

اورس یکى از پیشگامان علم Java نیز میباشد. قبل از ملحق شدن به گوگل، ایشان یکى از بنیانگذاران Animorphic Systems بود که این سیستم کامپایلر Smalltalk و Java را فراهم آورد. بعد از Animorphic Systems در سال 1997، ایشان به Hostpro براى کامپایلر Hostpro Java کمک چشمگیرى را کرد.

در سال 1996، ایشان جایزه CAREER را از National Science Foundation براى تخصص آند در زبان object-oriented دریافت کرد.

ایشان "شخص گوگل" نامید شد بعد از اینکه اولین شخص VP شد.

کریگ سیلوراذشتاین، مدیر تکنولوژى

craig silversteinسیلوراشتاین همکنون جدا از دانشگاه Stanford جایى که دکتراى کامپیوتر خود را دریافت کرده میباشد. سیلوراشتاین یکى از اعضایى بود که در ااگوریتم تحقیقاتى گوگل در دانشگاه Stanford حضور داشت. پیشه آکادمیک ایشان در مدیریت ساختارى است. ایشان همچنین با Xerox PARC همکارى داشته است.

سیلواشتاین داراى لیسانس کامپیوتر از کالج Harvard است. ایشان خمچنین یکى از موسسان گوگل است.

ایشان نیز نان روزانه گوگل را فراهم آورده است که توسط سیستم عامل Linux کار میکند.

نظرات 2 + ارسال نظر
بهنام دوشنبه 24 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 10:42 ق.ظ

پس عکس من کو؟!
آها یادم اومد، من جزو تیم مدیریتی یاهو بودم نه گوگل!

moji-it سه‌شنبه 25 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 03:31 ب.ظ http://faraaz.blogsky.com

بازم یکی از بهترین های جهان ایرانیه پس چرا خود ایران جزبدترین هاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟moji

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد